Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad äre som tar upp så mycket plats?

Permalänk
Medlem

Vad äre som tar upp så mycket plats?

Tja! jag har en SSD på 111 gig, jag har ingenting annat än alla drivers som behövs på datan! inga spel, inga filmer och inga program(förutom AVG). vad kan de vara? PS har inge virus!

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Entusiast

Ladda ner Treesize så ser du enkelt vad som är boven
http://www.jam-software.com/freeware/

Eller menar du att du är förvånad över att du inte har 120/128GB? För det har nämligen med lite tekniska saker att göra som jag inte riktigt kan förklara men det är normalt. Min 180GB-SSD är till exempel 167GB.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Har du någon apple-mobil, ipod touch eller liknande? Dessa kan skapa groteska backuper undangömda i C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ladda ner Treesize så ser du enkelt vad som är boven
http://www.jam-software.com/freeware/

Ska testa!! tack för svaret

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Har du någon apple-mobil, ipod touch eller liknande? Dessa kan skapa groteska backuper undangömda i C.

har jag inte.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Inaktiv

Systemåterställningar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pagefile.sys och hiberfil.sys tar upp lika mycket plats som ditt RAM gånger två.

Guide: Ta bort hiberfil.sys och flytta pagefile.sys.
Om du vill kunna använda viloläge, hoppa till steg 6.
1. Tryck upp start-menyn.
2. Skriv "cmd" i sökrutan.
3. Högerklicka på "cmd.exe" och välj "Kör som administratör".
4. Skriv "powercfg -h off" och tryck på enter.
5. Stäng CMD.
6. Öppna "System" genom att högerklicka på "Dator" i Start-Menyn.
7. Klicka på "Avancerade systeminställningar" till vänster.
8. Gå till fliken "Avancerat" och klicka på "Inställningar" i rutan "Prestanda".
9. Gå till fliken "Avancerat" och klicka på "Ändra" i rutan "Virtuellt minne".
10. Kryssa ur rutan "Hantera automatiskt växlingsfilens storlek på varje enhet".
11. Klicka på "C:" och välj "Ingen växlingsfil".
12. Klicka på "Aktivera".
13. Klicka på den enhet du vill ha växlingsfilen på.
14. Klicka på "Storleken bestäms av Windows".
15. Klicka på "Aktivera".
16. Klicka på "OK" i alla fönster.
17. Starta om datorn.
18. PROFIT

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Tja! jag har en SSD på 111 gig, jag har ingenting annat än alla drivers som behövs på datan! inga spel, inga filmer och inga program(förutom AVG). vad kan de vara? PS har inge virus!

111GB av vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoltz:

111GB av vadå?

nu fattar jag inte vad du menar, menar du vilket märke?

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem

Har du inget annat installerat så är det givetvis windowsinstallationen som tar plats. Goddag yxskaft.

http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-performance-tweak,291...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

har jag inte.

Däremot har du väl windows på datorn? Återställningspunkter, uppdateringar, backuper av nerladdade uppdateringar, skyddade systemfiler och mappar. Som tidigare nämnts, hibernationnfil och swapfil.

Nu vet vi ju inte hur mycket använt utrymme du har på disken. Kanske bara du som fortfarande har minnen av windows 3 vars installationsfiler inte var mer än 10 MB.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av adillboy:

Tja! jag har en SSD på 111 gig, jag har ingenting annat än alla drivers som behövs på datan! inga spel, inga filmer och inga program(förutom AVG). vad kan de vara? PS har inge virus!

Pagefilen kan ta en hel del. Likaså hibernation filen ( tar lika mycket plats som man har ram har jag för mig). Rensa ut gamla backup versioner av windows.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stoltz:

111GB av vadå?

Vi vet verkligen ingenting av intresse i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

nu fattar jag inte vad du menar, menar du vilket märke?

Är det SSD'n som är på 111GB? Och hur mycket plats har du kvar? Eller du har 111GB ledigt på SSD'n? I så fall, var är problemet? Du kan ju inte bara skriva att du har 111GB på en SSD utan är nämna... hur stor är den? ...är den full? ...är den tom?