Varför? [AMD FX 6100, GTX 560 → lagg i MW3. Rimligt? — mod]

Permalänk

Varför? [AMD FX 6100, GTX 560 → lagg i MW3. Rimligt? — mod]

Hej!
Jag har en dator med amd fx 6100 processor samt ett gtx 560 grafikort och lite andra saker.
Jag spelar mw3, men jag tycker att det laggar när jag går och så vidare. Det laggar inte mycket men det är en stor skillnad när jag spelar samma spel på ps3?
Hur fixar jag detta????

tack i förväg / roobin

Bättre rubrik, även utan caps lock. Se §3.1.
Permalänk

Det beror på hur prestandakrävande dina spel är och vilka inställningar du använder. Det är ingen topputrustning du har i din dator, även om den är helt okej. Jag förmodar att det "lagg" om du känner av uppkommer på grund av för låg strömning av bilrutor i sekunden (FPS), men det kan även vara microstuttering, något som även kan kännas av när du har ett singelkort i maskingen.
Testa först och främst att skruva ner inställningar i grafikmenyn i respektive spel och se om det försvinner.
Lycka till!

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 300R Midi Tower Processor: i7 3770K Nätaggregat: Corsair TX 750W Grafikkort: MSI GTX 670 "Power Edition" Moderkort: MSI Z77A-GD65 RAM-minne: Kingston DDR3 HyperX Blu 1600MHz - 16 GB

Permalänk

Vad använder du för grafikinställningar?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobiisha:

Hej!
Jag har en dator med amd fx 6100 processor samt ett gtx 560 grafikort och lite andra saker.
Jag spelar mw3, men jag tycker att det laggar när jag går och så vidare. Det laggar inte mycket men det är en stor skillnad när jag spelar samma spel på ps3?
Hur fixar jag detta????

tack i förväg / roobin

Sänk grafikinställningarna?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Entusiast

Som föregående har sagt: Vilka grafikinställningar samt upplösning spelar du med?
Du kan också prova att spela lite med programmet "Fraps" och se ungefär vilken "FPS" du får alltså frames per second.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryst Fisk:

Det beror på hur prestandakrävande dina spel är och vilka inställningar du använder. Det är ingen topputrustning du har i din dator, även om den är helt okej. Jag förmodar att det "lagg" om du känner av uppkommer på grund av för låg strömning av bilrutor i sekunden (FPS), men det kan även vara microstuttering, något som även kan kännas av när du har ett singelkort i maskingen.
Testa först och främst att skruva ner inställningar i grafikmenyn i respektive spel och se om det försvinner.
Lycka till!

Ökad strömning av bilrutor är bra ja. Man vet aldrig är bilrutan behöver bytas.

Permalänk

när jag sänkte upplösningen hände ingenting.. men hur sänker ja grafik insällningarna?

Permalänk
Medlem

Har svårt att se att komponenterna är för dåliga.

Sitter själv med en Intel Q9400@ 3,2ghz, 6gb ram och ett Nvidia 470.

Märker inget lagg alls..

Spelet är ju inte heller speciellt krävande.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Avstängd

datorn ska ju klara spelet utan problem enda som skulle kunna få den på knäna är väll ett jävla lass aa/af
så kolla inställnigar och in med nyaste drivrutiner

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik redigerad*

…och inlägg som anmärkte på densamma borttagna. Använd "Anmäl" i stället för att skriva i tråden.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Avstängd

same problem.

Permalänk
Skrivet av ShutteN:

same problem.

Och vad har du för utrustning då?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|