Sälja dator med komponenter som har garanti, hur?

Permalänk
Medlem

Sälja dator med komponenter som har garanti, hur?

Hej, jag undrar bara lite lätt här vad som händer med garantin ifall jag säljer en dator jag byggt ihop från Inet och alla komponenter har kvar garanti? Liksom.. Ska dom få mitt konto på Inet med alla mina uppgifter osv för att få garantin eller hur funkar det? För garantin är väl ändå kopplad till mig/mitt konto där ordernumret och dylikt finns? Hoppas ni förstår min konstiga fråga.

Mvh Sulf

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)

Permalänk
Medlem

Lm jag minns rätt så brukar de gå bra med att du skriver ut kvittot så länge de är garantiärenden. Allt annat måste gå igenom dig vid ev. fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Lm jag minns rätt så brukar de gå bra med att du skriver ut kvittot så länge de är garantiärenden. Allt annat måste gå igenom dig vid ev. fel

Skickades från m.sweclockers.com

Nu måste jag bara fråga. Garanti, det är väl typ ifall nåt går snett i en komponent så ska dom fixa det gratis? Så vad menar du vid fel? :s

Vi har i princip samma dator också såg jag

Visa signatur

CPU: i5 4670k @ 3.4ghz Cooling: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: Be quiet! KRAFT 700W GPU: Gigabyte GTX760 Winforce OC 2048MB MOBO: MSI Z87-G45 GAMING RAM: Corsair Vengeance LP 8GB HDD: WD Caviar Red 1TB Chassi: Fractal Design Define R4 Operativsystem: Windows 7 Home Premium x64 Monitor: Optiquest Q22wb @ 1680x1050, Lite okänd monitor men spela roll ;)