Samsung vägrar betala kopieringsavgift på datorer och surfplattor

Permalänk
Medlem

GO SAMSUNG!

Permalänk
Medlem

Underbart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fan va grymt Samsung! blir nog att köpa en ny SSD bara för att stödja Samsung =P , men de har ju rätt i sina påståenden också! att man ska behöva betala denna avgift på consoler tex är ju absurt?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Perfekt.

Permalänk
Medlem

Fan vad smutt. Äntligen någon som gör någonting åt det. Jag börjar ju snart känna mig kränkt!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Det enda ondskan behöver för att segra är att de goda ingenting gör - Edmund Burke

Heja Samsung!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Gött Samsung!

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Nu är jag ingen jurist, men om Samsung skulle vinna kampen, innebär det då att alla kan bojkotta avgiften?
För om Samsung vinner innebär de att CopySwede antagligen inte har full rätt att göra det de ska göra vilket gör att andra företag även kan bojkotta på samma grunder?

Permalänk
Medlem

Jajaja!!

Blir onekligen en samsung hdd som nästa! Goodwill eller inte!

Visa signatur

Gigabyte Windforce III GTX760 OC Edition 2Gb || 3570k -4.22GHz || Kühler 620/Corsair AF120 || Vengence 16Gb 1600GHz || Force 120Gb SSD || Cooler Master GX 650W || Asus P8Z77-V || Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Vore ju ganska komiskt om Samsung och Apple gick ihop om detta

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Bra gjort där Samsung! Hoppas att fler stora företag går med samsung, då har copyswede ingen chans

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk

Underbart, nu ska bara fler hoppa på samma tåg och sätta lite press!

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem

Yes! Någon med lite muskler som vågar ta Copyswede i nackskinnet. Om nu inte Copyswede mutat hela svenska rättsväsenet tror jag samsung har en ganska bra chans att gå vinnande ur striden. Hoppas dom löper linan ut helhjärtat och inte gör det bara för att få publicitet och samla pluspoäng. Drog ett mail till Copyswede och frågade hur dom motiverar avgiften då det mesta streamas eller är belagt med kopieringsskydd.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk

Med tanke på deras maktposition inom elektronik marknaden, så kan nog detta göra en stor skillnad, YUSS!

Visa signatur

Chassi: Silverstone Temjin TJ08B-E | RAM: Corsair LP 8gb @ 1600MHz | Moderkort: Asus Z87 Gryphon | GPU: ASUS Geforce GTX 780 OC 3gb | CPU: Intel i5 4670k @ 3.4 GHz | PSU: Corsair AX850 | Lagring: x2 Samsung 840 Pro 256gb i RAID 0 |

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem

Om det nu måste finnas en avgift så borde den ligga på filmen eller musiken man köper dessutom ska det klart och tydligt stå vilka rättigheter man har och det ska vara fritt från all sorts kopieringsskydd.

Bra jobbat iaf av Samsung. Jag hoppas att fler företag hoppar på.

Bästa vore väl om Samsung och Apple kunde komma överens en stund och bojkotta Sverige, då skulle nog inte Copyswede finnas kvar så mycket längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Heja Samsung!!!

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk
Inaktiv

Nu blir det ju uppenbart vilka diskar som man ska köpa innan skatten kommer.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Samsung och Apple lägger all sin juridiska vikt på denna lilla finne och spräcker den!

Permalänk
Permalänk

Härligt samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Nu är jag ingen jurist, men om Samsung skulle vinna kampen, innebär det då att alla kan bojkotta avgiften?
För om Samsung vinner innebär de att CopySwede antagligen inte har full rätt att göra det de ska göra vilket gör att andra företag även kan bojkotta på samma grunder?

Egentligen borde alla kunna göra det ändå, pga det som står i lagen, dvs att sakerna måste vara ”särskilt ägnade” för privatkopiering, vilket typ inget som CopySwede kräver ersättning är, förutom CD-skivor, DVD-skivor och kassettband.

Telia har väl också sagt ifrån? Hur går det för dom?

Permalänk
Medlem

Underbart att foten sätts ned ordentligt, och jag hoppas verkligen att Samsung får rätt. Ja, alltså, de har ju förstås rätt, men vad som är rätt i rätten är inte alltid rätt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Äntligen en stor återförsäljare som har makt att säga emot Copyswede.

Det avgör hela saken, mitt inplanerade köp av surfplatta blir en Samsung

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Skulle redaktionen kunna kolla upp vad Apples officiella svar på avgifterna är? En del människor på diverse systerforum säger att Apple inte heller tänker betala..

Permalänk
Medlem

SAMSUNG <3

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Jag älskar Samsung i hela mitt hjärta nu, jag kommer aldrig svika dom inte ens om de skulle vara nöd och näppe. Samsung är starka nog att trygga ner dessa ******* för vi alla är på deras sida.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Låt oss hoppas att detta är början på ett uppror från samtliga större företag i branschen.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Äntligen någon med ekonomiska muskler som går emot en otroligt löjeväckande lag.

Lagen i sig om avgifter ska kompensera för privatkopering var inte så dum när den täckte medier som användes främst till detta, kasetter, VHS ect men nu när medierna används främst till så otroligt mycket mer så har jag svårt att se hur någon objektiv domstol kan motivera den. Det finns risk att Copyswede har varit för giriga och att avgiften kan försvinna för dvd och cd också om detta går upp i domstol, med koperingsskydd på köpt media så är det tvivelaktigt hur stora möjligheter gemene man har att utnyttja sin rätt till privatkopering.

Permalänk
Medlem

Notera att "skärskilt ägnat" betydde väl "kan användas till" i fallet om TV-avgiften? Vilket gör att det kan komma att betyda det här också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H