Permalänk
Medlem

wifi lenovo g500

Köpte ny dator häromdagen, vad i hela världen är problemet med wifi på lenovo??? Datorn dissar wifi hela tiden till och från när jag sitter en bit bort från routern. Står jag precis intill har den uppkoppling hela tiden. På samma ställe där lenovo g500 dissar wifi har jag full mottagning med 2 andra bärbara datorer, 2 smartphones å en surfplatta....

Är verkligen hårdvaran för wifi så dålig på lenovo?

Permalänk
Hedersmedlem

Testat uppdatera drivrutinerna? Det kan även vara en idé att avinstallera Lenovos egna program för trådlös hantering och låt Windows egna inbyggda program hantera det.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Testat uppdatera drivrutinerna? Det kan även vara en idé att avinstallera Lenovos egna program för trådlös hantering och låt Windows egna inbyggda program hantera det.

Det verkar som jag har dom senaste drivrutinerna, får testa det där med windows egna pryl. Förresten, kan det ha någon betydelse vilken kryptering man kör med på det trådlösa?