Permalänk

D-link DIR-615 kickar ut

Har en DLink DIR-615 på jobbet som sparkar ut min Mac varje gång den går i viloläge. Detta gäller också iPhonen samt iPaden, så får dessa går i viloläge så måste man logga på nätverket igen. På iPhonen och iPaden måste jag även skriva in lösenordet igen, vilket jag inte behöver på Macen.
Vad är som är fel?
Då detta är en jobbrouter så innebär det att jag inte kan göra något åt hårdvaran, vilket jag annars glädjeligen hade gjort.

Permalänk
Vila i frid

En DIR-615 som router på en arbetsplats? Yikes, snacka om a miser cheapskate!

Alltså, vad menar du med nätverk dvs vad är det som validerar, en windows, linux/unix eller osx-server?

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

En DIR-615 som router på en arbetsplats? Yikes, snacka om a miser cheapskate!

Alltså, vad menar du med nätverk dvs vad är det som validerar, en windows, linux/unix eller osx-server?

Hehe nä det är en lägenhet som företaget har åt mig som jag bor i vilket har en Dlink router.

Så med andra ord så är det ett hemmanätverk

Permalänk
Medlem

Dra in senaste Firmware på den. Har också en 615 hemma den är tokstabil efter senaste firmware Inte så snabb dock

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Dra in senaste Firmware på den. Har också en 615 hemma den är tokstabil efter senaste firmware Inte så snabb dock

ska testa det,antar senaste är 8.04?

Permalänk

Provade att installera senaste firmwaren, men fortfarande samma problem. Är det någon som är fel konfat?

Permalänk
Vila i frid

En konfigurationsmiss gör nog inte att du blir kickad. Har du senaste drivarna på ditt nätverkskort och i routern har du fyra saker att felsöka. Undersök din omgvining om det är kanalkrock, undersök om ditt trådlösa kort är trasigt, byt router, ställ in WPA/TKIP i routern dvs det mest kompatibla läget.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

En konfigurationsmiss gör nog inte att du blir kickad. Har du senaste drivarna på ditt nätverkskort och i routern har du fyra saker att felsöka. Undersök din omgvining om det är kanalkrock, undersök om ditt trådlösa kort är trasigt, byt router, ställ in WPA/TKIP i routern dvs det mest kompatibla läget.

Det som är problem är att både Mac, iPhone och iPad tappar nätverket när de går i viloläge. På iPad och iPhone måste jag leta upp nätverket igen och skriva in lösenord. Detta behöver jag inte för Mac, men jag behöver söka upp nätverket och logga på igen.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag är inte så säker på att det beror på routern, om det bara är Appleprodukter som har problem efter viloläge låter det som ett problem med hur de hanterar nätverksanslutningar vid viloläge.
Apple har tex en del "kända" problem med tex att ansluta till icke broadcastade ssidn efter viloläge, Har du ett korrekt och synligt sssid ? inga åäö eller mellanslag ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag är inte så säker på att det beror på routern, om det bara är Appleprodukter som har problem efter viloläge låter det som ett problem med hur de hanterar nätverksanslutningar vid viloläge.
Apple har tex en del "kända" problem med tex att ansluta till icke broadcastade ssidn efter viloläge, Har du ett korrekt och synligt sssid ? inga åäö eller mellanslag ?

Det är mkt möjligt att det beror på Apple isåfall.
Jo det SSIDt jag använder är rent av standard "dlink" som man hittar i nätverkslistan över WiFi.