Permalänk
Medlem

Sandy-bridge Clock -> Hoppande Core Speed?

Tjena, jag har precis börjat med överklockning, läst massor av guides, inklusive denna på swec, men jag har ett par frågor.

Jag har lyckats få 4.5ghz (2500k) på 1.35vcore. Har Noctua U12 med PnP och vid prime95 så har jag ~65grader full load.

Graderna förstår jag är okej, men är VCOREN ok?

Varför hoppar min Core speed i CPU-Z? Det är inte från 4.5 till 1.8idle, utan från 4500 till 4499, fram och tillbaka..

SAMT, Var är SB-överklockningstråden på SWEC? Har sökt men hittar inte.

Permalänk
Medlem

Det är troligen programmet som mäter och avrundar lite olika mellan mätpunkterna.
Garanterat inget att haka upp sig på

Permalänk
Medlem

Okej, det låter lite skumt!
För övrigt så tycker jag det här är skitkul.
började överklocka med en antec 620, men den gav upp emot 80 grader vid lättare överklockning.

Det visade sig att jag inte hade push and pull på radiatorn, men jag införskaffade mig noctuan som är helt otrolig.
Har dock märkt att mitt MSI-moderkort inte har någon offset, så jag har inget alternativ i biosen.

Permalänk
Medlem

Jag har nog aldrig varit så nöjd med en luftkylare som jag är med min Noctua. Det är inte så att de spelar i en annan division, de spelar ta mig fan ett helt annat spel.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

Jag har nog aldrig varit så nöjd med en luftkylare som jag är med min Noctua. Det är inte så att de spelar i en annan division, de spelar ta mig fan ett helt annat spel.

Håller med. Otroligt snygg radiator, samt otroligt snygga fläktar. Otroligt gediget bygge som verkligen är LÄTT att montera, helt otroligt bra prestanda.
Väldigt mycket otroligt.