Professionell DVD-Fodral Till Spel

Permalänk

Professionell DVD-Fodral Till Spel

Hej alla SweClockers medlemmar jag har lite frågor här ångande DVD-fodral till spel, ett eget spel.

Till att börja med måste jag säga att jag vet inte riktigt om detta är rätt forumdel att skriva detta, men hoppas kanske att någon snäll mod kan flytta denna tråd isåfall.

Okej. Jag har gjort ett litet spel som jag vill ha ut på en DVD-skiva. Det vet jag ju hur man gör naturligtvis. Men det jag undrar är, hur kan man printa bild på DVD-skivan så det ser professionellt ut? Inte så det ser hemma printat ut, utan som en skiva från ett spel du köpt i affären.
Med det så undrar jag också hur man kan få ett DVD-fodral, alltså själva inserten, som är i sådant plast som är i ett vanligt spelfodral? Jag vill inte skriva ut en vanlig A4 eller fotopapper. Det ser ju inte bra ut.
Och sist så undrar jag hur man kan plasta in fodralet. Vet någon om man kan kanske lämna in det till någon så fixar dom det?

Grejen med detta är att jag vill att det ska se ut som ett spel som är professionellt distribuerat. Är det någon som vet hur man kan göra?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti | CPU: Intel Core i7 2600K 3,4Ghz | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 |
Chassi: Bitfenix Shinobi Midi | SSD: Samsung SSD Desktop 830-Series 256GB | HDD: Seagate Barracuda 3TB | PSU: Unkown 630W | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE |

Permalänk

Det beror av vilken grad av professionellt du pratar om.
Men jag har använt mig av skrivare som skriver på cdskivor, där det på prisjakt finns 14modeller att välja på. http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=390#rparams=l=s13686293...
Det ska även finns skrivare som enbart är gjorda för att skriva på dessa cdskivor med vit översida, de kostar dock någon tusenlapp så det är ej prisvärt.

Exempel på en sådan: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2243325,00.asp

Jag var faktisk helnöjd med kvalitén på utskrifterna. Angående templaten i plast så förstår jag inte vad du pratar om, nu har jag dock inte köpt spel sedan de slutade säljas på disketter. Men om man vill ha samma fodral som en dvdfilm, så går vanligt lite tjockare fotopapper utmärkt och jag tycker kvalitén blir bra.
Det handlar dock väldigt mycket att vara bra på fotoshop och sedan använda x-antal skivor för att få fram rätt färger om man använder amatörgrejer.

Förutom en bättre fotoskrivare så hade jag en proffionell skär och vikmaskin för att kunna vika papperna snyggt och snabbt. (jag gjorde runt 500exemplar, dock stog jag ej vid maskinerna hela tiden)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".