Windows 8.1 RTM i slutfasen – skarp version kan vara redo i augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Ctrl-alt-delete för att stänga av trilskande program är väl ett vedertaget begrepp sen minst dom 4 senaste windowsversionerna eller?

Problemet är att Task Managern inte kommer upp med Ctrl-alt-delete, även om den är inställd på överst. Har hänt mig ett antal gånger. Det enda som fungerar då är att trycka på Win-knappen, och då ploppar startskärmen upp och man kan logga ut/in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Jaså minsann?

Vi vet inte när Sweclockers testade, vad de testade, hur de testade eller hur resultaten såg ut. Helt klart är att det inte var ett seriöst benchmark-test, då hade vi sett resultatet här på Sweclockers sida.

Du kan läsa min tråd förbättringar i Windows 8 för att se mängder av exempel på olika sätt som Windows 8 är snabbare. Eller läsa några prestandatester på nätet. Här har du en med spelprestanda även om just spelprestanda är ett område där det är väldigt liten skillnad mellan Windows 8 och Windows 7.

http://www.game-debate.com/blog/?b_id=4853&author=WorryBear&t...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Vi vet inte när Sweclockers testade, vad de testade, hur de testade eller hur resultaten såg ut. Helt klart är att det inte var ett seriöst benchmark-test, då hade vi sett resultatet här på Sweclockers sida.

Jag berättade hur resultaten såg ut. Noll, zero, nada, en fis i rymden på sin höjd Trodde det framgick tydligt av mitt tidigare inlägg...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Jag berättade hur resultaten såg ut. Noll, zero, nada, en fis i rymden på sin höjd Trodde det framgick tydligt av mitt tidigare inlägg...

Det beror ju förstås på vad det är du har testat, vilken hårdvaru och mjukvarukonfiguration du har använt dig av, i vilken omfattning, när (eftersom att Windows 8 kontinuerligt har förbättrats med uppdateringar) och hur du testar. Utan siffror eller något att gå på är det svårt för mig att göra en bedömning.

Om du menar att du har fått samma uppstartstider, installationstider och avstägningstider till exempel på alla olika tester du gjort så har jag faktiskt svårt att tro på det då det inte är vad recensioner på nätet och mina personliga upplevelser säger. Gäller det bara spel-tester så ja ok, då har jag inga problem att tro på det.

Några få säger att Wndows 7 är snabbare. En del säger att Windows 8 är lika snabbt som Windows 7. Andra säger att Windows 8 är snabbare.

Håll med om att det inte är helt glasklart hur det ligger till. Det är därför det skulle behövas en riktig recension med prestandatester i de flesta delar av operativsystemet för Windows 8.1, när drivrutinerna har mognat, så att vi kan lägga den här diskussionen bakom oss.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Det beror ju förstås på vad det är du har testat, vilken hårdvaru och mjukvarukonfiguration du har använt dig av, i vilken omfattning, när och hur du testar. Utan siffror eller något att gå på är det svårt för mig att göra en bedömning.

Jag vet inte hur jag kan lägga fram det på ett bättre sätt... Skillnaden finns inte. Får Windows 7 poäng 100 i Benchmark/Spel X gäller detsamma Windows 8. Finns det någon skillnad är det inom en så försumbart liten procent att det är inom felmarginal. Det har förekommit vissa skillnader i spel och gör säkert det än idag, men i de fallen beror det uteslutande på drivrutinerna från AMD/Nvidia.

Skrivet av strejf:

Om du menar att du har fått samma uppstartstider till exempel på alla olika tester du gjort så har jag faktiskt svårt att tro på det då det inte är vad recensioner på nätet och mina personliga upplevelser säger.

Jag "menar" ingenting om uppstartstiderna, då hade jag sagt det?

Men ska vi gå in på det ämnet är uppstartstiderna från Windows 7 till Windows 8 generellt snabbare, vilket alla som bryr sig om den biten redan vet vid det här laget. Att göra ett rättvist test av uppstartstiden är dessutom väldigt svårt om inte omöjligt för den delen. Det beror på väldigt många faktorer i konfigurationen av både mjuk- och hårdvara. Bara för att vi på SweClockers skulle få en viss reduktion procentuellt behöver det inte gälla våra läsare och deras datorkonfigurationer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av jonas1972:

Ctrl-alt-delete för att stänga av trilskande program är väl ett vedertaget begrepp sen minst dom 4 senaste windowsversionerna eller?

Jag tycker då Ctrl+Shift+Esc är ett bra mycket bättre sätt att få upp Task Manager än Ctrl+Alt+Delete.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Jag vet inte hur jag kan lägga fram det på ett bättre sätt... Skillnaden finns inte. Får Windows 7 poäng 100 i Benchmark/Spel X gäller detsamma Windows 8. Finns det någon skillnad är det inom en så försumbart liten procent att det är inom felmarginal. Det har förekommit vissa skillnader i spel och gör säkert det än idag, men i de fallen beror det uteslutande på drivrutinerna från AMD/Nvidia.

Jag "menar" ingenting om uppstartstiderna, då hade jag sagt det?

Men ska vi gå in på det ämnet är uppstartstiderna från Windows 7 till Windows 8 generellt snabbare, vilket alla som bryr sig om den biten redan vet vid det här laget. Att göra ett rättvist test av uppstartstiden är dessutom väldigt svårt om inte omöjligt för den delen. Det beror på väldigt många faktorer i konfigurationen av både mjuk- och hårdvara. Bara för att vi på SweClockers skulle få en viss reduktion procentuellt behöver det inte gälla våra läsare och deras datorkonfigurationer.

Har du läst prestandatestet jag länkade till? Förvånar resultaten? Det är ändå ett hyfsat gammalt test, april 2013. Kanske ser det ännu bättre ut idag med Windows-patchar och mognare drivrutiner. Jag vidhåller att ett rejält test från Sweclockers vore mycket intressant. Landar det sen på +/- 0 så ok då.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Har du läst spelprestandatestet jag länkade till? Förvånar resultaten?

Jag ser att du inte läste det inlägg du nyss citerade För att svara på din fråga, ja, och det förvånar mig som sagt inte.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Jag ser att du inte läste det inlägg du nyss citerade För att svara på din fråga, ja, och det förvånar mig som sagt inte.

Jo men jag håller inte med. Jag anser att det finns prestandaskillnader mellan Windows 7 och Windows 8 på flera områden som inte enbart har med drivrutinerna att göra. Här är ett till hyfsat nytt prestandatest där Windows 8 vinner i princip på alla möjliga sätt tänkbara.

http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/software/operating-sy...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Problemet här är att det bara är jag som har lagt fram några "bevis". Jag misstror inte alls Jacob och han och Sweclockers är mycket duktiga proffs på det dom gör (mycket prestandatester) och jag är en glad amatör. Jag önskar bara att vi fick se det svart på vitt.

Det är klart att man kan säga att resultat finns inom felmarginalen. Men när "felmarginalen" nästan alltid pekar åt ett och samma håll.. kan man inte dra någon slutsats av det då?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av strejf:

Jo men jag håller inte med. Jag anser att det finns prestandaskillnader mellan Windows 7 och Windows 8 på flera områden som inte enbart har med drivrutinerna att göra. Här är ett till hyfsat nytt prestandatest där Windows 8 vinner i princip på alla möjliga sätt tänkbara.

http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/software/operating-sy...

Det anser jag också, bland annat "flyter det bättre" på de bärbara datorerna jag testar med Windows 8 kontra Windows 7-baserade. Men, och det är ett väldigt stor men, är att är det att är min subjektiva åsikt och det går det inte att basera en recension på. Ser vi till prestandatester i både benchmarks, riktiga applikationer och spel så är skillnaden, för fjärde eller femte gången, försumbar. Undantaget är i spel när drivrutinerna från AMD/Nvidia spökar.

Typen av tester som används hos Techradar är saker som uppstartstider, resume, etc. som jag i ett tidigare inlägg skrev påverkas av många faktorer och är därför i min åsikt dåliga siffror att redovisa. Gällande de internet-baserade testerna de har är den skillnaderna sannolikt mellan IE 9 (Windows 7) och IE 10 (Windows 8). Jag har testat att installera IE 10 på en Windows 7-maskin och fick då samma resultat som med Windows 8 och IE 10.

Jag tänker inte gå in på några detaljer då jag inte tänker nedvärdera deras arbeta. Bryr man sig om just de parametrar Techradar testat – kör hårt!

Skrivet av strejf:

Problemet här är att det bara är jag som har lagt fram några "bevis". Jag misstror inte alls Jacob och han och Sweclockers är mycket duktiga proffs på det dom gör (mycket prestandatester) och jag är en glad amatör. Jag önskar bara att vi fick se det svart på vitt.

Det är klart att man kan säga att resultat finns inom felmarginalen. Men när "felmarginalen" nästan alltid pekar åt ett och samma håll.. kan man inte dra någon slutsats av det då?

Felmarginalen i de tester vi brukar utföra pekar inte åt något håll varje gång, utan kan vara exempelvis 0,5% åt det ena eller andra. Även om vi låtsas för några sekunder att det skulle vara 0,5-1% i Windows 8 favör i 9/10 tester går det som seriös media inte dra någon slutsats utifrån det då det kan bero på variationer i testerna som används (i princip samtliga tester har en liten variation och upprepas därför X antal gånger, beroende på vilket test vi pratar om).

Smärtgränsen många publikationer kör med för att utnämna en vinnare mellan exempelvis två processorer är 2–3 procent (vissa kör till och med högre än så, uppåt 5 procent). Är skillnaden under detta anses de vara likvärdiga. Med Windows 7 mot Windows 8 är det en bra bit under 2–3 procent för både den ena eller den andra och när skillnaden blir så låg beror det enbart på testet som används och inte operativsystemet.

Som jag sa tidigare sker ett test av Windows 8.1 i mån av tid och så enkelt är det. Har du något mer att framföra får du faktiskt läsa igenom detta inlägg och mina tidigare ordentligt, då jag har bättre saker för mig en lördag än att upprepa mig gång på gång. Svarar jag inte på ett inlägg vet du varför!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

jo, men min poäng var att det känns dumt när nästan alla ändå kör med mus.

"Nästan alla" ? hur ser det ut om 3mån, 6 mån, 12 mån etc etc

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tog bort två inlägg och redigerade skog1s, som svarade på ett av dessa inlägg. Det är inget fel i att hålla i en diskussion och framföra sina åsikt.

Mvh,
Jacob Hugosson

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

Det anser jag också, bland annat "flyter det bättre" på de bärbara datorerna jag testar med Windows 8 kontra Windows 7-baserade. Men, och det är ett väldigt stor men, är att är det att är min subjektiva åsikt och det går det inte att basera en recension på. Ser vi till prestandatester i både benchmarks, riktiga applikationer och spel så är skillnaden, för fjärde eller femte gången, försumbar. Undantaget är i spel när drivrutinerna från AMD/Nvidia spökar.

Typen av tester som används hos Techradar är saker som uppstartstider, resume, etc. som jag i ett tidigare inlägg skrev påverkas av många faktorer och är därför i min åsikt dåliga siffror att redovisa. Gällande de internet-baserade testerna de har är den skillnaderna sannolikt mellan IE 9 (Windows 7) och IE 10 (Windows 8). Jag har testat att installera IE 10 på en Windows 7-maskin och fick då samma resultat som med Windows 8 och IE 10.

Jag tänker inte gå in på några detaljer då jag inte tänker nedvärdera deras arbeta. Bryr man sig om just de parametrar Techradar testat – kör hårt!

Felmarginalen i de tester vi brukar utföra pekar inte åt något håll varje gång, utan kan vara exempelvis 0,5% åt det ena eller andra. Även om vi låtsas för några sekunder att det skulle vara 0,5-1% i Windows 8 favör i 9/10 tester går det som seriös media inte dra någon slutsats utifrån det då det kan bero på variationer i testerna som används (i princip samtliga tester har en liten variation och upprepas därför X antal gånger, beroende på vilket test vi pratar om).

Smärtgränsen många publikationer kör med för att utnämna en vinnare mellan exempelvis två processorer är 2–3 procent (vissa kör till och med högre än så, uppåt 5 procent). Är skillnaden under detta anses de vara likvärdiga. Med Windows 7 mot Windows 8 är det en bra bit under 2–3 procent för både den ena eller den andra och när skillnaden blir så låg beror det enbart på testet som används och inte operativsystemet.

Som jag sa tidigare sker ett test av Windows 8.1 i mån av tid och så enkelt är det. Har du något mer att framföra får du faktiskt läsa igenom detta inlägg och mina tidigare ordentligt, då jag har bättre saker för mig en lördag än att upprepa mig gång på gång. Svarar jag inte på ett inlägg vet du varför!

Det finns ju en anledning till att jag inte har tagit med "bättre spelprestanda" i min lista då de benchmarks som funnits har gett olika resultat. Jag tycker dock att det har sett lite annorlunda ut den senaste tiden och kanske är det dags att skapa en sådan.

Din åsikt att det flyter bättre är du inte ensam om att lägga märke till och jag tror att det beror på att gränssnittet är hårdvaruaccelerat i högre grad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Entusiast

Det finns inte ett liknande test där man faktiskt testar med high-end hårdvara? Jag misstänker starkt att det är 4GB RAM som ställer till det i de där testerna i Windows 7 och då hjälper det ju såklart att använda Windows 8 som använder mindre minne.

Skrivet av Jacob:

Väldigt trevligt med kraftig närvaro från redaktionen i en artikel, mer sådant tack!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Utskrift via NFC? Ska man lägga laptopen ovanpå skrivaren och sen skrivs det ut eller vad är tanken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det anser jag också, bland annat "flyter det bättre" på de bärbara datorerna jag testar med Windows 8 kontra Windows 7-baserade. Men, och det är ett väldigt stor men, är att är det att är min subjektiva åsikt och det går det inte att basera en recension på.

Jag tror folk upplever Windows 8 som att det "flyter bättre" pga att åttan verkar implementera HPET. På en hel del hårdvara jag haft så har windows 7 per defualt använt gamla timer resolution och jag fått oförutsägbara latenser, korta frysningar etc. Med windows 8 verkar det fungera direkt, utan att man måste pyssla på med diverse esoteriskt.

Dessutom är (OJMR) kernel:n i windows 8 tickless/har dynamisk klockupplösning. Dvs den kan välja vilken upplösning på klockan den vill. Det gör antagligen allt sämre än HPET inte gör sig besvär.

Visa signatur

--
A shark on whiskey is mighty risky, but a shark on beer is a beer engineer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

"Nästan alla" ? hur ser det ut om 3mån, 6 mån, 12 mån etc etc

När den dagen kommer, när minst hälften av alla windowsanvändare kör med tuch, så kommer nog windows 8 inte vara aktuellt längre. Vist kan de anpassa windows för både tuch och mus, men de har de varigt otroligt dåliga på i windows 8 med metro gränssnittet.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Problemet är att Task Managern inte kommer upp med Ctrl-alt-delete, även om den är inställd på överst. Har hänt mig ett antal gånger. Det enda som fungerar då är att trycka på Win-knappen, och då ploppar startskärmen upp och man kan logga ut/in.

Varför inte bara gå till startmenyn och sedan kort och gott skriva "Aktivitetshaterare" ??
Eller så går man till skrivbordet, och sedan högerklickar på verktygsraden och väljer "Starta Aktivitetshateraren" (som man alltid har kunnat göra)

Förstår inte varför folk väljer att logga ut och in igen? Känns bökigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxicator78:

Varför inte bara gå till startmenyn och sedan kort och gott skriva "Aktivitetshaterare" ??
Eller så går man till skrivbordet, och sedan högerklickar på verktygsraden och väljer "Starta Aktivitetshateraren" (som man alltid har kunnat göra)

Förstår inte varför folk väljer att logga ut och in igen? Känns bökigt.

Inte för att vara svår men, tycker ditt sätt känns minst lika bökigt.

Varför inte bara sätta tummen på Ctrl+Shift och långfingret på Esc

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxicator78:

Varför inte bara gå till startmenyn och sedan kort och gott skriva "Aktivitetshaterare" ??
Eller så går man till skrivbordet, och sedan högerklickar på verktygsraden och väljer "Starta Aktivitetshateraren" (som man alltid har kunnat göra)

Förstår inte varför folk väljer att logga ut och in igen? Känns bökigt.

För att desktop sidan har hängt sig, man kan inte interagera med något element på desktopen. Endast startskärmen, därav in/utloggning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Problemet är att Task Managern inte kommer upp med Ctrl-alt-delete, även om den är inställd på överst. Har hänt mig ett antal gånger. Det enda som fungerar då är att trycka på Win-knappen, och då ploppar startskärmen upp och man kan logga ut/in.

Den kommer däremot upp med hjälp av Ctrl + Shift + Esc

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Den kommer däremot upp med hjälp av Ctrl + Shift + Esc

Kan inte säga att jag har testat, men får göra det nästa gång. Dock förstår jag inte varför det kommandot skulle fungerar när den andra inte gör det :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

279kr eller vad det kostade, bästa OS köpet jag gjort sedan min första dator. Lätt värt varenda krona, sen att hoppas att Windows 9 blir bättre är väl inte så sunt.

Var hittar jag W8 x64 för 279 kronor? Har W7 x64 Ulti nu och om det r så billigt med W8 är det lika bra att köpa och testa tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aMp:

Var hittar jag W8 x64 för 279 kronor? Har W7 x64 Ulti nu och om det r så billigt med W8 är det lika bra att köpa och testa tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är borta sedan länge, var ett introduktionserbjudande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Kräver mindre minne än win7 pga att dom tagit bort en massa lull lull i win8 som tex aero

Så du har fel win 8 är snabbare än win 7

Togs bort så att du ska använda Modern UI som fungerar med låg presterande surfplattor, stäng av Aero i 7:an så får du ökad prestanda om du behöver det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Nice , blir väll o installera om alla burkar igen då alltid kul

Svårt att se denna uppdatering mer än en "servicepack", ny installation känns onödigt åtminstone för den här anledningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Varför gör de ett touch-gränsnitt när de flesta ändå kör med mus?

De vill sälja in Windows 8 till alla föräldrar med 2-åringar som annars använder iPad som barnvakt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aliassund:

De vill sälja in Windows 8 till alla föräldrar med 2-åringar som annars använder iPad som barnvakt.

Haha den var faktiskt bra.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

När den dagen kommer, när minst hälften av alla windowsanvändare kör med tuch, så kommer nog windows 8 inte vara aktuellt längre. Vist kan de anpassa windows för både tuch och mus, men de har de varigt otroligt dåliga på i windows 8 med metro gränssnittet.

Kontorsanvändare kommer aldrig att köra med touch - det fungerar inte ergonomiskt på stora skärmar och det går fan inte köra CAD eller skriva texter eller programmera eller jobba i stora excell-ark på något vettigt sätt med touch. Och finessen med fönster är att man kan ha lite olika saker på skärmarna och anpassa så att det blir optimalt - stora primärfönstret till cadden på högerskärmen, PDM-system, eventuella PDF-underlag, lagerhanterare och kommandotolk på vänsterskärmen och i anpassade storlelkar så att allt får plats samtidigt - försök göra det på en touchskärm och Win8 - haha - sicket satans skit - de tror visst att folk bara slösurfar och har anpassat sitt os för det - sicka loosers....