Köpråd [uppgradering inför BF4, fungerar dessa delar, behöver jag byta grafikkort?]

Permalänk

Köpråd [uppgradering inför BF4, fungerar dessa delar, behöver jag byta grafikkort?]

Hej allihopa har funderat länge på att uppdatera min dator med lite nya fräscha delar.
Har hittat dessa här som jag länkat nedan, och min fråga är då till er om detta fungerar bra ihop, eller det kommer att flaska någonstans?
Har ni några tips på andra delar som kanske är bättre eller kompletterande. Kommer inte att överklocka.
Tänker köra BF4 när det kommer. Kör BF3 just nu.
Har grafikkort Geforce GTX670.
Eller ni rekommenderar något nytt grafikkort hör gärna era tankar om detta.
Tack på förhand!

-Gigabyte GA-Z87X-OC, Socket-1150
-Intel Core i7-4770 Processor
-Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL9
-Noctua NH-D14 CPU Kylare

Ämnesraden redigerad, v.v. ge trådar så tydliga rubriker som möjligt.
Visa signatur

MSI Z87 MPOWER Socket-1150 - Intel Core i7-4770K Socket-LGA1150 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8-8-8-24
Noctua NH-U12S CPU Kylare - Intel® SSD 530 Series 180GB 2.5 - Corsair AF140 140mm Fläkt - Windows 10 Home Premium.
fractal designe define R5.

Permalänk

ser ju bra ut om du vill kan du ju smälla dit ett nytt 670 när suget kommer!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av volvo v70:

Hej allihopa har funderat länge på att uppdatera min dator med lite nya fräscha delar.
Har hittat dessa här som jag länkat nedan, och min fråga är då till er om detta fungerar bra ihop, eller det kommer att flaska någonstans?
Har ni några tips på andra delar som kanske är bättre eller kompletterande. Kommer inte att överklocka.
Tänker köra BF4 när det kommer. Kör BF3 just nu.
Har grafikkort Geforce GTX670.
Eller ni rekommenderar något nytt grafikkort hör gärna era tankar om detta.
Tack på förhand!

-Gigabyte GA-Z87X-OC, Socket-1150
-Intel Core i7-4770 Processor
-Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 12GB CL9
-Noctua NH-D14 CPU Kylare

Det är dual channel som gäller så 12GB minne är en underlig mängd; om inget har ändrats på allra sista tiden kommer du ha 2x4GB i dual channel mode på en kanal och 1x4GB i single channel mode på en kanal. bättre köpa ett 4-pack eller 2-pack

Permalänk

sen så kommer ju BF4 kräva sjukt mycket om nu det som sweclockers la up stämmer...

så nytt graf kort kanske är något (amd vid bf4 release??) då det kommer nya kort nu till bf4

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

köp i5 haswl och satsa SLI till bf4

Permalänk

Köpråd

konfigurationen har inte ändrats men jag tänker byta ut minerna mot andra kanske någon som har tips på bra minne DDR3.
Blir datorns prestanda lika bra med i5 haswl t.ex. uppstart o spel om man jämför Intel Core i7-4770 Processor.
Skall titta på lite andra delar också innan köp. Vill passa på att tacka för snabba svar o stort kunnande här på sweclockers

Visa signatur

MSI Z87 MPOWER Socket-1150 - Intel Core i7-4770K Socket-LGA1150 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8-8-8-24
Noctua NH-U12S CPU Kylare - Intel® SSD 530 Series 180GB 2.5 - Corsair AF140 140mm Fläkt - Windows 10 Home Premium.
fractal designe define R5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av volvo v70:

konfigurationen har inte ändrats men jag tänker byta ut minerna mot andra kanske någon som har tips på bra minne DDR3.
Blir datorns prestanda lika bra med i5 haswl t.ex. uppstart o spel om man jämför Intel Core i7-4770 Processor.
Skall titta på lite andra delar också innan köp. Vill passa på att tacka för snabba svar o stort kunnande här på sweclockers

Vet inte just hur bra eller dåliga de är jämfört med andra, men dessa är populärast.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1292952

Robust prestanda och låg profil så man får plats med alla kylare man kan tänkas vilja sätta in, antar att det är det som lockar

Edit: angående val av processor så blir uppstart en liten aning snabbare och spel lika snabba med i5 eller i7. För mig handlar det mest om att inte vara dumsnål, det vore just typiskt om jag hamnade precis under dräglig prestanda i FRAMTIDA applikationer eller spel bara för att 4 trådar räcker bra IDAG och jag vill spara några hundralappar på processorn. förmodligen blir det så att i den takt processorer blir upplevt "för gamla" för att användas kommer jag köpa mig ett år eller max 2 längre användningsperiod genom att välja i7, vilket utslaget per dag man använder datorn blir ganska billigt

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag rekommendera antingen Crucial Ballistix Sport VLP 16GB 1600Mhz eller Crucial Ballistix Sport 16GB 1600Mhz då de kostar ungefär lika mycket men har lägre timings än minnena i förra inlägget. VLP versionen är extra intressant då den är just very low profile och att de bara behöver 1.35V.

De verkar även överklocka ganska bra enligt reviews.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden.

*tråd flyttad*

Den här forumdelen blir bättre.