Permalänk
Medlem

Jag har ett ärende som passerat 26h nu... vilket verkar vara kort tid när jag läser denna tråd.

Det är under all kritik att ange minst 24h (men oftast snabbare), när det inte speglar verkligheten.

Förvänta er dålig publicitet.

Permalänk
Avstängd

Du måste betala för en tillägstjänst för att få svar

Permalänk
Medlem

Hej CDON, ni står listade som återförsäljare till Funcs kommande kb 460 och hs 260 - http://www.func.net/en/where-to-buy/ - men när man tittar på er sida över func-produkter finns verkän tangentbordet eller hörlurarna inne. Jag är väldigt intresserad av båda och undrar om ni vet ngt om när dessa kommer in? Dessutom får ni gärna ta med båda på ngn rea framöver om det är möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aw:

Jag har ett ärende som passerat 26h nu... vilket verkar vara kort tid när jag läser denna tråd.

Det är under all kritik att ange minst 24h (men oftast snabbare), när det inte speglar verkligheten.

Förvänta er dålig publicitet.

Efter 49h så fick jag svaret att meddelandet var mottaget, inget mer...

Men som sagt. Det kanske är driftstörning på supporten.

Det ska bli intressant att se hur lång tid hela processen tar.

Permalänk
Medlem

Köpte en dator i delar som jag byggde ihop för 2 månader sedan, kan fortfarande inte använda den. Först så led nätaggregatet av coil whine och varje kontakt med supporten tog långt mer än de utlovade 24h, sedan tog det ca 2 veckor för att det skulle fastställas att det var coil whine och att jag fick tillbaka mina pengar. Fick lov att be om en 50kr rabattkod för att slippa betala frakten när jag beställde ett nytt nätaggregat när det var cdon som gav mig en defekt produkt ursprungligen. Efter att väntat på posten mm. kommer äntligen nätaggregatet fram och jag kan börja använda datorn.. not. Under load hör man klart och tydligt att även grafikkortet lider av coil whine, testar den i ett annat system för att vara säker och kontaktar cdon igen.

Tar även denna gång mycket längre än 24h, efter ca 3 veckor utan svar efter att jag har skickat in grafikkortet kontaktar jag dem och får då som svar att det inte är något fel på den för att den klarat av 3dmark och andra tester. Nu vill dem att jag ska betala undersökningen, något som inte meddelas till mig innan köptillfället utan endast när jag kontaktade dem om problemet och då ville dom ha 250kr om jag inte skickade in grafikkortet.

Edit.

Verkar som att cdon came through och ställer allt till rätta, kommer att få reklamera grafikkortet efter att jag länkat ett ljudklipp på hur grafikkortet lät när jag hade det i mina ägor. Dom har ansökt om reklamation och ska återkomma till mig. Tumbs up, tack och bock!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När man klickar på "till kundservice" står det följande: "Vi har för närvarande väldigt hög belastning på kundservice, vilket resulterar i något längre svarstider. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp."
Förmodligen har de snappat upp det som sagts i tråden.

Permalänk

Ang Cdon+. Får man automatiskt fri frakt över 100 kr? Eller måste man använda en kod för att få den fria frakten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Ang Cdon+. Får man automatiskt fri frakt över 100 kr? Eller måste man använda en kod för att få den fria frakten?

Automatiskt.

Permalänk
Medlem

Hur ser statusen ut på Thor Einride igen, bokade en förra veckan och efter försening skulle den vara inne idag. Kan jag räkna med att hämta upp den på posten på fredag?

Permalänk

Cdon kod

Som vana har ni haft en kod för oss sweclockare för att få 5% eller mer rabatt och det har varit min och mina kompisars anlednig att handla hos er.
Men när jag testar det vanliga mönstrade SWEC1309 så funkar det inte och när jag går in på http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/ står där heller ingen kod,är detta en bug eller har ni tagit bort koden?

Mvh Gabriel Bengtsson

Permalänk
Medlem
Skrivet av creepyshadow:

Som vana har ni haft en kod för oss sweclockare för att få 5% eller mer rabatt och det har varit min och mina kompisars anlednig att handla hos er.
Men när jag testar det vanliga mönstrade SWEC1309 så funkar det inte och när jag går in på http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/ står där heller ingen kod,är detta en bug eller har ni tagit bort koden?

Mvh Gabriel Bengtsson

Se tidigare inlägg från CDON. De har tagit bort 5% rabatten som alltid finns, 15% rabatt finns kvar och förekommer i slutet av varje månad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ronner:

Hur ser statusen ut på Thor Einride igen, bokade en förra veckan och efter försening skulle den vara inne idag. Kan jag räkna med att hämta upp den på posten på fredag?

Hej,
Det har tyvärr blivt en försening av leveransen. De anländer till vårt lager på Torsadag, och skickas sedan med omedelbar verkan. Jag vågar dock inte lova att du kan hämta ut den på Fredag.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av keyser:

Automatiskt.

Hej,
När du är inloggad så löser sig allt automatiskt.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att CDONs utbud på hemsidan är jättekonstig och inte heller i ordning?

Går man in här: http://cdon.se/hemelektronik/tillbeh%C3%B6r_-_systemkamera/ob...
så finner man 1 objektiv från Nikon, men söker man på Prisjakt så finner man 6 objektiv från Nikon.

Ordning och reda CDON, snälla!?

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
I början/mitten av varje månad så kommer en tidsbegränsad kampanj som omfattar hela komponentsortimentet läggas upp, och så avslutar vi månaden med sedvanlig 15% off på utvalda komponenter.
En kampanj kommer att presenteras inom kort!
Mvh//Andreas

Är denna tidsbegränsade "början-eller-mitt-i-månaden"-kampanjen på väg upp snart?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Är denna tidsbegränsade "början-eller-mitt-i-månaden"-kampanjen på väg upp snart?

Undrar detta med, och hur länge väntas den hålla på ?

Åker till Amsterdam tills på söndag men planerar ett inköp för 15-20k vilket gör att jag ogärna missar upp till 15% på komponenter ...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Är denna tidsbegränsade "början-eller-mitt-i-månaden"-kampanjen på väg upp snart?

Hej,
Jag har pratat med ansvarig och den blir sen den här månaden, 20-25:e kommer den att dra igång.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Jag har pratat med ansvarig och den blir sen den här månaden, 20-25:e kommer den att dra igång.
Mvh//Andreas

Så den kommer inträffa ungefär när 15% rabatten kommer vara egentligen? Kommer 15% rabatten vara samtidigt eller försenas den också isåfall?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Så den kommer inträffa ungefär när 15% rabatten kommer vara egentligen? Kommer 15% rabatten vara samtidigt eller försenas den också isåfall?

Hej,
Ja, de kommer komma igång ungefär samtidigt den här gången eller tom vara en enda kampanj med en rabatt trappstege, 5%-10%-15% osv.
Mvh
Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Det har tyvärr blivt en försening av leveransen. De anländer till vårt lager på Torsadag, och skickas sedan med omedelbar verkan. Jag vågar dock inte lova att du kan hämta ut den på Fredag.
Mvh//Andreas

Har ni fått in datorerna idag då eller är de försenade igen? Syns inte att ni fått in dem på er hemsida och det står inget om att varan packas under mina ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Ja, de kommer komma igång ungefär samtidigt den här gången eller tom vara en enda kampanj med en rabatt trappstege, 5%-10%-15% osv.
Mvh
Andreas

Skrivet av MP-Jan:

Såg att ni hade en hel del NZXT-deals.
Fråga 1:
Finns det någon möjlighet att få SweC-rabatten tillämpad på en Phantom 630 ist. för H630?
Fråga 2:
Har ni någon uppgift om när ni kan få in Phantom 630 med fönster alt. bara sidopanelen?

Vågar man hoppas på en Phantom 630 i kommande kampanj?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
Ja, de kommer komma igång ungefär samtidigt den här gången eller tom vara en enda kampanj med en rabatt trappstege, 5%-10%-15% osv.
Mvh
Andreas

Hej, men om nu 15% är max rabatt på rean varför har ni då skrivit om den här nya rean öht? Jag trodde det skulle vara en rea som var bättre än 15% eller har jag missförstått?

Sedan har jag önskemål om att Fractal Design Core 3000 USB 3.0 matx chassi kommer in i rean, samt funcs hörlurar hs260 och tangentbord kb 460 (tror det var dessa beteckningar) samt en bra gaming skärm kommer in på rean med tack

Permalänk

Hej CDON.COM,

Gått ett tag nu och inte fått svar.
Så jag provar här istället.

Fick e-mail bekräftelse på mottaget ärende
ärende referensnummer ****

Det står under här och är editerad för forumet, säkerhets uppgifter o.sv.

Fråga 1: Datum/tid

Hur kunde ni sälja mig en Beta av Arma 3?. Se store.bistudio.com/arma3-editions "The DVD version should not be on sale / shipped anywhere before September 12th, but as you've shown - it is" skriver tillverkarna . Jag trodde på er och beställde ARMA 3 Limited Deluxe Edition. Fick Arma 3 Beta och Beta ska inte vara ute på DVD, ändå säljer ni den. Ni lurade mig på pengar och Limited Deluxe Edition. Ni kan kompensera mig genom att göra det jag skrev till er i ärende nr******.

Så inget tjafts mer. Jag är förbannad och har rätt till det. Ingen gillar att bli lurad. Maila mig när den är på väg, så jag vet när jag ska kolla brevlådan. Ni borde ge mig pegnarna tillbaka för lurendrejeriet ni sålde mig. Fakturanr: ****** ***** Kndnr ******

Fråga 2: Datum/tid

Mer info och tillägg.

Denna Arma 3 Arma III Limited Deluxe Edition köpte jag, INNAN ni fick sälja den.
Bara det är helt tokigt säger tillverkaren.

Länk till er produkt http://cdon.se/spel/arma_iii_limited_deluxe_edition-20641669

Blåst på många saker som varan skulle innehålla, trodde ni inte folk skulle märka detta?.
Enda jag fick med var ett Plastfodral och en DVD med en Beta på.

Detta under skulle vara med i mitt köp.

ARMA 3 Original Steelbook with double tray for 2 double layered DVDs
printed keyboard layout

Digital Soundtrack* - Enjoy the compelling Arma 3 soundtrack wherever you are and wherever you go in high quality digital format.
Digital Maps* - Plan your combat operations with the highly detailed maps of Altis and Stratis.
Digital Tactical Guide* - Find tips on how to survive in combat and accomplish your mission with a comprehensive tactical guide.

O.SV

Att ni inte svarat än tar jag som fler råkat ut för detta.

Ring mig på ******* idag (edit igår var detta) ,det har ni tid till.

********

Bild på min Arma 3 Beta som kom från er produkt http://cdon.se/spel/arma_iii_limited_deluxe_edition-20641669

Eftersom ni inte har telefon eller en riktig e-mail kan ni se bilden först nu.

Svara gärna fort på mitt ärende!.

Hoppas det går fortare nu och andra får hjälp av detta.

Visa signatur

I7 2600K - Asus P8 Z77-V Pro - Corsair Vengeance C8 16Gb DDR3 - SB X-Fi Titanium Fatal1ty Champion - EK 360 Rad - Res 250 AD X - Pump VPP655 / D5 SE - EK-Supremacy - Acetal + Nickel - XFX 7970 3072Ghz - CorsAir Force 3 SSD 120GB - Intel 320 SSD 120Gb - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB - Samsung Hd 1.5Tb - USB 3.0 4Tb - Cooler Master HAF X - CorsAir HX 750 80 Gold -Asus 27 LED PB278Q - Win 7 Pro 64bit + 55tum 3DTv Hemmabio 7.2 Hi-fi + Xbox 360

Permalänk

CDON:

Ang. ert kommande rabatterbjudande, gäller det endast hårdvarukomponenter eller även färdiga datorer, laptops, hybriddatorer (ex. surfplattor med vanligt win 8), etc?

Visa signatur

Bro!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av scart:

Har ni fått in datorerna idag då eller är de försenade igen? Syns inte att ni fått in dem på er hemsida och det står inget om att varan packas under mina ordrar.

Hej!
Ursäkta förseningen, nu är de i lager.
Mvh//Andreas

Skrivet av MP-Jan:

Vågar man hoppas på en Phantom 630 i kommande kampanj?

Hej,
Informationen har missat att passera via mig men 15%-rabatt kom upp redan idag, tankas upp just nu. Jag hoppas att du hittar något av intresse.
Mvh//Andreas

Skrivet av MrM3:

Hej, men om nu 15% är max rabatt på rean varför har ni då skrivit om den här nya rean öht? Jag trodde det skulle vara en rea som var bättre än 15% eller har jag missförstått?

Sedan har jag önskemål om att Fractal Design Core 3000 USB 3.0 matx chassi kommer in i rean, samt funcs hörlurar hs260 och tangentbord kb 460 (tror det var dessa beteckningar) samt en bra gaming skärm kommer in på rean med tack

Hej,
Jag vet ej hur högt rabattstegen kommer att gå, men jag tror inte HDD, SSD, CPU etc kommer att rabatteras hårt, då dessa redan i dagsläget är mycket prispressade. 15% rabatten som just nu är igång är ett säkert tips för att hitta "guldkorn".
Mvh//Andreas

Skrivet av DanTheMAN!:

CDON:

Ang. ert kommande rabatterbjudande, gäller det endast hårdvarukomponenter eller även färdiga datorer, laptops, hybriddatorer (ex. surfplattor med vanligt win 8), etc?

Hej,
Jag vet inte exakt vad som kommer att finnas med, men jag vet att det är mer än "bara" komponenter.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Attila666:

Hej CDON.COM,

Gått ett tag nu och inte fått svar.
Så jag provar här istället.

Fick e-mail bekräftelse på mottaget ärende
ärende referensnummer ****

Det står under här och är editerad för forumet, säkerhets uppgifter o.sv.

Fråga 1: Datum/tid

Hur kunde ni sälja mig en Beta av Arma 3?. Se store.bistudio.com/arma3-editions "The DVD version should not be on sale / shipped anywhere before September 12th, but as you've shown - it is" skriver tillverkarna . Jag trodde på er och beställde ARMA 3 Limited Deluxe Edition. Fick Arma 3 Beta och Beta ska inte vara ute på DVD, ändå säljer ni den. Ni lurade mig på pengar och Limited Deluxe Edition. Ni kan kompensera mig genom att göra det jag skrev till er i ärende nr******.

Så inget tjafts mer. Jag är förbannad och har rätt till det. Ingen gillar att bli lurad. Maila mig när den är på väg, så jag vet när jag ska kolla brevlådan. Ni borde ge mig pegnarna tillbaka för lurendrejeriet ni sålde mig. Fakturanr: ****** ***** Kndnr ******

Fråga 2: Datum/tid

Mer info och tillägg.

Denna Arma 3 Arma III Limited Deluxe Edition köpte jag, INNAN ni fick sälja den.
Bara det är helt tokigt säger tillverkaren.

Länk till er produkt http://cdon.se/spel/arma_iii_limited_deluxe_edition-20641669

Blåst på många saker som varan skulle innehålla, trodde ni inte folk skulle märka detta?.
Enda jag fick med var ett Plastfodral och en DVD med en Beta på.

Detta under skulle vara med i mitt köp.

ARMA 3 Original Steelbook with double tray for 2 double layered DVDs
printed keyboard layout

Digital Soundtrack* - Enjoy the compelling Arma 3 soundtrack wherever you are and wherever you go in high quality digital format.
Digital Maps* - Plan your combat operations with the highly detailed maps of Altis and Stratis.
Digital Tactical Guide* - Find tips on how to survive in combat and accomplish your mission with a comprehensive tactical guide.

O.SV

Att ni inte svarat än tar jag som fler råkat ut för detta.

Ring mig på ******* idag (edit igår var detta) ,det har ni tid till.

********

Bild på min Arma 3 Beta som kom från er produkt http://cdon.se/spel/arma_iii_limited_deluxe_edition-20641669

http://img571.imageshack.us/img571/6683/peg5.jpg

Eftersom ni inte har telefon eller en riktig e-mail kan ni se bilden först nu.

Svara gärna fort på mitt ärende!.

Hoppas det går fortare nu och andra får hjälp av detta.

Hej,
Skicka mig ett pm innehållande kund/ärendenummer så ska jag titta närmare.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag undrar om man kan köpa era Thor chassin löst?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Theposjo:

Tjena!
Jag undrar om man kan köpa era Thor chassin löst?

Hej,
Nej, tyvärr inte, de används endast vid produktion av Thor-datorer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Ursäkta förseningen, nu är de i lager.
Mvh//Andreas

Hej,
Informationen har missat att passera via mig men 15%-rabatt kom upp redan idag, tankas upp just nu. Jag hoppas att du hittar något av intresse.
Mvh//Andreas

Hej,
Jag vet ej hur högt rabattstegen kommer att gå, men jag tror inte HDD, SSD, CPU etc kommer att rabatteras hårt, då dessa redan i dagsläget är mycket prispressade. 15% rabatten som just nu är igång är ett säkert tips för att hitta "guldkorn".
Mvh//Andreas

Hej,
Jag vet inte exakt vad som kommer att finnas med, men jag vet att det är mer än "bara" komponenter.
Mvh//Andreas

Snyggt! Fast det måste väl gå att föra över koden på ett vitt Phantom 630? Vänligen ordna detta!

Edit: Löste detta genom er smidiga chatt.

Permalänk

Rabbaten

Jag citerar:
. I början/mitten av varje månad så kommer en tidsbegränsad kampanj som omfattar hela komponentsortimentet läggas upp.

Och sen jag såg detta har jag campat cdon varje dag.Idag såg jag att ni hade en 15 procent men detta var på utvalda produkter så nu undrar jag kommer där en med hela komponent sortimentet senare denna månad eller is this it.

Mvh Gabriel Bengtsson