Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Placerning av chassifläktar

Tjena, håller på att installera 2 nya chassi fläktar i datorn men efter jag monterat den ena började jag tveka lite på hur den ska placeras, då jag fortfarande är nybörjare på sånt här tänkte jag att det nog va bäst att fråga.

Ska den placeras såhär:

eller såhär?

Sorry för noob frågan xD

Permalänk

Luften blåses ut på sidan där noctuamärket sitter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem

Ah okej, men detta är framsidan av chassit, och då vill jag alltså att den ska blåsa in? eftersom det ska väl blåsa ut där bak?

Permalänk
Skrivet av Sweppi:

Ah okej, men detta är framsidan av chassit, och då vill jag alltså att den ska blåsa in? eftersom det ska väl blåsa ut där bak?

Yupp in fram och ut bak, om du snurrar på den så märker du vilket håll du ska sätta den åt

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweppi:

Ah okej, men detta är framsidan av chassit, och då vill jag alltså att den ska blåsa in? eftersom det ska väl blåsa ut där bak?

Japp. Fläkten ska alltså sitta som i första bilden. För övrigt så finns där pilar på ramen som visar hur fläkten roterar och åt vilket håll den blåser.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H