Nokia Sirius på bild – Surface Mini mot slutet av året

Permalänk
Melding Plague

Nokia Sirius på bild – Surface Mini mot slutet av året

Microsoft planerar minst två surfplattor med Windows RT, där den ena uppges få en 8-tumsskärm. Samtidigt hittar även en av de första bilderna på Nokia Sirius ut på webben.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Tyckte den va rätt snygg

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tyckte den va rätt snygg

Håller med, men kan inte komma på vad man ska ha den till.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Borde den inte heta Microsoft Sirius efter uppköpet?

Permalänk
Medlem

Kan man boota debian på den eller funkar inte secureboothacket på dessa ännu? När man kan få in debian så köper jag en, de ser ju rätt tjusiga ut.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Borde den inte heta Microsoft Sirius efter uppköpet?

Nja, dem har köpt varumärket, det betyder inte att dem döper om varumärket. Samma som när Microsoft köpte "Skype", den heter ju inte "Microsoft Skype".

Permalänk
Medlem

Måste vara väldigt simpelt att vara en designer för alla dessa tabblets och smartphones.

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk
Medlem

För dyr. Med Windows RTs begränsningar skulle denna max kosta 2500 kr kanske. Men då hade jag iof hellre köpt en Android platta ändå. Tex Nexus 7.

Permalänk
Snusfri

Om de ska fortsätta och även sälja Windows RT så måste de prissätta dem aggresivt, 499 dollares fungerare inte.
De måste sälja dem för 249-299 dollares för att få ut produkterna och få folk att börja använda dom.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

För dyr. Med Windows RTs begränsningar skulle denna max kosta 2500 kr kanske. Men då hade jag iof hellre köpt en Android platta ändå. Tex Nexus 7.

Fast priset för 8 tummaren är väl inte känt än? Eller menar du att någon som kollar på Nokias 10,1 tummare skulle köpa en Nexus 7 istället? Jag har svårt att se det hända. Dessutom är Nexus 7 en rätt kass produkt, jag har Nexus 7 2012 32GB, Xperia Z Ultra och Xperia Tablet Z och Nexus är utan tvekan den sämsta i det gänget.

//Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Jag tror inte ens en aggressiv prissättning kan rädda Windows RT. Exemplen på användare är ju många men det ser ju ut precis som Windows 8 så då förväntar sig ju många därute att det ska funka som Windows 8. Att det står RT bredvid produkten hjälpte ju inte sist. När väl de flesta program för desktop då konsekvent vägrar installera sig kommer än en gång många bli besvikna. Vi här som är insatta vet ju att vi ska se RT-produkter som basala surfplattor. Men då är ju vi intresserade och insatta i tekniken också.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Fast priset för 8 tummaren är väl inte känt än? Eller menar du att någon som kollar på Nokias 10,1 tummare skulle köpa en Nexus 7 istället? Jag har svårt att se det hända. Dessutom är Nexus 7 en rätt kass produkt, jag har Nexus 7 2012 32GB, Xperia Z Ultra och Xperia Tablet Z och Nexus är utan tvekan den sämsta i det gänget.

//Knight

Kan inte ha att göra med att nexus 7an du har är ett år äldre och kostar hälften så mycket?

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

10721a;13877520]Nja, dem har köpt varumärket, det betyder inte att dem döper om varumärket. Samma som när Microsoft köpte "Skype", den heter ju inte "Microsoft Skype".[/quote]

Nej, vad jag tolkat det som får microsoft inte använda nokias varumärke(med vissa undantag under en 10års period). http://m.sweclockers.com/artikel/17519-microsoft-tar-ver-lumia-och-asha-men-inte-varumrket-nokia

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Kan inte ha att göra med att nexus 7an du har är ett år äldre och kostar hälften så mycket?

Visst är det så, men jag tror fortfarande inte det är så sannolikt att någon som kollar på en premium Nokia 10,1" tablet köper en Nexus 7 istället.

//Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Frågan är om man kan köra commander mode BF4 på Windows RT? Då blir det deal på Nokia. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enda nackdelen jag ser med min RT platta är apputbudet men annars är den helt okej.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Vanligtvis tycker jag Nokia är bra på att prissätta sina telefoner, budgettelefonerna är billiga och bra. En 10" för 4k är dock alldeles för dyrt. Ser ut som en Lumia 720 som man inte kommer kunna ringa på.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Den var rätt så snygg tycker jag, men det lär inte bli ett köp med tanke på mjukvaran och priset.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fin liten sak. Kanske blir en julklapp till mig själv
Jag undrar över vad det är för universal appar som folk använder på sina surfplattor?

Jag använder min nästan uteslutande för surf, visa dokument och lite spotify.
Det är ju primärt att det går slött att surfa som jag stör mig på med min nuvarande Galaxytab.

Permalänk
Avstängd

Cool att den är röd, det gör att den är särskiljer sig från mängden.

Dock är jag skeptisk till Windowsenheter då jag förmodar att dom antagligen kommer att vara låsta.
Jag vill gärna kunna ha det fritt och öppet så man kan roota och modda, och installera Android, CyanogenMod, Ubuntu, Tizen, KDE Plasma, Firefox OS, etc.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg. Men för dyr.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Fråga: Kan man utan svårigheter öppna, läsa och småredigera word- och excel-filer på RT? Som jobbplatta skulle den isf vara grym att ha med sig på möten, platsbesök och sånt. Min 14" Lenovo T420 börjar kännas som en tegelsten.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Nokia för personer med särskilda behov är det enda jag tänker på.

http://www.sirius-humanum.se

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Fråga: Kan man utan svårigheter öppna, läsa och småredigera word- och excel-filer på RT? Som jobbplatta skulle den isf vara grym att ha med sig på möten, platsbesök och sånt. Min 14" Lenovo T420 börjar kännas som en tegelsten.

Japp

http://office.microsoft.com/en-gb/home-and-student/office-201...

Har fortfarande svårt att se vad fördelen skulle vara med RT över Pro om priset inte skiljer sig för mycket. Med det sagt så använder jag väldigt lite appar på både tablet och telefon och konsumerar ändå info via webläsaren.

Nokia fortsätter att göra den mest säregna och snygga hårdvaran på marknaden

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Borde den inte heta Microsoft Sirius efter uppköpet?

Som tillägg till övriga svar på din fråga vill jag även påpeka att dessa plattor kommer förmodligen hinna lanseras långt innan uppköpet av Nokias mobildivision går igenom - något som inte lär hända förrän 2014, (gissningsvis).

Permalänk
Medlem

Tål verkligen inte operativsystemet, snygg var den däremot.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av piers:

Som tillägg till övriga svar på din fråga vill jag även påpeka att dessa plattor kommer förmodligen hinna lanseras långt innan uppköpet av Nokias mobildivision går igenom - något som inte lär hända förrän 2014, (gissningsvis).

Ja det förstås, den där måste ha varit färdigutvecklad och börjat tillverkas innan ens uppköpet var påtänkt.

Permalänk
Medlem

Plattan var snygg som fan... Om den nu bara gick att boota med Ubuntu så kanske jag hade velat ha den också.

Permalänk
Medlem

Det är som att sminka en gris.
Dyr var den också.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Fast priset för 8 tummaren är väl inte känt än? Eller menar du att någon som kollar på Nokias 10,1 tummare skulle köpa en Nexus 7 istället? Jag har svårt att se det hända. Dessutom är Nexus 7 en rätt kass produkt, jag har Nexus 7 2012 32GB, Xperia Z Ultra och Xperia Tablet Z och Nexus är utan tvekan den sämsta i det gänget.

//Knight

Skulle tro att det är nexus 7 2 gen 2013 som gäller och inte 2012 versionen.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)