Intern 2 till 3TB hårddisk för film och spel!

Permalänk
Medlem

Intern 2 till 3TB hårddisk för film och spel!

Hej,

önskas:
2-3 TB
Komplement till min SSD Corsair F60.

Moderkort:
M4A89GTD-PRO/USB3 med SATA 6Gb/s

1000-1500 kr

Permalänk
Permalänk
Medlem

Välj valfri 7200-varvare och uppåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Skrivet av flipp123:

Hej,

önskas:
2-3 TB
Komplement till min SSD Corsair F60.

Moderkort:
M4A89GTD-PRO/USB3 med SATA 6Gb/s

1000-1500 kr

Jag skulle tagit:
http://www.inet.se/produkt/4304150/3tb-wd-green
För den är 3T Men lite slö RPM (5400rpm.) Men du kanske klarar dig. Men den låter inte så mycket för den inte går så snabbt. Men det är ändå ganska snabbt.

Om du vill ha snabbare skulle jag tagit:
http://www.inet.se/produkt/4303942/2tb-wd-black
Den är 2T och är den snabbaste HDD du kan få för den går i 7200 RPM. Jag skulle kört WD för det är ett bra märke och man kan lita på hårddiskarna.

EDIT: kanske finns snabbare än 7200 rpm. inte läst så mycket om hårddiskar på senaste..
Men sedan kan man gå efter buffringstiden med. eller vad det heter..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Köp inte en 5400 varvare till spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Trött?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The Best There Is, The Best There Was And The Best There Ever Will Be!!!!!!

Permalänk
Medlem

Kom på att jag möjligen gärna vill köpa en NAS att sätta in hårddisken i. Bör man tänka på något annat som ex. hållbarheten då kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp123:

Kom på att jag möjligen gärna vill köpa en NAS att sätta in hårddisken i. Bör man tänka på något annat som ex. hållbarheten då kanske?

Om du vill ha en disk för spel så är en NAS knappast något du vill ha den i, speldisken skall sitta internt i din dator.
Sen kan ju en NAS vara ett bra komplement för lagring.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Om du vill ha en disk för spel så är en NAS knappast något du vill ha den i, speldisken skall sitta internt i din dator.
Sen kan ju en NAS vara ett bra komplement för lagring.

Tack det vet jag Tänkte dock slänga ut all film från nuvarande hårddisk så lär jag ha tillräckligt till spel då.

Undrar om man kan ansluta NAS:en med usb3 till datorn - då går det ju nästan att lägga spelen där också va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp123:

Tack det vet jag Tänkte dock slänga ut all film från nuvarande hårddisk så lär jag ha tillräckligt till spel då.

Undrar om man kan ansluta NAS:en med usb3 till datorn - då går det ju nästan att lägga spelen där också va?

Nej, en NAS är en nätverksenhet och kopplas inte via USB till datorn.
Vill du ha USB lagring så är det en vanlig extern HDD du får kolla på och inte en NAS.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jo precis, men visst vore det bra om man kunde komma åt NAS:en på båda sätt. Snabbt på PCn och lite långsammare på mobilen genom wifi.