Apple TV 3 - spegling utav enheter

Permalänk

Apple TV 3 - spegling utav enheter

Hej!

Jag har en Ipad 1, Iphone 4 och en Samsung Galaxy s3.

Finns det på något sätt som gör att jag kan spegla någon av enheterna via min Apple TV?

Jailbreak? Någon app?

Permalänk
Medlem

iPhonen och iPaden har AirPlay vilket även din Apple TV har. Med hjälp av det kan du spegla skärmen.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

iPhonen och iPaden har AirPlay vilket även din Apple TV har. Med hjälp av det kan du spegla skärmen.

Spegling fungerar enbart på Iphone 4s och Ipad 2 har jag läst mig till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Spegling fungerar enbart på Iphone 4s och Ipad 2 har jag läst mig till?

Var har du läst det? Så länge du rätt iOS så ska det fungera.

Permalänk

AirPlay Funkar endast med iphone 4s eller nyare, ipad 2 eller nyare.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

AirPlay Funkar endast med iphone 4s eller nyare, ipad 2 eller nyare.

Källa?

http://support.apple.com/kb/HT4437

"iPhone (3GS or later)"

With iOS 4.3 and later, you can also stream video and audio from a website or a third-party app installed on your iOS device if the developer for the app or website has added AirPlay functionality.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

iPhonen och iPaden har AirPlay vilket även din Apple TV har. Med hjälp av det kan du spegla skärmen.

AirPlay speglar inte skärmen, det låter dig spela upp filmer och musik på en Apple TV: http://www.apple.com/appletv/airplay/

Citat:

Dual-screen capability is available with iPad 2 or later, iPad mini, iPhone 4S, iPhone 5, and iPod touch (5th generation).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

AirPlay speglar inte skärmen, det låter dig spela upp filmer och musik på en Apple TV: http://www.apple.com/appletv/airplay/

Där ser man. Tack för förtydligandet :).

Permalänk

Ingen som har ett förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Ingen som har ett förslag?

Det går inte helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Det går inte helt enkelt.

Om du läser det jag skrev ifrån början så kanske du förstår varför jag frågar igen.

Det finns bland annat en app till s3:an, men den funkar inte jättebra, därför jag frågar om någon vet något bättre att kunna kringgå detta.

Det är ungefär som att man inte kan läsa tidningen för att den är slut i en butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanboyboy:

Om du läser det jag skrev ifrån början så kanske du förstår varför jag frågar igen.

Det finns bland annat en app till s3:an, men den funkar inte jättebra, därför jag frågar om någon vet något bättre att kunna kringgå detta.

Det är ungefär som att man inte kan läsa tidningen för att den är slut i en butik.

Vilken app menar du kan spegla till AppleTV?

Vad har detta att göra med en tidning? Hört talas om e-böcker?

Permalänk
Medlem

Det går bara spegla Apples egna produkter på en AppleTV.

Apple är duktiga på att bara låta deras produkter fungera bra tillsammans, därför din app till S3:an inte fungerar så bra kan jag tänka mig.

Har bland annat en Superdrive till min MBA som enbart fungerar till MBA.

Vill du spegla din S3a behöver du köpa en Samsung Blu-rayspelare slim BD-ES6000

Permalänk
Medlem

Det verkar knappt gå att lyckas spegla windows till apple tv 3 utan att ljudet släpar och kvaliten knasar så jag hade inte varit alltför optimistisk till en lösning för S3:an.

Permalänk
Medlem

Använd Plex Media Server. Appen finns till Android och iOS. Sätt upp servern på din PC och streama från telefonerna (eller direkt i din ATV mha Plexconnect)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D PSU: Corsair HX 650W MOBO: ASUS P8 P67 B3 PRO CPU: Intel i5 2500k @ 4.3 GHz CPU-kylning: Zalman CNPS 9900 MAX RAM: Corsair VENGEANCE 16 GB @ 1600 MHz GPU: Gainward GTX 570 GS GLH SSD: Corsair Force Series 3 120 Gb HDD: Samsung SP F3 1 Tb 7200 RPM Skärm: BenQ GL 2750HM