Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Surfplattor ikapp och förbi PC-datorer mot slutet av året

Permalänk
Medlem

Microsoft står inför en svår framtid.

De misslyckas totalt på den kraftigt växande mobila marknaden, samtidigt som deras gamla marknad krymper rejält.

Spår kraftigt minskad omsättning för Microsoft. Slutet på wintel-eran?

Permalänk
Avstängd

Köper du en platta så "funkar det" bara, och allt är supersnabbt.

Köper man en dator så är den full med medföljande program från olika partners som segar ner och slöar ner datorn. Dessutom har den antagligen en mekanisk hårddisk.
Så köper man en helt ny dator från 2013 så är den ändå segare än min dator dator från 2008.

Inte konstigt att folk köper plattor när användarupplevelsen för PC-användare är så smärtsamt långsam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Microsoft står inför en svår framtid.

De misslyckas totalt på den kraftigt växande mobila marknaden, samtidigt som deras gamla marknad krymper rejält.

Spår kraftigt minskad omsättning för Microsoft. Slutet på wintel-eran?

Det beror på. Det de har ett verkligt grepp om idag är ju just marknaden för operativ till vanliga stationära datorer. Jag tror att de måste se till att återupprätta förtroendet där. Dvs, det är viktigare för dem att återta förtroendet på en marknad som de kan och traditionellt dominerar än att offra det för att kanske få in någon lilltå på mobila marknaden.

På PC vill ganska många ha just Windows. På mobila marknaden skiter folk i vilket eftersom de flesta appar finns till de flesta operativ där, så jag tycker att de har helt fel strategi nu.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och kreatörerna skulle jag säga. Det finns en väldig masssa "skaparmjukvara" som till sin natur inte lämpar sig för touch, och då funkar det ju inte på en surfplatta.

Så sant så sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

ALLA 2011 prollar är från Xeon.

Så gör dom Xeon får dom automatiskt Dåliga Xeon som inte går igenom validering och då blir dom 4930k 4960x 4820k etc etc.

Så det finns ingen anledning just nu vaför dom skulle sänka produktion för PC.

Server marknad och konsument hör liksom ihop.

För det första nämner du bara dom dyraste som bara entusiaster i princip köper,
för det andra sa du bara det om 2011 cpu'erna

Permalänk
Inaktiv

Har själv en iPad hemma som samlar damm. Den är helt värdelös att göra något vettigt med. Skriva mail är handikappat, surfa och knipa med fingrarna för att zooma in, bara för att hemsidor idag FORTFARANDE " anpassade för webbläsare anno 90-tal. Att använda surfplattan hemma för att kolla på klipp är vad den maximalt är användbar till, men då föredrar jag ändå datorn - med ordentligt ljud.

En surfplatta har ingenting att komma med i förhållande till en stationär - INGET.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Surfplattor kan förvandlas till bärbara datorer genom att lägga till en tangentbord, så de har delvis ersatt bärbara datorer. Men de kommer nog inte helt ersätta dom eftersom det finns inte så mycket plats i en surfplatta och ett tunt tangentbord att ha bra hårdvara. Men kanske är bärbara datorer något som mest bara entusiaster kommer ha i framtiden, så som det har blivit med stationära.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

För det första nämner du bara dom dyraste som bara entusiaster i princip köper,
för det andra sa du bara det om 2011 cpu'erna

Asså finns ju E-1660 etc också.

4820k är dyr enligt dig och 3820?

2011 är bara det man använder för workstation inom Enterprise.

Även för lägre CPUr med.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Så sant så sant.

Inte så väldigt sant, till exempel: http://www.penny-arcade.com/2013/02/22/the-ms-surface-pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

PC blir mer o mer nischad till hardcore/nördarna
medans vanliga Svensson nöjer sig med surfplatta och konsol i vardagsrummet för underhållning/spel

Jag tror många delar av branschen underskattar hur stor segmentet som fortfarande behöver stationära arbetsmaskiner är, sett till hela PC-marknaden.

Skrivet av Ozzed:

Och kreatörerna skulle jag säga. Det finns en väldig masssa "skaparmjukvara" som till sin natur inte lämpar sig för touch, och då funkar det ju inte på en surfplatta.

Och det är här både Intel/Microsoft och en hel del analytiker verkligen överspekulerar i vad "mobila" formatet kommer innebära. Det är det "papperslösa samhället" tänket om igen, vi ska inte ha papper i framtiden sa man för tio år sedan. Så blev det ju eller hur? Med den här jämförelsen menar jag att just nu famlar de alla i ett mörker och tror plattor och hybrider kommer ta sig in överallt i vartenda hörn och varenda bransch, vi ska inte ha stationära utan konverterbara hybrider och tablets. Det är naivt, snällt sagt. Surfplattorna äter på den del av PC-marknaden där den så kallade "hem-PCn" och Microsoft dominerat ett par år bakåt. På alla andra hörn av den här kolossala PC-marknaden, reklambyråer, CAD-industri och studenter, produktionsyrken, hobbygrafiker, hobbydesigners, aspirerande spelskapare/moddare, foldingintresserade, m.fl. m.fl. (listan är enorm) så kommer inte plattor ens efter Broadwell innebära en förändring. Egentligen har det inte med hårdvaran att göra utan arbetsergonomi.

Det finns en risk att surfplattemarknaden kommer visa sig mättad redan nästa år, själv tror jag det. Att negligera PC'n som jag anser Microsoft gjorde med Win 8 var att skjuta sin gamla trogna marknad i ryggen samtidigt som man på ett klumpigt sätt försöker skohorna sig in på den nya, vilket gått minst sagt uselt specielt med RT-misslyckandet.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det beror på. Det de har ett verkligt grepp om idag är ju just marknaden för operativ till vanliga stationära datorer. Jag tror att de måste se till att återupprätta förtroendet där. Dvs, det är viktigare för dem att återta förtroendet på en marknad som de kan och traditionellt dominerar än att offra det för att kanske få in någon lilltå på mobila marknaden.

På PC vill ganska många ha just Windows. På mobila marknaden skiter folk i vilket eftersom de flesta appar finns till de flesta operativ där, så jag tycker att de har helt fel strategi nu.

Håller med och det är ett problem. Själv hade jag gärna betalat dubbelt så mycket för ett riktigt bra OS från någon annan som jag idag gör för ett tveksamt OS från Microsoft. Vi är nog många som gärna hade kört något annat än MS om vi bara hade kunnat (alltså något som har samma stöd för spel, program, tillbehör med mera) och den dagen ett alternativ finns så är MS helt rökta, eftersom de har visat oss att de missbrukar sin monopolställning och förtroendet därmed är noll.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det finns en risk att surfplattemarknaden kommer visa sig mättad redan nästa år, själv tror jag det. Att negligera PC'n som jag anser Microsoft gjorde med Win 8 var att skjuta sin gamla trogna marknad i ryggen samtidigt som man på ett klumpigt sätt försöker skohorna sig in på den nya, vilket gått minst sagt uselt specielt med RT-misslyckandet.

Huvudet på spiken.

För att dra en billiknelse: Det som händer nu är ungefär att Toyota observerar att det säljs en jävla massa mopeder helt plötsligt, så de bestämmer att för att möta marknaden måste de göra bilar som är mer lika mopeder, och gör då ALLA sina bilar mer lika mopeder, istället för att lansera en egen moped och samtidigt fortsätta ge kärlek till de som köper deras bilar.

Liknelsen är klockren. en moped duger som fortskaffningsmedel för det mesta, men kan aldrig någonsin ersätta en bil helt och hållet. Precis så är det med plattor vs PC.

En dimension till är att man liksom vant sig med näst intill hundraprocentig bakåtkompatibilitet 15 år bakåt vad gäller mjukvaran. Det är inget som jag tänker ge upp bara sådär. Sedan får förståsigpåare skratta och kalla mig luddit om de vill. Det rör mig inte i ryggen.

Skrivet av SweMerlin:

Håller med och det är ett problem. Själv hade jag gärna betalat dubbelt så mycket för ett riktigt bra OS från någon annan som jag idag gör för ett tveksamt OS från Microsoft. Vi är nog många som gärna hade kört något annat än MS om vi bara hade kunnat (alltså något som har samma stöd för spel, program, tillbehör med mera) och den dagen ett alternativ finns så är MS helt rökta, eftersom de har visat oss att de missbrukar sin monopolställning och förtroendet därmed är noll.

Just. Vi som köper PC gör ju det för att vi gillar PC, inte för att vi gillar surfplator. På samma sätt som man köper en bil för att man vill ha en bil och inte en moped.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

För en oinvigd person (tänk mormor) så är ju en surfplatta klockrent. Peka och dra och väldigt enkelt att förstå i allmänhet, vill jag läsa aftonbladet trycker jag på ikonen och bläddrar med fingret. Visade kompisens mormor (80+) hur hans ipad fungerade när vi träffades på hans födelsedagsfirande och hon gick o köpte en på stört i princip, hade aldrig ägt dator men tyckte att ipad var jättebra. Så för en person som inte levt med datorn sen barnsben som vi 70-80-90-talister gjort så är nog en surfplatta i många fall bättre då det enda de gör ändå i princip är att surfa och betala räkningar, vilket funkar ypperligt på en surfplatta.

Skulle aldrig själv helt ersätta min stationära eller bärbara dator men en surfplatta men jag har nyligen köpt mig en billig 7" från kina och den är ett perfekt komplement till övrig utrustning.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Denna siffra lär inte minska, man ska också komma ihåg att en dator har längre livslängd än en surfplatta oavsätt pris. Detta gör att fler plattor sälj bara där. Desktop är fortfarande ett segment som inte kan försvinna då prestandan till tyngre beräkningar alltid kommer att behövas. Plattor är bra till surf men de är fortfarande för begränsade då de saknar exempelvis fysiskt tangentbord.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

En surfplatta har ingenting att komma med i förhållande till en stationär - INGET.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan ligga i sängen och läsa en bok
Jag kan sitta i soffan och läsa/Skriva email i reklampausen
Jag kan sitta på balkongen och kolla Youtube
Jag kan surfa på den på väg till/från jobbet
Jag har med mig den på semestern, i Sverige och utomlands.
Jag kollar nyheter (RSS) när jag sitter på tronen
Satt i Cafet på ett sjukhus (när fru opererade handen) och skrev ett dokument till jobbet

Gör det med din stationära....så tror jag de flera på Sweclockers vill se bilder på det....!!!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Aldrig använt en surfplatta och kommer aldrig göra det, tycker det bara ser ut som en överhypad gimmick. Och jag förstår ärligttalat inte hur och varför dom blivit så populära som dom blivit.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Aldrig använt en surfplatta och kommer aldrig göra det, tycker det bara ser ut som en överhypad gimmick. Och jag förstår ärligttalat inte hur och varför dom blivit så populära som dom blivit.

Enkla och Intuitiva, tror det inte är svårare än så!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Called it. Was ridiculed.
Trist att man hade rätt, dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Jag kan ligga i sängen och läsa en bok
Jag kan sitta i soffan och läsa/Skriva email i reklampausen
Jag kan sitta på balkongen och kolla Youtube
Jag kan surfa på den på väg till/från jobbet
Jag har med mig den på semestern, i Sverige och utomlands.
Jag kollar nyheter (RSS) när jag sitter på tronen
Satt i Cafet på ett sjukhus (när fru opererade handen) och skrev ett dokument till jobbet

Gör det med din stationära....så tror jag de flera på Sweclockers vill se bilder på det....!!!

Jaha? Men med en platta kan du inte arbeta med

  • bra ergonomi (arbeta länge med en platta...)

  • avancerad bildbehandling

  • avancerad 3D-behandling/CAD

  • avancerad film-behandling

  • avancerad ljud-behandling

  • utveckling av mjukvara på bekvämt sätt

  • ordbehandling

  • allt jag glömt

Se... Kanske är plattorna inte överlägsna på alla plan? Jag förstår inte varför folk hela tiden försöker få det till att en platta gör stationära/laptops onödiga för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exry:

Jaha? Men med en platta kan du inte arbeta med

  • bra ergonomi (arbeta länge med en platta...)

  • avancerad bildbehandling

  • avancerad 3D-behandling/CAD

  • avancerad film-behandling

  • avancerad ljud-behandling

  • utveckling av mjukvara på bekvämt sätt

  • ordbehandling

  • allt jag glömt

Se... Kanske är plattorna inte överlägsna på alla plan? Jag förstår inte varför folk hela tiden försöker få det till att en platta gör stationära/laptops onödiga för alla.

Meeh, för du menar att de flesta Svensson sitter och utvecklar mjukvara samtidigt som de 3D-modellerar på kvällarna medans de lägger barnen. Det är självklart att var sak har sin plats och jag sitter natutligtvis inte på jobbet och kör platta dagarna i ända.
Fundera på vad vanliga dödliga använder sin dator till istället!!! Hint! Fejjan, Surf, Email, Bank...

Däremot så är jag riktigt imponerad av Pages och Numbers på min iPad och de är riktigt bra för vad de är och jag har använt dem en hel del. Sedan ligger det inte riktigt i mitt intresse men t.ex. iPhoto/iMovie ser avancerade ut och visar på att en platta räcker rätt långt och inte bara är ett konsumptionsdevice. Jag vet att det kan vara svårt att förstå men folk behöver inte alltid hela Adobes programpaket för att hantera sina semester foton, ibland räcker det med mindre.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Asså finns ju E-1660 etc också.

4820k är dyr enligt dig och 3820?

2011 är bara det man använder för workstation inom Enterprise.

Även för lägre CPUr med.

Ja, alltså inte för svensson.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Ja, alltså inte för svensson.

Du kan köpa 2011 med Xeon billig för 1400 kronor och 1300 2011 moderkort om du vill.

Handlar bara om okunskap.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du kan köpa 2011 med Xeon billig för 1400 kronor och 1300 2011 moderkort om du vill.

Handlar bara om okunskap.

Samtidigt som jag kan få ett billigare moderkort som är 1155. Eller? (hört att 2011 moderkort är dyrare)
Har inte hittat något pålitligt test om hur en t.ex i5 3570K står sig mot en Xeon för samma pris.
Och då när det gäller både spelande och när man använder vanliga program.
Vet du någonting om det?

PS. Varför kör inte du med Xeon då istället för en i7? Klockar den bättre eller?

Permalänk
Medlem

Jag blir lika frustrerad och besviken varje gång jag läser om att surfplattor slår ut datorerna.
Oroar mig för att det blir svårt och dyrt att få tag på en dator om ett par år. Jag vill ha min kära dator kvar!

Surfplattan må vara mycket portabel, men vad annars den har för fördelar över datorn övergår min horisont.
Datorn har fler inkopplingsmöjligheter, bättre och mer kraftfull hårdvara då den inte behöver vara så kompakt.

Man kan lätt koppla in en stor skärm. Så man får en bättre upplevelse med en dator även när man surfar!

Datorer regerar ju!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker de här pekskärmsgränssnitten är svåra att förstå?
Vi köpte en Nexus 7 och jag tycker det är jättesvårt att använda den.
Jag är överhuvudtaget inte van med smartphones (kör en hedelrig mobil med 3 veckors batteritid).
Jag är nog dålig på att tänka grafiskt...

Däremot leker jag runt med Arch Linux på både stationära och bärbara datorn hur enkelt som helst.

Permalänk

Som flera gånger har nämnts, "alla" som vill ha en persondator har redan en. Däremot är marknaden jättestor för surfplattor, väldigt många kommer som jag köpa en surfplatta som vi aldrig använder. Det största problemet med surfplattorna som res-surf-redskap är att de surfplattorna med inbyggd 3G/4G modem är dyra, likaså abonnemanget till dem. Att krångla och först dela ut från nallen, så säker jag bara orka. I mitt fall tar jag upp laptoppen istället där jag förutom nöjessurfa faktisk kan arbeta.

Surfplattor kommer såklart inte ersätta persondatorer före man enkelt kan använda extern skärm och tangentbord. Det räcker att man enbart ska arbeta i word och excel innan det knappt går att arbeta med enbart en vanlig datormonitor på persondatorn.

Problemet med att arbeta med dokument är inte främst den totala avsaknaden av de funktioner man behöver använda, utan att det är så förbaskat omständligt. Nu försöker Microsoft med office 365 göra det enklare och kan lyckas med det.

Skrivet av spda242:

Jag kan ligga i sängen och läsa en bok
Jag kan sitta i soffan och läsa/Skriva email i reklampausen
Jag kan sitta på balkongen och kolla Youtube
Jag kan surfa på den på väg till/från jobbet
Jag har med mig den på semestern, i Sverige och utomlands.
Jag kollar nyheter (RSS) när jag sitter på tronen
Satt i Cafet på ett sjukhus (när fru opererade handen) och skrev ett dokument till jobbet

Gör det med din stationära....så tror jag de flera på Sweclockers vill se bilder på det....!!!

Nej men jag gör det med min bärbara. Ligger faktisk i sängen och har min laptop på nattduksbordet och skriver just nu. Samtidigt så har jag igång tyngre processer på den än vad de flesta gamerdatornerna här på forumet skulle palla, testade det på din surfplatta. (kräver minst 16GB ram och ssdn går nästan att steka ägg på)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av spda242:

Jag kan ligga i sängen och läsa en bok
Jag kan sitta i soffan och läsa/Skriva email i reklampausen
Jag kan sitta på balkongen och kolla Youtube
Jag kan surfa på den på väg till/från jobbet
Jag har med mig den på semestern, i Sverige och utomlands.
Jag kollar nyheter (RSS) när jag sitter på tronen
Satt i Cafet på ett sjukhus (när fru opererade handen) och skrev ett dokument till jobbet

Gör det med din stationära....så tror jag de flera på Sweclockers vill se bilder på det....!!!

Min dator står i hörnan i vardagsrummet, så min lathet övervinner inte ett par steg att sätta mig och skriva.

Jag har ingen 3G på min, så jag surfar inte på väg till jobbet (hade f.ö varit en trafikfara).

Det lilla jag behöver internet på resande fot, kan jag lösa via mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Surface RT för 1835kr på misco. Vet inte om det är något fel.

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_ItemId=7141680&hbx...

Permalänk
Medlem

Och nu vet vi varför Microsoft gör allt de kan för att tvinga oss att jobba med pekinterface. För de vill ha större del av kakan som tagit över. Fuck oss som jobbar framför en PC och inte en jävla surfplatta!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Och nu vet vi varför Microsoft gör allt de kan för att tvinga oss att jobba med pekinterface. För de vill ha större del av kakan som tagit över. Fuck oss som jobbar framför en PC och inte en jävla surfplatta!

Vi kan köra Linux istället. Struntar Microsoft i oss så kan vi strunta i dem.