Lista på smygar/stealth spel! (SÖKES)

Permalänk
Medlem

Lista på smygar/stealth spel! (SÖKES)

Hej !
Tycker smyga och stealtha är otroligt kul i spel. Spel som Sniper Ghost Warrior och vissa banor på Battlefield/CoD spelen. Undrar om det finns några mer smygarspel med bra grafik?

(Vet inte i vilket av forumsdelarna jag ska lägga denna, lägger en i båda)

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=rv54jc58Keg detta kanske? du är en stealthande sniper genom hela spelet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Splinter.Cell.Blacklist

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Metal Gear-spelen och Splinter Cell-spelen tror jag passar in i stealth-genren.

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Human Revolution
Metal gear Solid serien på ps2/ps3

Visa signatur

<snajzzzZ->

Permalänk
Medlem

Hela splinter cell serien.

Permalänk
Medlem

Thief-serien?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem

Hitman: Absolution och Splinter Cell: Blacklist.

De är de senaste spelen i respektive spelserie och är båda två väldigt bra (jag har dock inte hunnit spela klart Splinter Cell än).

Visa signatur

i5 2500K @ 4,5 GHz | ASUS GeForce GTX 970 STRIX 4GB DirectCU II OC | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 16 GB CL9 1600 Mhz VENGEANCE | Fractal Design Arc | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair TX 850W V2 80+ Bronze | Optiarc AD-7240S | Samsung SSD 830-Series 256GB | WD Caviar Blue 640 GB | WD MyBook 500 GB | Seagate Barracuda Green 2 TB | Dell UltraSharp 27" U2711

Permalänk
Medlem

Skyrim

Med tillhörande Stealth mods och annat smått och gott

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Dishonored. Otroligt bra spel.

Permalänk
Jubileumsmästare

Payday 2 kan jag rekommendera, funkar att smyga på dock kan de va svårt!
Sjukt kul spel över lag!

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk

Alla stealth-spel jag kommer på just nu:

- Splinter Cell - serien
- Death to Spies - serien (som för övrigt just nu håller på med tredje delen i serien "Death to Spies 3: Ghost of Moscow" och snart troligtvis kommer att sätta upp en kickstarter för att kunna slutföra projektet.)
- Hitman - serien
- Velvet Revolver
- Metal Gear Solid - serien
- Deus Ex - serien
- Assassin's Creed - serien
- Dishonored
- Agent (uppkommande spel av Rockstar - som verkar vara ett stealth-spion spel)
- Thief - serien
- Manhunt - serien
- Hidden and Dangerous - serien
- Commandos - serien
- Sniper Elite - serien
- Dark Messiah of Might & Magic

Sedan finns det även mer eller mindre bra "stealth-sekvenser &/ mekanik" i de här spelen:
- Mafia 2
- GTA V
- Day Z
- COD: BLOPS
- Infestation: Survivor Stories (The War Z)
- The Elder Scrolls - serien
- Fallout - serien

Om någon vet några mer så är även jag väldigt intresserad av att höra vilka de är.

Permalänk
Medlem

Dishonored är ett sådant spel, om man nu vill smyga och sådär. Går alldeles utmärkt att inte göra det också.

Visa signatur

Imac 27" Retina 5k | 3x Dell P2715Q | Intel i7- 3820 @ 4.3 Ghz | Asus P9X79 DELUXE| G.Skill 24GB | Corsair HX 850W | EVGA GTX 1080 TI SLI | EVGA GTX 460 | Fractal Design Define R4 | Vortex POK3R RGB MX Nature White | W 10 Pro 64-bit | Arch Linux

Permalänk

Du kan köra Deus Ex: Human Revolution samt Dishonored är utmärkta spel där du kan smyga.

Achievement i Deus Ex att inte sätta av några alarm och inte döda någon under hela spelet.
Dishonored har liknande där du inte får bli upptäckt eller döda någon för Ghost, Shadow, Poetic Justice och Clean Hands trophies / achievements.

Båda spelen är otroligt bra dessutom.

Permalänk

Kan rekommendera Splinter Cell: Conviction. Det är mer smyga i Conviction än Blacklist men Splinter Cell: Blacklist är också ett bra "smygar-spel" även om det inte är lika mycket smyga som i Conviction. Båda har f.ö. bra grafik, Blacklist lite bättre än Conviction.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

Kanske inte direkt samma sak som ovan nämda spel då det är 2D med något stiliserad grafik. Men bör definitivt nämnas i en stealth/smyga tråd.

Mark of the Ninja

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Legendarisk

*Sammanfogat flera trådar om samma ämne*

www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

james bond bloodstone, du kan ju välja om du ska stealtha eller bara skjuta ner allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Hej !
Tycker smyga och stealtha är otroligt kul i spel. Spel som Sniper Ghost Warrior och vissa banor på Battlefield/CoD spelen. Undrar om det finns några mer smygarspel med bra grafik?

(Vet inte i vilket av forumsdelarna jag ska lägga denna, lägger en i båda)

Du har då inte spelat många stealthspel om du listar dem där spelen som stealth.

http://lmgtfy.com/?q=list+of+stealth+games

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xclusiv8:

Du har då inte spelat många stealthspel om du listar dem där spelen som stealth.

http://lmgtfy.com/?q=list+of+stealth+games

Har spelat fler, men sen vill jag ju ha rekommendationer av spel, vilket jag får om jag frågar här.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Älskar att Stealtha i Assasins creed serien

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

stealth likt som skräck har hamnat i skymundan eller ignoreras helt vilket är trist.

och hybrid skräck stealth har du samt penumbra, och amnesia.
annant hybrid stealth är swat4, vet inte hur 3an är dock.
men hela franchise är splinter cell, metal gear solid, theif, hitman och deus ex, techu sägs vara bra men har dock inte fått chans o testa de.
riddick är även det stealth samt andra single titlar som monaco, psy ops, och second sight