Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Varför ljudet fungerar felfritt där menar du?

Alltså, enda ja kan tänka mig, är drivrutiner, eller något i W8.
Gjorde du en ren installation eller uppgradering?

Hackande ljudet ska vara borta. Har inte hört det på ett jäkla långt tag med det inbyggda, men... "Flimret" är kvar och är extremt irriterande och jobbigt. Testade mina hörlurar och ett par Sennheiser CX-300 II i en annan dator och ljudet var borta. Så det har absolut inte med hörlurarna att göra.

När jag installerade Windows 8 så var det en helt ren installation. Ska installera om det idag och se om något händer.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Okej, aswså Flimret, eller Bruset som ja skulle kalla det, kan bero på massor av saker.
Antingen hårdvara eller drivrutiner.

Använder du Front panelen när du kopplar in?
Dock bör det inte göra någont skillnad när ja tänker efter, för du kan ju spela in det;S
Om det nu inte är separat på Front och Back typ;O

Okej, bra för uppgradering kan ju skapa problem, om det är rent kan vi utesluta sånt strul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Okej, aswså Flimret, eller Bruset som ja skulle kalla det, kan bero på massor av saker.
Antingen hårdvara eller drivrutiner.

Använder du Front panelen när du kopplar in?
Dock bör det inte göra någont skillnad när ja tänker efter, för du kan ju spela in det;S
Om det nu inte är separat på Front och Back typ;O

Okej, bra för uppgradering kan ju skapa problem, om det är rent kan vi utesluta sånt strul.

Jag använder baksidan och har alltid gjort det.
Problemet är kvar nu när jag har installerat om Windows, så vi kan stryka bort ljudkortet från listan. Vad kan ha orsakat detta problem?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Walker:

Känns underligt, man kan möjligen ha med DPC Latency eller liknande.
Men vet inte om man kan mäta det i W8.

Har mätt det med två program, DPC Latency Checker och LatencyMon. DPC Latency Checker verkar inte vara kompatibelt med Windows 8 enligt utvecklarna.

Enligt LatencyMon är latensen omkring 100 mikrosekunder och åker upp till 2000-3000 efter typ varje 30:de sekund. DPC Latency Checker visar att den ligger på 1000 hela tiden och åker aldrig upp.

Vad är DPC Latency egentligen? Är det dåligt att den är så hög? Går det att få ner latensen?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Jag har exakt samma problem med min nya hp pavilion stationära. Ljudet kan hacka till i 3-5 sekunder varje halvtimma typ. Grymt irriterande, har också windows 8. Uppdaterade drivrutinerna och det hjälpte inte....

Permalänk

Ser att det var längesen någon postade i tråden.

Har också problem med, förmodligen Windows 8, då jag bytt mitt Xonar Essence STX en gång och uppgraderat moderkortet under tiden men jag har samma problem med att ljudet 2-10 gånger per dag liksom saktar ner för att sedan gå tillbaks till normal takt.

Någon som kan återkoppla vad som hänt för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mispelled:

Ser att det var längesen någon postade i tråden.

Har också problem med, förmodligen Windows 8, då jag bytt mitt Xonar Essence STX en gång och uppgraderat moderkortet under tiden men jag har samma problem med att ljudet 2-10 gånger per dag liksom saktar ner för att sedan gå tillbaks till normal takt.

Någon som kan återkoppla vad som hänt för er?

Kolla din DPC latens med http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml. Är den hög så finns det många saker du kan göra.

Helt okej är väl mellan 0-150.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Skrivet av azz0n^:

Kolla din DPC latens med http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml. Är den hög så finns det många saker du kan göra.

Helt okej är väl mellan 0-150.

Ligger på stadiga 1000-1050. Är det kass?

Har även ställt in windows till att köra 24-bitars nu och har inte märkt laggandet av ljudet sedan dess. Kanske hjälpt. Peppar peppar.

Permalänk
Medlem

Jag har samma setup som dig, och så här ser det ut för mig: http://gyazo.com/4a68bb5db6a9d2620d100f3735f8c5e3
Fungerar utmärkt för mig. + Har inte AISO

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck