Skulle jag kunna använda mig av två skärmar?

Permalänk
Medlem

Skulle jag kunna använda mig av två skärmar?

Tjena,

Har ett GTX770 och använder för tillfället bara en skärm som är ansluten via en DVI-kabel.
Jag har på senaste taget tänkt köpa en 144hz skärm som "första" skärm och använda min nuvarande för annat.

http://www.inet.se/produkt/2204966/asus-24-vg248qe-144hz

Har tänkt att köpa skärmen jag länkat ovanför, vilket kräver "DVI-Dual link" om jag förstått det rätt, och mitt GTX770 supportar det.
Vad jag undrar är om jag skulle kunna köra 144hz på DVI-Dual link och sen koppla upp min nuvarande skärm på HDMI och få det att fungera? Min nuvarande skärm är en Philips Brilliance 230C.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ja det kommer att fungera. Det du gör är att ha din nya 144hz som primär skärm bara. Den andra är bara utökad skrivbord.

ska du köra eyefinity/nvidia surround så vill du ha 3 likadana skärmar

Men för bara extended desctop fungerar det jätte bra och är enkelt att ställa in.

Bara högerklicka på skrivbordet och välj utöka och sen tryck på din nya skärm och sätt den som din primära skärm.

Sitter atm på 4 st eizo foris 2331 i utökat läge.
rekommenderar att du installerar displayfusion, då kan du tex få din starmeny bar på båda skärmarna och sätta individuella wallpapers eller sträcka dem över de båda skärmarna tex. Lycka till!

tänk på att du måste ha minst 144fps för att utnyttja 144hz skärmen, så du kan bli tvungen att minska gpu inställningarna i dina spel, beroende på vad det är fölr spel du lirar ofc :P.

Permalänk

DVI-D (dual link) krävs för 3d/hög hz skärmar, titan och 780 har en DVI-D per kort, om din andra skärm också använder det så kan det vara problem

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90