Permalänk

Steelseries - Kana vs. Sensei Raw

Jag letar efter ny mus nu när min Performance MX lagt av. Tänker inte köra trådlöst ingen och jag vill ha en hyfsat billig (350kr max) mus som håller bra och passar till vardagsanvändning så som surf och spel. Jag har fastnat för Steelseries möss, då särskilt Kana och Sensei Raw (Rubberized). Prismässigt är dom lika, skiljer bara 25 kr på bästa priserna.

Vilken ska jag välja? Sensei är laser och Kana optisk. Sensei är lite större och väger lite mer. Jag lutar åt Sensei Raw.

Har någon erfarenhet av båda? Jag kör på svart tygmatta, en Steeleries QcK Mini.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Kör Kana både på jobbet och hemma. Älskar den FÖRUTOM att gummit på mittenhjulet lätt nöts ner och dom små räfflorna försvinner vilket för musfan omöjlig att använda. Inne på min 3e hemma och 2a på jobbet.

Permalänk
Medlem

Kana presterar dåligt över 800 dpi. Så tänker du köra med högre DPI är det bara att stryka den.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Kana presterar dåligt över 800 dpi. Så tänker du köra med högre DPI är det bara att stryka den.

Räcker inte 800 dpi rätt långt ?
Eller ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag har sensei RAW nu men jag har fundera att sälja min musen snart .

inte min smak o för liten passa inte för min stor hand .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Jag gillar min sensei RAW, har haft den sedan i jul, glider bra ligger gött i handen(Jag har ganska små händer så).
Även tycker jag den är redigt snygg, det enda som har nötts ner lite är sladden den har frassat sig lite nu efter 9 månader.

+skön med om du har stora händer
+tjusig
+ glider bra med slit tåliga glidsaker.

-om du har stora händer köp ej.
- Sitter två knappar på högra sidan av musen lycka till att använda dom. xD

Permalänk
Skrivet av Joelschub:

Jag gillar min sensei RAW, har haft den sedan i jul, glider bra ligger gött i handen(Jag har ganska små händer så).
Även tycker jag den är redigt snygg, det enda som har nötts ner lite är sladden den har frassat sig lite nu efter 9 månader.

+skön med om du har stora händer
+tjusig
+ glider bra med slit tåliga glidsaker.

-om du har stora händer köp ej.
- Sitter två knappar på högra sidan av musen lycka till att använda dom. xD

Skrivet av Quadcore:

Jag har sensei RAW nu men jag har fundera att sälja min musen snart .

inte min smak o för liten passa inte för min stor hand .

Lite olika bud om hur stora händer man ska ha, tydligen. Mina är 18,5 cm långa. Passar en Sensei Raw då? Jag har typ ett fingertip-grepp med en lite av främre delen av handflatan som tar i.

Är knapparna för lättryckta tycker ni? Dom ska tydligen vara lite styvare på KANA.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Lite olika bud om hur stora händer man ska ha, tydligen. Mina är 18,5 cm långa. Passar en Sensei Raw då? Jag har typ ett fingertip-grepp med en lite av främre delen av handflatan som tar i.

Är knapparna för lättryckta tycker ni? Dom ska tydligen vara lite styvare på KANA.

Mina är runt 18 cm ochså(Såvitt jag vet är det inte särskilt stort?), men jag gillar knapparna på sensein lite gött motstånd men inte för hårt, svårt att beskriva.
Och det är svårt att säga om dina händer passar, jag håller min mus på ett annat sätt än dig, olika smak på möss kanske etc.

Men man vill ju inte sitta där men en mus som är obekväm, så det bästa skulle ju vara att testa den någonstans.

Permalänk
Medlem

Undvik Kana hur som helst.
M1+M2 använder TTC switchar (extrembudget switchar som typ inga vettiga möss använder)
Dom är sega, ingen bra feedback, rent skräp.
Pixart sensorn är ett skämt också, den fungerar ok på upp till 800dpi men är sämre ändå fast uppdaterade firmwares.

Kana v2 kommer snart med uppdaterade switchar (omron som alla vettiga möss använder (förutom zowies huano))

Mina händer mäter 18.5cm från mittfingret ner till handleden, jag kan greppa Senseis storlek bra.
Kör en blandning mellan claw och fingertip.

Dock föredrar jag något mindre möss.

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Undvik Kana hur som helst.
M1+M2 använder TTC switchar (extrembudget switchar som typ inga vettiga möss använder)
Dom är sega, ingen bra feedback, rent skräp.
Pixart sensorn är ett skämt också, den fungerar ok på upp till 800dpi men är sämre ändå fast uppdaterade firmwares.

Kana v2 kommer snart med uppdaterade switchar (omron som alla vettiga möss använder (förutom zowies huano))

Mina händer mäter 18.5cm från mittfingret ner till handleden, jag kan greppa Senseis storlek bra.
Kör en blandning mellan claw och fingertip.

Dock föredrar jag något mindre möss.

Mätte för skojs skull min skräpmus på jobbet. Nästan exakt samma mått som Sensei Raw, bara lite lägre. Kommer nog ligga skönt i handen skulle jag tro.
Beställer nog en Sensei Raw ikväll.

Tack för all input, allihopa!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Mätte för skojs skull min skräpmus på jobbet. Nästan exakt samma mått som Sensei Raw, bara lite lägre. Kommer nog ligga skönt i handen skulle jag tro.
Beställer en Sensei Raw ikväll skulle jag tro.

Tack för all input, allihopa!

Gl & hf. ^^