Humble Bundle med spel från Electronic Arts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tack till dig och alla muppar som röstade upp ditt inlägg.

Köpte bundlen pga Dead Space 3, och ditt inlägg fick mig att köpa det (då jag vill ha det till Steam och inte Origin.)

Gissa vad - Det är inte bara BF3 och Sims som är låst till Origin, utan även Dead Space 3! ...

Såg det tidigare idag, dock är man inne på sidan nog länge för att köpa något borde man se ikonerna under varje spel.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Så du tar för givet att kommentarer på Swec eller andra sidor har rätt? Skall man behöva ha nu disclamiers på alla signs eftersom du inte kan efterforska lite?

Jag litar mer på SweC än andra sidor, och ja, när någon säger "detta och detta funkar, detta funkar inte" OCH inlägget är uppröstat, så ja - då antar jag att det stämmer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag litar mer på SweC än andra sidor, och ja, när någon säger "detta och detta funkar, detta funkar inte" OCH inlägget är uppröstat, så ja - då tar jag det som sanning.

Då har du lärt dig en läxa. Likaså som skolan försöker gång på gång att lära studenter att Wikipedia är ingen bra källa borde du nu lära dig att inte tro på allt folk skriver på internet utan att efterforska lite själv.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

kvalitets spel för småpengar, löv it !

Permalänk
Medlem

Synd att man inte har ett kreditkort (är under 18) annars hade man ju slagit till direkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Synd att man inte har ett kreditkort (är under 18) annars hade man ju slagit till direkt!

Jag har handlat spel med mitt bankkort sen jag var typ 14

Hur som helst så är jag lite sugen på att spela Dead Space 1 / 3 och The Sims 3, men jag köpte ju Ducktales Remastered i förrgår också... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Bra deal.

Har dock installerat Medal of Honor på steam men det är på något annat språk än engelska och hittar inte språkinställningarna.
Någon vänlig själ som vet vart man byter språk?

Har samma problem och fattar inte hur man fixar heller...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Jag har handlat spel med mitt bankkort sen jag var typ 14

Vad hade du får bank då? Har swedbank och har aldrig kunnat handla på internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Då har du lärt dig en läxa. Likaså som skolan försöker gång på gång att lära studenter att Wikipedia är ingen bra källa borde du nu lära dig att inte tro på allt folk skriver på internet utan att efterforska lite själv.

Jag gillar inte din nedvärderande ton, men du har en poäng.
Dock så brukar jag vanligtvis göra efterforskningar själv och definitivt inte lita blint på "vad folk säger på internet", men detta var som sagt Sweclockers + gillat inlägg, så jag blev lite väl ivrig i mitt köp.
Som tur var så gällde det inte mycket pengar, utan det är mer en principsak.

Skrivet av BergEr:

Såg det tidigare idag, dock är man inne på sidan nog länge för att köpa något borde man se ikonerna under varje spel.

Du har rätt, men med det sagt så är väl det minsta du kan göra att redigera ditt ursprungliga inlägg så att inte fler personer blir "lurade"?

Skrivet av jOnÄTÄn:

Muppen sitter framför din skärm.

Skolan har inte börjat än märker jag.
Till skillnad från ditt meningslösa inlägg så hade jag en poäng med mitt ursprungliga inlägg.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Jag gillar inte din nedvärderande ton, men du har en poäng.
Dock så brukar jag vanligtvis göra efterforskningar själv och definitivt inte lita blint på "vad folk säger på internet", men detta var som sagt Sweclockers + gillat inlägg, så jag blev lite väl ivrig i mitt köp.
Som tur var så gällde det inte mycket pengar, utan det är mer en principsak.

Du har rätt, men med det sagt så är väl det minsta du kan göra att redigera ditt ursprungliga inlägg så att inte fler personer blir "lurade"?

Skolan har inte börjat än märker jag?
Till skillnad från ditt meningslösa inlägg så hade jag en poäng med mitt ursprungliga inlägg.

A purchase of $1 or more gets you Origin* keys for all the games, and you can also get Steam keys for Dead Space, Crysis 2 Maximum Edition, Burnout Paradise: The Ultimate Box, Medal of Honor, and Mirror's Edge! Beat the average to also get The Sims 3, two expansion packs in The Sims 3 Starter Pack, and Battlefield 3.

Står på framsidan för din vetskap och alla andra, så ni inte blir lurade av inlägget på första sidan om Steam nu är hela världen.

Jag avskyr själv folk som påstår sig veta saker och basunerar ut det, även fast man inte alltid vill andra illa då.
Men att skriva att det är så så kan man skriva att jag tror att det är så för att slippa lura andra.
Då slipper man sådana här situationer.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Du har rätt, men med det sagt så är väl det minsta du kan göra att redigera ditt ursprungliga inlägg så att inte fler personer blir "lurade"?

Visste inte ens att jag skrivit här om det före du citerade =D
Har ändrat nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Entusiast

Får bli att slå till när jag kommer hem. Har länge velat testa Mirrors Edge och BF3. Utöver det har jag haft väldigt kul med Burn Out på Xbox så en nyare PC-version ska bli intressant att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Köpte för en timma sedan för 50dollar, Jag säger bara ordet: KUNG!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller går det inte att lösa in koderna på Origin just nu? Varken på hemsidan eller klienten.

Edit:
Var lite snabb hittade denna tråden.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Är det bara jag eller går det inte att lösa in koderna på Origin just nu? Varken på hemsidan eller klienten.

säkert överbelastning

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Skolan har inte börjat än märker jag.
Till skillnad från ditt meningslösa inlägg så hade jag en poäng med mitt ursprungliga inlägg.

Ditt inlägg gick bara ut på att gnälla. Du påstod även att folk skulle vara muppar, när det är du som inte läst vad du köpt. Är det så viktigt att slippar origin så är det bara att läsa lite noggrannare. Sen borde du inte ta mitt inlägg så seriöst som du uppenbarligen gjort. Att jag inte går i skolan har inget med saken att göra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Är det bara jag eller går det inte att lösa in koderna på Origin just nu? Varken på hemsidan eller klienten.

Edit:
Var lite snabb hittade denna tråden.

Skrivet av Munken_89:

säkert överbelastning

Det här lär ju vara det värsta stresstestet Origin någonsin varit med om Med närmare 800k bundles sålda med minst 5 spel i varje så blir det ju 4 miljoner registreringar på under 24 timmar.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kom och tänka på den stora snubben i Game of thrones...Hoder ...Hoder

HAHA.
Du tror inte det var de jag referera till när jag skrev det där?

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Ditt inlägg gick bara ut på att gnälla.

Inte bara, men delvis (klart man blir snopen) - poängen var snarare att belysa att Dead Space 3 nyckeln inte gick att få till Steam.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Sen borde du inte ta mitt inlägg så seriöst som du uppenbarligen gjort

Tja, nu kanske att kalla någon "mupp" inte är det grövsta skällsordet som finns, men påhopp är påhopp.
Skillnaden mellan när jag sa det, och du sa det var att mitt inte var riktat tilll någon specifik och jag gjorde det pga frustration, medan ditt var riktat direkt till mig och var helt onödigt.

Du kanske borde behålla dina "oseriösa inlägg" till folk som känner dig lite bättre i fortsättningen?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Origin funkar inte men är det problem med att slänga in koderna i Steam?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Origin funkar inte men är det problem med att slänga in koderna i Steam?

prova Hemsidan istället, där funkade det för mig

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

prova Hemsidan istället, där funkade det för mig

Ah, tackar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ah, tackar

inga problem bara glad att kunna hjälpa till!

Detta gäller ju alla som har problem med att lösa in koderna på Origin, på hemsidan gick det snabbt och smidigt för mig, var bara att starta origin sen så låg alla spel där

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harnace:

Vad hade du får bank då? Har swedbank och har aldrig kunnat handla på internet.

om du har ett konto på swedbank är det bara att skaffa personlig kod på deras hemsida och sedan använda https://ekort.swedbank.se/ fyll i person nr och personlig kod, välj belopp och wips har du ett mastercard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

om du har ett konto på swedbank är det bara att skaffa personlig kod på deras hemsida och sedan använda https://ekort.swedbank.se/ fyll i person nr och personlig kod, välj belopp och wips har du ett mastercard

Fungerar inte, kan helt enkelt inte skaffa det när man är under 18.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Jag reggade precis alla mina nycklar på origins hemsida från jobbet. Nemas problemas, gick dock inte att göra med steam.

Då får jag gratulera. Jag får fortfarande meddelandet "Code Redemption is temporary unavailable. We have our top agents working on it. Please try again later." när jag startar Origin. Och varken regiistreringen eller att administrera mitt konto fungerar. Men det är väl bara att vänta, bara för att man köpt koder till spel betyder det ju inte att man faktiskt vill använda dem.

EDIT: Nu funkade det. Yay!

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Tack till dig och alla muppar som röstade upp ditt inlägg.

Köpte bundlen pga Dead Space 3, och ditt inlägg fick mig att köpa det (då jag vill ha det till Steam och inte Origin.)

Gissa vad - Det är inte bara BF3 och Sims som är låst till Origin, utan även Dead Space 3! ...

Kan du inte tänka själv? Slöa människor som inte orkar tänka är lite tragiskt :/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Köpte för en timma sedan för 50dollar, Jag säger bara ordet: KUNG!

starkt jobbat, gött att se nån som betalar mer än minimibeloppet för att få bf3 när allting trots allt går till välgörenhet...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Går det att dubbelaktivera nycklarna ? dvs ha både spelen i steam och origin ? förutsatt att spelet stödjer båda.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av knubbsalen:

Går det att dubbelaktivera nycklarna ? dvs ha både spelen i steam och origin ? förutsatt att spelet stödjer båda.

Ja.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro