Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Hjälp med framtidssäker speldator! ~16k

Permalänk

Hjälp med framtidssäker speldator! ~16k

Tjenare!
En kompis till mig bad mig att plocka ihop en framtidssäker dator åt honom som han kommer använda till spel och film och här är resultatet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3815241/dator.

Jag är inte allt för kunnig inom området så jag vänder mig till er för att se vad ni har för synpunkter. Jag vet t.ex. inte om det är bättre med 4x4G ram än 2x8G eller om det ens behövs 16G ram (tänkte att det möjligtvis skulle behövas om några år). Och så har jag ingen aning om man ska köra på en i5:a eller i7:a.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dodanonielo:

Tjenare!
En kompis till mig bad mig att plocka ihop en framtidssäker dator åt honom som han kommer använda till spel och film och här är resultatet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/3815241/dator.

Jag är inte allt för kunnig inom området så jag vänder mig till er för att se vad ni har för synpunkter. Jag vet t.ex. inte om det är bättre med 4x4G ram än 2x8G eller om det ens behövs 16G ram (tänkte att det möjligtvis skulle behövas om några år). Och så har jag ingen aning om man ska köra på en i5:a eller i7:a.

Tack på förhand!

en 240Gb SSD är rekommenderat. Min 120Gb känns liten. Går att kapa slantar på chassit och lägga på SSD...

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

en 240Gb SSD är rekommenderat. Min 120Gb känns liten. Går att kapa slantar på chassit och lägga på SSD...

Håller med om att 120GB är litet, jag har själv 2st 120GB SSD på grund av att den ena snabbt blev full. Men följer det med skruvar och SSD kabinet (om det nu heter så) när man köper Samsung SSDer. Ett billigare chassi ska nog också gå att fixa, saken är den att min kompis vill ha ett "flashig" chassi så vi får se ^^.

Tack för responsen!

Permalänk
Hjälpsam

Moderkortet passar inte CPUn, olika socklar. . .

Att lägga 998:- för montering när man inte köper OS är DYRT!! INET kan inte installera OS o göra klart darorn med Drivrutiner mm
ingen ni känner som kan hjälpa till o montera?

Skriver mer snart

Permalänk
Hjälpsam
Permalänk
Skrivet av thli72:

Tackar för svaret! Efter som priset gick ner lite nu kan han tänka sig att köpa med ett OS. Undrar bara om det räcker med 8G ram om några år?

Permalänk
Hjälpsam

Du har ju 4st minnes slotts. . .så 2st kommer va tomma o du kan uppgradera när behovet finns