Permalänk

Radiator skadad?

Tjenare! Jag fick min 360 radiator idag http://www.inet.se/produkt/5321463/radiator-ek-coolstream-rad.... När jag packade up den såg jag att en del av radiatorn var skadad. Metallen är typ böjd, Kommer det försämra kylningen?
Bild: http://imageshack.us/photo/my-images/837/photobm.jpg/

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Rekordmedlem

Är det inte mer än det på bilden är det försumbart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Är det inte mer än det på bilden är det försumbart.

Det är likadant på några ställen till, Försämrar det kylningen?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Skrivet av Lindqvist:

Det är likadant på några ställen till, Försämrar det kylningen?

Väldigt lite försämring skulle jag tro. Men har du ingen liten näbbtång så är det väl bara att böja tillbaka. Så länge inget läcker så är det inget att oroa sig för.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Skrivet av Bazooka_tim:

Väldigt lite försämring skulle jag tro. Men har du ingen liten näbbtång så är det väl bara att böja tillbaka. Så länge inget läcker så är det inget att oroa sig för.

Okej, Får kolla om det läcker senare idag... Tack för hjälpen

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Okej, Får kolla om det läcker senare idag... Tack för hjälpen

Det där jättelätt hänt att det blir sådär. För mig räckte det med att stöta till "fenorna" med knogen. Men det går lätt att böja tillbaka. Ser kanske inte så fint ut men påverkar knappast kylningen.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Det där jättelätt hänt att det blir sådär. För mig räckte det med att stöta till "fenorna" med knogen. Men det går lätt att böja tillbaka. Ser kanske inte så fint ut men påverkar knappast kylningen.

Utseendet spelar ingen roll. Fläktar är i vägen ändå.

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Skrivet av Hotfuzz08:

Det där jättelätt hänt att det blir sådär. För mig räckte det med att stöta till "fenorna" med knogen. Men det går lätt att böja tillbaka. Ser kanske inte så fint ut men påverkar knappast kylningen.

Skrivet av Bazooka_tim:

Väldigt lite försämring skulle jag tro. Men har du ingen liten näbbtång så är det väl bara att böja tillbaka. Så länge inget läcker så är det inget att oroa sig för.

Skrivet av mrqaffe:

Är det inte mer än det på bilden är det försumbart.

Ska man göra rent radiatorn innan jag kopplar in allt?

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Utseendet spelar ingen roll. Fläktar är i vägen ändå.

Exakt. Men du kan ju alltid höra med Inet och se vad dom tycker ifall du skulle känna att det är ett problem.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindqvist:

Ska man göra rent radiatorn innan jag kopplar in allt?

Jo, det kan vara en god idé att skölja ur den ordentligt. Det står nog även i bruksanvisningen. Detta för att det ligger kvar partiklar från tillverkningen, metallspån etc. Det vill man helst inte ha i loopen.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Desk Master

Det där är ingenting att oroa sig för. Synd att den fått lite stryk men det är inget att oroa sig över. Fyll den med vatten och skaka runt ordentligt några gånger bara så du får allt skit ut. Som Hotfuzz08 sade.

Visa signatur