Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Du får självklart dela med dig ^^ Och jag måste säga, ju mer jag tittar på din version av menyn ju mer gillar jag den. Den är lite mer clean

Jag vet inte om det bara är jag men det känns som att underrubrikerna i artiklar på swec är väldigt mörka och svåra att urskilja. Det är det hittills enda jag hittat att irritera mig på med det här temat, i övrigt är det sjukt kick-ass!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

nu ser sweclockers betydligt tuffare ut, nästan farligt

Tack för ert jobb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Willhelm:

Jag vet inte om det bara är jag men det känns som att underrubrikerna i artiklar på swec är väldigt mörka och svåra att urskilja. Det är det hittills enda jag hittat att irritera mig på med det här temat, i övrigt är det sjukt kick-ass!

Det har du rätt i, det har jag inte tänkt på.
Jag ska ta och titta på det när jag kommer hem igen om en vecka

Kul att du gillar temat i övrigt ^^

Permalänk

Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Ligger din server nere? Kommer nämligen inte åt CSS-filen och sweclockers laddar segt när Stylish pluginet är aktiverat :/

edit: Nvm - verkar vara igång nu ingen.

"I was like, ooh god my Eyes!".

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, känns bättre för ögonen då man ser lite sämre på vänsterögat. Allt har en tendens att flyta ihop, detta känns så mycket bättre.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Absolut. Kolla på flashbacks nattema. Det är det bästa som hänt världen.

http://i.imgur.com/wDJHdWX.jpg

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att ett mörkt tema kommer med på sidan? Temat är underbart för ögonen i mörka men även ljusa miljöer. Kod finns ju redan så det borde inte finnas någon anledning att inte slänga in det som ett alternativ i inställningarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cjal:

Finns det någon chans att ett mörkt tema kommer med på sidan? Temat är underbart för ögonen i mörka men även ljusa miljöer. Kod finns ju redan så det borde inte finnas någon anledning att inte slänga in det som ett alternativ i inställningarna.

Det kommer tyvärr inte integreras i denna versionen av Sweclockers.
Men som du kanske vet så förnyar de sidan med jämna mellanrum, och det verkar som att nästa version inte är långt bort. Biberu (Swecs webbutvecklare) har dessutom koll på tråden och vet att intresset är hyfsat stort. Så det finns helt klart en chans att ett mörkt tema dyker upp i nästa version.

Dock är detta bara spekulationer, men man kan ju hoppas!

Och annars får jag helt enkelt knåpa ihop ett nytt tema till nästa version

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Blargmode:

Det kommer tyvärr inte integreras i denna versionen av Sweclockers.
Men som du kanske vet så förnyar de sidan med jämna mellanrum, och det verkar som att nästa version inte är långt bort. Biberu (Swecs webbutvecklare) har dessutom koll på tråden och vet att intresset är hyfsat stort. Så det finns helt klart en chans att ett mörkt tema dyker upp i nästa version.

Dock är detta bara spekulationer, men man kan ju hoppas!

Och annars får jag helt enkelt knåpa ihop ett nytt tema till nästa version

Precis så.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Sedan jag installera om Windows nyligen så har jag stört mig lite på att mitt tema ändrats.
Har exakt samma firefox och autoupdate rad som innan men post headers med +3 eller mer ändrar inte färg. =/

edit:
Ful fixade det själv.

.forum_post.isLiked .thead{ background-image: linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -webkit-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -o-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -moz-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -ms-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important;

Dold text
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mimematis:

Sedan jag installera om Windows nyligen så har jag stört mig lite på att mitt tema ändrats.
Har exakt samma firefox och autoupdate rad som innan men post headers med +3 eller mer ändrar inte färg. =/

edit:
Ful fixade det själv.

http://i.imgur.com/1dqacNv.png

.forum_post.isLiked .thead{ background-image: linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -webkit-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -o-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -moz-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important; background-image: -ms-linear-gradient(top, rgb(0, 79, 0), rgb(0, 51, 0) 60%, rgb(0, 51, 0)) !important;

Dold text

Alltså, Sweclockers har tagit bort den featuren, det har inget med mitt tema att göra. Själv tycker jag det är bra att det är som det var förr, endast TS inlägg blir highlightade.

Detta var i samband med att de tog bort totalt antal gilla-markeringar från profilsidan. Det var ju mest gilla-fest innan och inga konstruktiva inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Alltså, Sweclockers har tagit bort den featuren, det har inget med mitt tema att göra. Själv tycker jag det är bra att det är som det var förr, endast TS inlägg blir highlightade.

Detta var i samband med att de tog bort totalt antal gilla-markeringar från profilsidan. Det var ju mest gilla-fest innan och inga konstruktiva inlägg.

Jaha
Vet inte sjäv, tycker den fyller sin funktion i mer seriösa trådar.
I nyhetskommentarsfältet så är det dock som du säger, en gilla-fest ^^

Permalänk
Medlem

Jag tycker om temat riktigt mycket, är väldigt härligt att se på. Fyller verkligen sin funktion!

Men om smileysarna skulle kunna fixas så att de inte har en vit gloria runt sig, skulle jag kunna dö i frid. Om det inte är för mycket begärt, du har redan gjort ett riktigt bra jobb med temat!

Permalänk
Medlem

När jag ändå var inne i denna tråd efter en ominstallation tänkte jag passa på att visa min stora uppskattning för detta tema.

När jag började använda det var det fortfarande lite buggar, bla i bilder, knappar, smilies etc. Allt sådant är borta numera (bortsett från ett par vita pixlar runt smiliesen), i övrigt känns det riktigt finslipat och framförallt väldigt snyggt. Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

När jag ändå var inne i denna tråd efter en ominstallation tänkte jag passa på att visa min stora uppskattning för detta tema.

När jag började använda det var det fortfarande lite buggar, bla i bilder, knappar, smilies etc. Allt sådant är borta numera (bortsett från ett par vita pixlar runt smiliesen), i övrigt känns det riktigt finslipat och framförallt väldigt snyggt. Bra jobbat!

Ja det här är nog det bästa som hänt internet!
Jag har gått så långt att jag ändra Facebook till ett svart tema!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Ja det här är nog det bästa som hänt internet!
Jag har gått så långt att jag ändra Facebook till ett svart tema!

Hehe, efter att jag använt kubuntu ett tag som har helt fantastiskt simpelt sätt att "customizea" allt så fixade jag detta för W8: http://gr8stylex.deviantart.com/art/dark8-vs-for-windows-8-34... är nöjd änsålänge iaf

Själv använder jag inte facebook alls. Men vet då ngt snyggt sätt att göra tex google och toytube svarta/mörkgråa?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av V1LL33:

Jag tycker om temat riktigt mycket, är väldigt härligt att se på. Fyller verkligen sin funktion!

Men om smileysarna skulle kunna fixas så att de inte har en vit gloria runt sig, skulle jag kunna dö i frid. Om det inte är för mycket begärt, du har redan gjort ett riktigt bra jobb med temat!

Skrivet av DevilsDad:

När jag ändå var inne i denna tråd efter en ominstallation tänkte jag passa på att visa min stora uppskattning för detta tema.

När jag började använda det var det fortfarande lite buggar, bla i bilder, knappar, smilies etc. Allt sådant är borta numera (bortsett från ett par vita pixlar runt smiliesen), i övrigt känns det riktigt finslipat och framförallt väldigt snyggt. Bra jobbat!

Kul med sådan uppskattning ^^

Men som jag har nämnt otaliga gånger apropå smilisarna, jag hade gärna ändrat dem men de ligger i HTML:en, inte CSS:en. Om jag skulle ändra smilisarna så skulle det behövas ytterligare ett plugin (Greasemonkey/Tampermonkey) och ett script som letade igenom sidan efter smilisar och bytte ut alla den hittar, varje gång du laddar en sida.

Visst, det skulle inte bli jättestor impact men det är lite som med 60Hz vs 120Hz i Windows, det sistnämnda är skönare även om det andra funkar bra.

Skrivet av DevilsDad:

Hehe, efter att jag använt kubuntu ett tag som har helt fantastiskt simpelt sätt att "customizea" allt så fixade jag detta för W8: http://gr8stylex.deviantart.com/art/dark8-vs-for-windows-8-34... är nöjd änsålänge iaf

Själv använder jag inte facebook alls. Men vet då ngt snyggt sätt att göra tex google och toytube svarta/mörkgråa?

Skrivet av KeVVa:

Om du använder chrome så kan jag tipsa dig om Magic Actions, det ger dig massor med nice funktioner till youtube, bland annat en lampknapp bredvid loggan som låter dig switcha till det mörka temat (Det som fanns under earth day, när alla skulle släcka sina lampor en timme)

Permalänk
Medlem

Tack, det här är bara SÅ JÄVLA BRA!

Visa signatur

----

Permalänk
Medlem

Har använt det här temat i månader utan problem, men hittade nu den första lilla missen; den överskrider den färg man anger att texten ska vara i BB-kod.

Ex: Utan temat är denna text röd, med temat är den som all annan text.

Annars uppskattar jag ditt arbete enormt, önskar att alla sidor erbjöd mörka teman.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det har du rätt i, det har jag inte tänkt på.
Jag ska ta och titta på det när jag kommer hem igen om en vecka

Kul att du gillar temat i övrigt ^^

En liten buggrapport från mig igen då:

I denna nyhet http://www.sweclockers.com/nyhet/17497-kopieringsavgiften-kan... finns en liten paragraf inlagd i slutet som är i princip osynlig i det mörka temat. Texten verkar bli svart (?) av någon outgrundlig anledning.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Nattugglan tackar dig:D

Permalänk

Helt underbart! Har verkligen saknat ett tema som detta på sweclockers!

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk
Medlem

Grymt bra!

Permalänk
Medlem

Det finns ingen chans att få detta att fungera i ie 10? Det är tyvärr den enda webbläsaren som fingerar bra på med touch på en x86 tablet.

Permalänk

Har använt ditt tema i någon vecka nu, och kan bara säga att det är helt fantastiskt!!

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
Medlem

Varför har jag inte skaffat detta tidigare..

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det borde finnas en light switch för varje hemsida! En knapp att ändra tema till mörkare eller ljusare. Rekommendation till SWEC!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

TY TY för detta skin! Gillas väldigt mycket! Thumbs up!

Permalänk
Medlem

Ohm nom nom! Najs! Funkar fint fint på Chrome, gillas! (Y)

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti