Macbook Air kraschar efter viloläge

Permalänk

Macbook Air kraschar efter viloläge

Hej!

Har en Macbook Air 13" 2012 som jag köpte på MacHuset för lite mer än ett halvår sedan.

Då och då när jag lyfter upp locket efter viloläge har den kraschat och bootar om från början, precis som att man stängt av den. Vid två tillfällen efter att den kraschat har jag varit tvungen att reparera disken i recovery mode för att den ens ska starta upp.

Har formatera om datorn och installerat om OS X på nytt men samma problem uppstår fortfarande. Har även lämnat in den på MacHuset men dem hittade inget fel på den och jag fick tillbaks den. Självklart har problemet hänt igen efter det.

Så länge deras felsöknings program inte hittar något kan dem inte göra något åt den tydligen.

Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med det nu... Jobbar dagligen men datorn och känns inte alls bra att den är så otillförlitlig som den är.

Vad hade ni gjort om ni var i samma sits? Någon som kanske t.om vet vad det kan bero på?

Visa signatur
Permalänk

Det låter som att det är hårdvaruproblem. Kanske en sliten disk? Och deras felsökningsprogram som många företag använder är ganska värdelösa tyvärr. Men bara att lämna in igen och be de undersöka den manuellt och inte via programmet

Permalänk
Medlem

Har du kontaktat Apple direkt i samband med denna "check" hos MacHuset?

Bättre att sköta eventuella hårdvarufel direkt med Apple.