Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Problem med Svt kanaler

Hej, idag när farsan skulle kolla på tv så märkte han att att alla svt-kanaler var borta. Vi har bara baskanalerna men t ex 4an och 6an fungerade som de skulle! Det konstiga är dock att när han testade att spela in ett program på svt1 via dvd spelaren (som har inbyggd inspelnings-funktion) så kunde han kolla på programmet utan problem. Jag tror att signalen är kopplad via dvd-läsaren och sedan in i tvn men är inte helt säker.

Någon som har någon aning om vad det kan vara för problem?

Permalänk

Gjort en ny kanalsökning?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Gjort en ny kanalsökning?

Nej jag har faktiskt inte gjort det, får väl testa med det

Permalänk
Rekordmedlem

Har ni kabeltv via internet eller handlar det om dvb-t ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har ni kabeltv via internet eller handlar det om dvb-t ?

Det är vanlig dvb-t

Permalänk
Rekordmedlem

Då låter det som en mux fallit bort, prova göra en ny setup eller kolla om Teracom ändrat nått där du bor.
http://www.teracom.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Tack för svar! Dock så fungerade det idag när jag startade tvn på morgonen. Väldigt konstigt problem

Skickades från m.sweclockers.com