Nåt fel på mitt sprillans nya Windforce 760??????

Permalänk
Medlem

Nåt fel på mitt sprillans nya Windforce 760??????

Hej, jag ska ta det här kort....... jag köpte en dator för max en vecka sen i delar och satt ihop, jag ligger på 240fps stadigt i spelet LoL efter att jag installerat windows och spelet, sen efter en dag ligger jag på 100fps. Min bror har ett likadant GPU fast MSI istället för Gigabyte. Jag har ominstallerat windows MINST 5 gånger, i hopp om att det ska fixas.......... Som igår kväll blev jag klar med nedladdningen av LoL efter att jag installerat windows då. Låg på ca 240fps stadigt. MEN NU när jag startade datorn har jag ca 100fps om inte mindre?!?!?! Jag har inte RÖRT datorn sen igår kväll!!!!!!! VAD KAN HA HÄNT! Jag blir så in i helvetes FÖRBANNAD på det här pisset att det alltid ska gå SKIT för mig i bokstavligen ALLT!!, vill säga att det inte bara är LoL, så uteslut att det är fel på spelet...

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Finns väl någon inställning i lol som begränsar fps. Tycker det varit fler som inte fått den fps de trodde de skulle få i det spelet. Har svårt att tro att det skulle bero på kortet. Om du vill se om det är något fel på ditt kort i alla fall så ska du ladda ner 3DMark11 (Obs inte nyaste 3DMark) och testa din dator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kolla inställningar först, v-sync kanske?

Sen märker du verkligen skillnad på 100 och 240 fps? Skärmen tar väl absolut max 144 Hz men förmodligen 60 Hz?

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Vad jag minns finns det en annan inställning i lol än v-sync som begränsar fps också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv

Titta så sladdarna sitter i grafikkortet. Kan vara att den inte får kräm nog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Vad jag minns finns det en annan inställning i lol än v-sync som begränsar fps också.

Skulle också tro det. Om det ligger på fast 100 borde det vara en inställning i LOL

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Borde vara Frame Rate Cap du ska ändra för att få full fps.

http://1.bp.blogspot.com/-i95R-FmaaJs/UJrFz1qRJkI/AAAAAAAAAGY/xKSYXl1HD4c/s1600/Untitled-3.png

Sätt detta till Benchmark så får du mer fps. (Varför någon nu skulle vilja ha mer 100 fps i ett spel som lol?)

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

energispar funktioner för cpun. testa ändra tema till hög prestanda och se om de funkar. en kompis hade precis samma problem med en haswell för 10minuter sen, han hade stadig stabil fps första dan och nästa va de hel mongo.
det är möjligt att processorn inte klockar upp sig för att den inte blir tillräckligt belastad.

Permalänk
Medlem

Det är inte inställningarna i spelet gubbar, har inte rört dom inställningarna heller, har på very high på allt och stable på, hade exakt så igår.... inte rört nåt, bokstavligen.. Och nja inte fast 100, 65-100 hela tiden ungefär.. Har ju en i5 4670k @ 3.4ghz så det är ingen CPU som gör en flaskhals inte.. Sladdarna sitter i ordentligt ja, ska kolla på det där 3DMARK11 och se ifall det är något fel

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Sätt på limit på 60 fps istället

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Sätt på limit på 60 fps istället

Nej jag vill veta att jag får så mycket fps jag egentligen ska ha när jag köper ett nytt grafikkort, det handlar inte om att jag vill ha hög fps i LoL, utan det handlar om ifall jag köper t.ex BF4 vill jag inte att det ska gå under 60fps, vilket det definitivt kommer göra i dagsläget. Min bror har över 200fps i LoL med i princip samma kort, då vill jag naturligtvis inte ligga på hälften.

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulf94:

Det är inte inställningarna i spelet gubbar, har inte rört dom inställningarna heller, har på very high på allt och stable på, hade exakt så igår.... inte rört nåt, bokstavligen.. Och nja inte fast 100, 65-100 hela tiden ungefär.. Har ju en i5 4670k @ 3.4ghz så det är ingen CPU som gör en flaskhals inte.. Sladdarna sitter i ordentligt ja, ska kolla på det där 3DMARK11 och se ifall det är något fel

Är du dum eller? Du ska inte ha på Stable utan på Benchmark för att få obegränsat med fps. Du är inte den första som haft detta "problem".

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Är du dum eller? Du ska inte ha på Stable utan på Benchmark för att få obegränsat med fps. Du är inte den första som haft detta "problem".

Jasså men hur kommer det sig att jag hade 240fps MED STABLE igår då? och min brorsa kör på STABLE? Förklara det tack.

Och som sagt, det är inte bara LoL.. WoW, MW2 och andra också?

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulf94:

Jasså men hur kommer det sig att jag hade 240fps MED STABLE igår då? och min brorsa kör på STABLE? Förklara det tack.

Och som sagt, det är inte bara LoL.. WoW, MW2 och andra också?

Ingen aning varför din brorsa har högre fps. Vad jag minns var det en här på Sweclockers för ett tag sedan som hade exakt samma problem. Först hade han obegränsad fps och sedan var fps begränsad.Troligen är det en bugg i spelet som gör att fps inte alltid begränsas eller begränsas likadant för alla. 3DMark11 ger i alla fall dig svar på om det är något fel på din dator eller grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ingen aning varför din brorsa har högre fps. Vad jag minns var det en här på Sweclockers för ett tag sedan som hade exakt samma problem. Först hade han obegränsad fps och sedan var fps begränsad.Troligen är det en bugg i spelet som gör att fps inte alltid begränsas eller begränsas likadant för alla. 3DMark11 ger i alla fall dig svar på om det är något fel på din dator eller grafikkort.

http://gyazo.com/0202eb80ce3f517e3625a676548e8245

Där är resultaten. Är dom bra? Jag ska be min bror ladda ner programmet så jag kan få jämföra med honom också.

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulf94:

http://gyazo.com/0202eb80ce3f517e3625a676548e8245

Där är resultaten. Är dom bra? Jag ska be min bror ladda ner programmet så jag kan få jämföra med honom också.

Det där är inte 3DMark11 utan det nyaste 3DMark men det gör ingenting eftersom jag kan jämföra med mina resultat. Prestandan på ditt grafikkort är det i alla fall inget fel på, du får mycket högre score än mig vilket du ska ha. Processorn verkar dock vara i underkant, men det kan bero på att den inte är överklockad vilket min är. Kanske du borde kontrollera temperaturen på processorn vid belastning för vara säker på att den inte throttlar.

EDIT: Trodde du hade en i7 processor men det är ju en i5 4670K du har ser jag nu. I så fall är det nog inget fel med processorn heller.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulf94:

Hej, jag ska ta det här kort....... jag köpte en dator för max en vecka sen i delar och satt ihop, jag ligger på 240fps stadigt i spelet LoL efter att jag installerat windows och spelet, sen efter en dag ligger jag på 100fps. Min bror har ett likadant GPU fast MSI istället för Gigabyte. Jag har ominstallerat windows MINST 5 gånger, i hopp om att det ska fixas.......... Som igår kväll blev jag klar med nedladdningen av LoL efter att jag installerat windows då. Låg på ca 240fps stadigt. MEN NU när jag startade datorn har jag ca 100fps om inte mindre?!?!?! Jag har inte RÖRT datorn sen igår kväll!!!!!!! VAD KAN HA HÄNT! Jag blir så in i helvetes FÖRBANNAD på det här pisset att det alltid ska gå SKIT för mig i bokstavligen ALLT!!, vill säga att det inte bara är LoL, så uteslut att det är fel på spelet...

Vad ska du ha 240 FPS till när du bara har en 60Hz skärm? o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Vad ska du ha 240 FPS till när du bara har en 60Hz skärm? o.O

Spelar det någon roll vad han ska ha det det ? Börjar tröttna på dom här kommentarerna.

Permalänk
Medlem

När du startar spelet för första gången och ändrar inställningarna i spelet utan att starta om programmet finns chansen att alla grafikinställningar inte lästs in. Vilket de gör efter att du startar om programmet, i ditt fall i samband med att datorn startats om.

Sedan ska du nog inte låsa upp dig på ett gratisspel mer än nödvändigt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zhacha:

Spelar det någon roll vad han ska ha det det ? Börjar tröttna på dom här kommentarerna.

Va? Ehmn det är ju en rätt avgörande fråga i sammanhanget. Om du inte kan hjälpa till så kanske du skall låta bli att kommentera. Trådskaparen vet ju förmodligen inte om att hans skärm begränsar hans FPS till 60 oavsett. Då kanske det hade varit lättare för honom att acceptera att han "bara" får ut 100 FPS, vilket ändå är nästan mer än dubbelt som hans skärm kan visa.

Permalänk

Jag har en överclockad 670 och får ut 70-120 fps i lol på stable (maxad grafik)

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det där är inte 3DMark11 utan det nyaste 3DMark men det gör ingenting eftersom jag kan jämföra med mina resultat. Prestandan på ditt grafikkort är det i alla fall inget fel på, du får mycket högre score än mig vilket du ska ha. Processorn verkar dock vara i underkant, men det kan bero på att den inte är överklockad vilket min är. Kanske du borde kontrollera temperaturen på processorn vid belastning för vara säker på att den inte throttlar.

EDIT: Trodde du hade en i7 processor men det är ju en i5 4670K du har ser jag nu. I så fall är det nog inget fel med processorn heller.

Vas kan det då vara som gör att jag har 240fps ena dagen och mindre än hälften andra dagen utan att jag rört den? :/

Skrivet av anon200213:

Va? Ehmn det är ju en rätt avgörande fråga i sammanhanget. Om du inte kan hjälpa till så kanske du skall låta bli att kommentera. Trådskaparen vet ju förmodligen inte om att hans skärm begränsar hans FPS till 60 oavsett. Då kanske det hade varit lättare för honom att acceptera att han "bara" får ut 100 FPS, vilket ändå är nästan mer än dubbelt som hans skärm kan visa.

LoL är bara ett spel jag jämför fps med just nu. Och med 70-110 fps i DET spelet kommer jag garanterat inte ha 60+ i BF4 åtminstonde på high settings. Jag ska förmodligen skaffa det, och somsagt jag vill ju att det ska vara den fps:en jag vet jag kan få vilket var 240 stable på LoL.. Vet att skärmen ändå är 60hz, men jag vill inte ha under 60fps på bf4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Din dator presterar så bra som den ska.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

När du startar spelet för första gången och ändrar inställningarna i spelet utan att starta om programmet finns chansen att alla grafikinställningar inte lästs in. Vilket de gör efter att du startar om programmet, i ditt fall i samband med att datorn startats om.

Sedan ska du nog inte låsa upp dig på ett gratisspel mer än nödvändigt.

Detta är det första jag tänker på.
Många spel behöver startas om för att inställningarna ska börja gälla.

Sen att du säger att "många andra spel också".
Är ju inte direkt klara exempel.
Starta samma spel på brorsans dator och se vad han får.
Kolla att alla inställningar är dom samma.
Även prestanda inställningar ute i windows.
För i det här fallet kanske inte just LoL är det bästa spelet att faktiskt se om du har problem eller inte.
Och eftersom 3dmark verkar fungera så verkar det ju som saker är som dom ska.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sulf94:

Hej, jag ska ta det här kort....... jag köpte en dator för max en vecka sen i delar och satt ihop, jag ligger på 240fps stadigt i spelet LoL efter att jag installerat windows och spelet, sen efter en dag ligger jag på 100fps. Min bror har ett likadant GPU fast MSI istället för Gigabyte. Jag har ominstallerat windows MINST 5 gånger, i hopp om att det ska fixas.......... Som igår kväll blev jag klar med nedladdningen av LoL efter att jag installerat windows då. Låg på ca 240fps stadigt. MEN NU när jag startade datorn har jag ca 100fps om inte mindre?!?!?! Jag har inte RÖRT datorn sen igår kväll!!!!!!! VAD KAN HA HÄNT! Jag blir så in i helvetes FÖRBANNAD på det här pisset att det alltid ska gå SKIT för mig i bokstavligen ALLT!!, vill säga att det inte bara är LoL, så uteslut att det är fel på spelet...

Satt power management mode i nvidia control panel till "prefer maximum performance" istället för "adaptive"? Kortet kanske inte går för fullt då lol inte är speciellt krävande

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Detta är det första jag tänker på.
Många spel behöver startas om för att inställningarna ska börja gälla.

Sen att du säger att "många andra spel också".
Är ju inte direkt klara exempel.
Starta samma spel på brorsans dator och se vad han får.
Kolla att alla inställningar är dom samma.
Även prestanda inställningar ute i windows.
För i det här fallet kanske inte just LoL är det bästa spelet att faktiskt se om du har problem eller inte.
Och eftersom 3dmark verkar fungera så verkar det ju som saker är som dom ska.

Ja tidigare har jag ju då nämnt att min bror har ~200fps i LoL på ultra då. Ingen av oss har fipplat med inställningar någonstans, bara installerat och kört. Ändå har jag hälften hans. Ingen OC på någon av oss heller.

Skrivet av anon172162:

Satt power management mode i nvidia control panel till "prefer maximum performance" istället för "adaptive"? Kortet kanske inte går för fullt då lol inte är speciellt krävande

Jag har då inte ändrat några inställningar någonstans, inte min bror heller. Men jag ska absolut kolla upp det.

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Du ska köra med Frame Rate Cap inställt på Benchmark för att se vad du får för fps. Av någon konstig anledning så begränsar inte lol din brors dator fast han kör på Stable. Du har helt normala resultat i 3DMark så det är med 99.9% säkerhet inget fel på din dator.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Ett 760 kommer inte ha några problem att spela BF4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Du ska köra med Frame Rate Cap inställt på Benchmark för att se vad du får för fps. Av någon konstig anledning så begränsar inte lol din brors dator fast han kör på Stable. Du har helt normala resultat i 3DMark så det är med 99.9% säkerhet inget fel på din dator.

Jag har ca 170fps på benchmark.. Fortfarande ganska mkt mindre än brorsan :/, och jag tycker fortfarande att jag borde ha 240fps som det är första uppstarten efter windows ominstallation, det kan ju inte vara att den får värsta boosten första gången?

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Får du bra resultat i 3dmark är det knappast nåt fel på kortet eller datorn, isf är det din windowsinstallation samt program du använder som segar ner eller drivers som inte lol tycker om.