Permalänk
Medlem

be quiet! Dark Rock Pro 2 installation

Eftersom min Corsair H60 gav upp, började jag leta efter en ny kylare.
Köpte denna kylare efter att jag hade kollat LinusTechTips Unboxing av den. Läste också reviews på Inets hemsida och jag köpte han direkt.
Kan lägga in fler bilder om så önskas
Specifikationer på datorn är:

Moderkort: ASUS Striker II Extreme
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 @3.2Ghz
Grafikkort: 2st ASUS GTX560Ti TOP DCII
RAM: 4st Corsair XMS3 1333Mhz DDR3
PSU: Corsair CX600 600W
Chassi: NZXT Phantom
CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 2
HDD: Western Digital Caviar Blue 750GB

Kabeldragningen är inte den bästa det vet jag, ska ta mig orken att dra om allt någon gång..
Se och njut? ^^

be quiet! Dark Rock Pro 2 installation

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem

Bättre / Sämre temps?

Det va längesen jag körde med luftkylare, dem är så stora och mysiga :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Bättre / Sämre temps?

Det va längesen jag körde med luftkylare, dem är så stora och mysiga :3

Så himla mycket kyligare!
Har nu klockat min fina processor till 3.2Ghz från 2.5, och tempen i full load ligger på 53 grader
Idle temperaturen är 37 grader på Core 0, 29 på Core 1, 2 och 3
Det enda som toastar är min nordbrygga på moderkortet, 70 grader i load..

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av enzeexte:

Så himla mycket kyligare!
Har nu klockat min fina processor till 3.4Ghz från 2.5, och tempen i full load ligger på 53 grader
Idle temperaturen är 37 grader på Core 0, 29 på Core 1, 2 och 3
Det enda som toastar är min nordbrygga på moderkortet, 70 grader i load..

är det omöjligt att ha en fläkt där?
sätt en fläkt på mosfet kylaren, det som är över cpu:n, du lär få lite lägre temp pga att de e kopplade med varann

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

är det omöjligt att ha en fläkt där?
sätt en fläkt på mosfet kylaren, det som är över cpu:n, du lär få lite lägre temp pga att de e kopplade med varann

Ska kolla med en jag känner om man får köpa en sån, vet nämligen en som har en som passar.

Hur hänger man upp Grafikkortet då? Eller rättare sagt, med vad? Och det är bara övre kortet som böjs..

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzeexte:

Ska kolla med en jag känner om man får köpa en sån, vet nämligen en som har en som passar.

Hur hänger man upp Grafikkortet då? Eller rättare sagt, med vad? Och det är bara övre kortet som böjs..

för jag har gjort samma sak på ett ud5 och fick mycket lägre temp på NB, kommer inte exakt hur mycket

med tråd, bind fast det i ett hål i grafikkort och den andra änden binder du i fläkten på toppen(fläkthålet)

eller så kan du dra kablerna bättre, utnyttja 6pinen för att höja kortet lite, låt inte kablarna bara hänga så där utan bind fast dem i chassiet med buntband

Permalänk

öka volten så kan du klocka högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermanlange:

öka volten så kan du klocka högre.

Tackar einstein, det tänkte jag inte på..
Har redan volten på max det processorn klarar av.
Kommer inte ihåg varför jag klockade ner FSB'n

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk

Det var minsann ingen lite pjäs... kört med vattenkylning några år nu, har helt glömt av hur massiva luftkylare är

Permalänk
Medlem
Skrivet av BazookaBörje:

Det var minsann ingen lite pjäs... kört med vattenkylning några år nu, har helt glömt av hur massiva luftkylare är

När jag beställde den trodde jag verkligen inte den skulle vara så stor, haha ^^

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem

Visst är det en trevlig kylare. Jag gillar den iaf.

Permalänk
Skrivet av enzeexte:

När jag beställde den trodde jag verkligen inte den skulle vara så stor, haha ^^

Hur fungerar den i praktiken? lever den upp till enorma storlek eller går den på ett och annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzeexte:

Tackar einstein, det tänkte jag inte på..
Har redan volten på max det processorn klarar av.
Kommer inte ihåg varför jag klockade ner FSB'n

Kolla om du kan ändra ration mellan bus och ramminnena. Som det ser ut nu så borde de rulla på 850Mhz vilket kanske är för högt för dina minnen, eller ifall moderkortet får det tungt med minnena. Klocka core2duo skiljer sig mycket från de senare med upplåst multipel då man påverkar mer än bara processorn då man fipplar med bus hastigheten.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Visst är det en trevlig kylare. Jag gillar den iaf.

Helt underbar!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av BazookaBörje:

Hur fungerar den i praktiken? lever den upp till enorma storlek eller går den på ett och annat?

Det skulle jag säga att den gör. Låter inte mer än någon av mina andra fläktar när jag spelar, mina grafikkort överröstar alla fläktar när jag spelar så jag vet egentligen inte.
Vet inte heller hur Yorkfield är, om dem går varmt eller så under överklockning. Men min processor blir knappt varm. Temperaturen ökar bara från Idle temp 29-34 med 20 grader när jag kör prime95.

Är väldigt nöjd med den i allafall!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Kolla om du kan ändra ration mellan bus och ramminnena. Som det ser ut nu så borde de rulla på 850Mhz vilket kanske är för högt för dina minnen, eller ifall moderkortet får det tungt med minnena. Klocka core2duo skiljer sig mycket från de senare med upplåst multipel då man påverkar mer än bara processorn då man fipplar med bus hastigheten.

Har unlinkat RAM-minnena från FSB'n, så om jag rör FSBns megahertz så rör sig inte minnenas frekvens eller volt.
Processorn klarar nog inte av högre överklockning.
Eller vad tror du?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt. Tänkte mest på att spänningen känns väldigt hög i förhållande till klockfrekvensen. Jag körde min Core 2 Duo i lägre vid 4,25Ghz, dock var det en dualcore. Det är lite tråkigt låg multipel på processorn.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Jag vet inte riktigt. Tänkte mest på att spänningen känns väldigt hög i förhållande till klockfrekvensen. Jag körde min Core 2 Duo i lägre vid 4,25Ghz, dock var det en dualcore. Det är lite tråkigt låg multipel på processorn.

Kanske ska testa höja lite mer, har för mig att datorn låste sig och bråkade. Men, jag testar igen!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16

Permalänk

Sjukt snyggt!!!!!

Visa signatur

CPU: i5 3570K// GPU: KFA2 geforce gtx 660 ti ex oc 3gb// Moderkort: Asrock z77 extreme 4// HDD1: Western Digital Caviar Blue 1TB 7200rpm//HDD2: Seagate 320GB// HDD3: Verbatim 1TB// SSD: Samsung basic 840 120GB// DVD: Samsung...// RAM: Corsair Vengeance Dual C DDR3, 1600MHz, 2x4GB, Blue// PSU: FSP Aurum 700w 80 plus gold// Chassi: BitFenix Shinobi XL Window, White// CPU-kylning: Phanteks PH-TC14PE Blå//

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonbrandt:

Sjukt snyggt!!!!!

Tack Simon!

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16