Köpt en kylare till mitt Xbox 360 men fungerar inte!!!

Permalänk

Köpt en kylare till mitt Xbox 360 men fungerar inte!!!

Hej

Har köpt en kylare till min xbox men den fungerar ej, vad ska jag göra? Köpte den på eBay kanske blivit lurad?

PS fick inte in kablen i xbox s, så jag tog bort plast bitarna i mottagaren på boxen.

Kolla på länkarna

http://www.youtube.com/watch?v=LzNjiTUH2Io&feature=c4-overvie...

http://www.ebay.com/itm/111158181289?ssPageName=STRK:MEWNX:IT...

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det som inte fungerar? Om du har en box med rrod pga värmeproblem så startar den inte av att du kyler den, den måste repareras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Det är inte det har köpt en extern kylare till boxen men det fungerar inte! kolla länkarna som jag har laddat upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcos199541:

Det är inte det har köpt en extern kylare till boxen men det fungerar inte! kolla länkarna som jag har laddat upp

Det är ju ändå helt omöjligt att förstå vad du menar :). Du går på gymnasiet och skriver som en åttaåring, skärpning!

Permalänk
Medlem

Det är inte så att Kylarn är till gamla Xbox 360 (Utan S)? Och då inte fungerar i Xbox 360 s?
Och ett tips länka gärna videor där du pratar svenska eller engelska om folk här ska kunna förstå och hjälpa.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Om du kopplat in den enligt anvisningarna och den inte fungerar, så bör du i första hand kontakta säljaren via Ebay och förklara att den var trasig vid leverans.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är inte så att Kylarn är till gamla Xbox 360 (Utan S)? Och då inte fungerar i Xbox 360 s?

Stämmer nog, det ser ut som till den "gamla" icke-s modellen

TS: Sen kvarstår frågan varför du behöver extern kylning? Har du värmeproblem?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Det är ju ändå helt omöjligt att förstå vad du menar :). Du går på gymnasiet och skriver som en åttaåring, skärpning!

Så jävla tröttsamt med dessa inlägg...
Finns folk som har dyslexi och det finns folk som har svårt för att stavning pga andra saker.
Finns gott som "lärare" på detta forum... Kanske skulle man starta ett Svenska forum som inriktar sig enbart på att stavning ska vara 100% hela jävla tiden.
SKÄRPNING säger jag....

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Jag vet att jag skriver dåligt Jag har Xbox 360 den första budget variant

Permalänk

Är orolig att mitt xbox 360 systemet ska överhettas och genom kylning ska den inte överhettas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Så jävla tröttsamt med dessa inlägg...
Finns folk som har dyslexi och det finns folk som har svårt för att stavning pga andra saker.
Finns gott som "lärare" på detta forum... Kanske skulle man starta ett Svenska forum som inriktar sig enbart på att stavning ska vara 100% hela jävla tiden.
SKÄRPNING säger jag....

Visst, du har en poäng. Men om man är 17 och skriver som om man vore 8 så kan det vara en bra idé att jobba på sin svenska om man har planerat att skaffa jobb någon gång i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Så jävla tröttsamt med dessa inlägg...
Finns folk som har dyslexi och det finns folk som har svårt för att stavning pga andra saker.
Finns gott som "lärare" på detta forum... Kanske skulle man starta ett Svenska forum som inriktar sig enbart på att stavning ska vara 100% hela jävla tiden.
SKÄRPNING säger jag....

Att folk stavar fel och har dåligt uppställt har jag inget emot.. Är själv från finland och har finska som modersmål. Dock så tror jag att han menade att han inte beskrev felet ordentligt, vill man ha hjälp med något kan man väl endå ta sig tiden att skriva vad problemet är. Men som folk redan skrivit här så är kylaren troligen till en annan modell. Vad jag vet finns det 3 olika DC kontakter till 360.

Dock förstår jag inte vad filmen har med saken att göra, visar i princip bara vad du köpt. Är det så att kabel passar men inget händer så är väl produkten troligtvis trasig. Kontakta säljaren, dom brukar vara mycket hjälpsamma på ebay.

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel3770:

Så jävla tröttsamt med dessa inlägg...
Finns folk som har dyslexi och det finns folk som har svårt för att stavning pga andra saker.
Finns gott som "lärare" på detta forum... Kanske skulle man starta ett Svenska forum som inriktar sig enbart på att stavning ska vara 100% hela jävla tiden.
SKÄRPNING säger jag....

Det är väl ganska grundläggande att man skriver så att det går att förstå vad som menas. Om man i dagens Sverige med fri skolgång inte lyckas konstruera en simpel mening efter 9+ år är det kanske dags att spendera lite mer tid på lärandet.

OT: Först skriver TS att han har en Xbox S för att sedan ändra sig till att ha "den första budget variant". Kylaren är till för den vanliga Xboxen vad jag kan se och passar inte till S-modellen.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Vad är det som inte fungerar? Startar inte fläktarna på kylaren?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Vill tacka kripp666 för fick ett svar

H4nsson Fläktarna startar inte fast jag har kopplat in strömmen!

Permalänk
Rekordmedlem

Har du slagit på strömbrytaren på kylaren? Och vad är det för "plastbitar i mottagaren" du tagit bort ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du får ta och kolla upp vilket moderkort du har på din xbox (finns massa info på ex wikipedia) Och sen kontakta försäljaren eller googla på om kylaren ska stödjas.

Skrivet av Intel3770:

Så jävla tröttsamt med dessa inlägg...
Finns folk som har dyslexi och det finns folk som har svårt för att stavning pga andra saker.
Finns gott som "lärare" på detta forum... Kanske skulle man starta ett Svenska forum som inriktar sig enbart på att stavning ska vara 100% hela jävla tiden.
SKÄRPNING säger jag....

Nu var det ju inte ens nära 100%. Men håller med dig att folk ibland är lite överdrivna, men just i detta fall tycker jag det var rätt att klaga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb