Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

java if sats

kan jag på något sätt i samma if sats få in dagar[3] och [5]?

if(test.equals(dagar[0])){ System.out.println("heheh"); }

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av vajjan:

Så när du började progga hade du APIn som enda hjälpmedel? Såhär i början kan det vara väldigt behjälpligt med lite handledning istället för att man skriker RTFM.

syster förklara mer ingående vad du vill göra så kan jag hjälpa dig. Berätta vilken typ utav variabel du vill jämföra och hur.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag kan vara ute och cykla då jag inte vanligtvis kodar i Java, men borde du inte kunna lösa det med en OR ||

if(test.equals(dagar[0]) || test.equals(dagar[3]) || test.equals(dagar[5]) ){ System.out.println("heheh"); }

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Jag kan vara ute och cykla då jag inte vanligtvis kodar i Java, men borde du inte kunna lösa det med en OR ||

if(test.equals(dagar[0]) || test.equals(dagar[3]) || test.equals(dagar[5]) ){ System.out.println("heheh"); }

Det går alldeles utmärkt bara variabeln test och dagar jämförs med varandra på rätt sätt. Ponera att båda är strängar t.ex. då funkar det utmärkt.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exroz:
Skrivet av Lillem4n:

Tack så mycket!