Permalänk

Tangentbord & mus fungerar ej

Hallå där!

Har precis byggt ihop min första dator, installerat Windows 7 och tänkte börja installera alla dessa drivrutiner. Började med moderkortet och efter det så skulle man starta om datorn, vilket jag gjorde och nu fungerar varken musen eller tangentbordet.

Fungerar bara om jag startar i safe mode, har installerat drivrutiner till både mus och tangentbord men det gjorde ingen skillnad.

Någon som vet vad man kan göra för att få det att fungera?

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk

Testa koppla in något annat via USB för att se så att det inte är fel på sydbryggan.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Provade koppla in i usb portarna på framsidan och då funkar det. Men då borde det väl vara några inställningar på moderkortet?

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk

Okej, har du testat att koppla in någon annan komponent i usb uttagen där tangentbordet och musen inte fungerade?

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Hm, det här var lite skumt!

Tog och loggade in som vanligt med musen och tangentbordet i portarna framme på chassit, då fick jag fram en ruta där det stod att en förkortning av något(kommer inte ihåg vad som stod) var felprogrammerat och om jag ville åtgärda det, och det gjorde jag. Så nu funkar både mus och tangentbord i nästan alla usbporta i moderkortet.

Det är en som enbart musen inte fungerar i, har mina högtalare i kopplade där musen inte fungerar och dom funkar prima. Förstår inte vad det kan vara som gör att det är den enda porten som enbart musen inte funkar i. Någon som kan svara på vad det kan vara?

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk

Måste ske något fel vid handskakningen mellan den usb-porten och komponenten, computers work in mysterious ways.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Jo, det om något är ju jävligt sant!
Aja, det är ju bara den usbporten som inte fungerar med musen så det är inget jag stör mig på. Lite knasigt bara.

Visa signatur

strong like horse smart like tractor