Catalyst 13.9 och 13.10B går ej installera

Permalänk
Medlem

Catalyst 13.9 och 13.10B går ej installera

Paket som ska installeras
Installationshanterare för AMD Catalyst
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 8.0.915.0
Storlek: 20 Mbytes

Programinstallation: paketet gick inte att installera!

Någon som har någon som helst aning om vad man kan göra? jag tog bort dom gamla drivrutinerna dum som jag var och nu går inte dom nya installera, har provat både 13.9 och 13.10B blir exakt samma fel i båda, har provat ladda ner installen flera gånger hjälper ej heller.

Blir lite mörkrädd när jag söker på sweclockers hittar bara gamla trådar från 2009 osv, fungerar de verkligen att installera dessa för alla utom just mig?

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem

Testa att köra driversweeper mellan avinstallation och ominstallation.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Paket som ska installeras
Installationshanterare för AMD Catalyst
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 8.0.915.0
Storlek: 20 Mbytes

Programinstallation: paketet gick inte att installera!

Någon som har någon som helst aning om vad man kan göra? jag tog bort dom gamla drivrutinerna dum som jag var och nu går inte dom nya installera, har provat både 13.9 och 13.10B blir exakt samma fel i båda, har provat ladda ner installen flera gånger hjälper ej heller.

Blir lite mörkrädd när jag söker på sweclockers hittar bara gamla trådar från 2009 osv, fungerar de verkligen att installera dessa för alla utom just mig?

Errormeddelandena brukar vara väldigt specifika med vad som gick fel, så se till att ta en titt på vad som skrevs in fel
Och kör Windows Updates!
Installera även de rekommenderade .NET Framework uppdateringarna!

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Testa att köra driversweeper mellan avinstallation och ominstallation.

tar driversweeper bort drivrutinerna då så inte windows förstår vad det är för kort längre? Just nu kan jag iallafall använda grafikkortet då windows fortfarande har drivrutinerna, om dom skulle försvinna helt med driversweeper och sedan funkar det ändå inte att lägga in 13.9 igen då måste jag i princip formatera datorn om jag inte lyckas hitta dom gamla drivrutinerna nånstans.

skulle ge mycket för en "driver-only" version utan allt de där CCC skiten som verkar förstöra hela datorn.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Errormeddelandena brukar vara väldigt specifika med vad som gick fel, så se till att ta en titt på vad som skrevs in fel
Och kör Windows Updates!
Installera även de rekommenderade .NET Framework uppdateringarna!

felmeddelandena är precis vad jag skrev i min post, det finns ingen mer information än "fail"
har allt .net uppdaterat och allting från winupdate är nerladdat.
har både 3.5 .net 4.0.net och 4.5 net installerat.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Paket som ska installeras
Installationshanterare för AMD Catalyst
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 8.0.915.0
Storlek: 20 Mbytes

Programinstallation: paketet gick inte att installera!

Någon som har någon som helst aning om vad man kan göra? jag tog bort dom gamla drivrutinerna dum som jag var och nu går inte dom nya installera, har provat både 13.9 och 13.10B blir exakt samma fel i båda, har provat ladda ner installen flera gånger hjälper ej heller.

Blir lite mörkrädd när jag söker på sweclockers hittar bara gamla trådar från 2009 osv, fungerar de verkligen att installera dessa för alla utom just mig?

Hade exakt samma fel som du! Samma CPU och moderkort med!

För mig blev det BSOD konstant, och en BIOS-uppdatering löste det för mig!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av muffinet:

tar driversweeper bort drivrutinerna då så inte windows förstår vad det är för kort längre? Just nu kan jag iallafall använda grafikkortet då windows fortfarande har drivrutinerna, om dom skulle försvinna helt med driversweeper och sedan funkar det ändå inte att lägga in 13.9 igen då måste jag i princip formatera datorn om jag inte lyckas hitta dom gamla drivrutinerna nånstans.

skulle ge mycket för en "driver-only" version utan allt de där CCC skiten som verkar förstöra hela datorn.

Nej, hade det pajat för så mycket hade jag inte rekommenderat det.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Hade exakt samma fel som du! Samma CPU och moderkort med!

För mig blev det BSOD konstant, och en BIOS-uppdatering löste det för mig!

Har uppdaterat BIOS dock, jag har problem med mina minnen som jag ska skicka tillbaka till Inet senare, kanske är det som spökar ingen aning, har hittat några andra med samma problem och det som fungerar bäst är format C: i princip, vilket jag inte orkar hålla på med just nu.

Installerade driver-only via kontrollpanelen istället, så slipper jag CCC och kan använda senaste drivrutinen, bästa av båda världarna! Case closed

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Har uppdaterat BIOS dock, jag har problem med mina minnen som jag ska skicka tillbaka till Inet senare, kanske är det som spökar ingen aning, har hittat några andra med samma problem och det som fungerar bäst är format C: i princip, vilket jag inte orkar hålla på med just nu.

Installerade driver-only via kontrollpanelen istället, så slipper jag CCC och kan använda senaste drivrutinen, bästa av båda världarna! Case closed

Bra att du lyckades!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Har uppdaterat BIOS dock, jag har problem med mina minnen som jag ska skicka tillbaka till Inet senare, kanske är det som spökar ingen aning, har hittat några andra med samma problem och det som fungerar bäst är format C: i princip, vilket jag inte orkar hålla på med just nu.

Installerade driver-only via kontrollpanelen istället, så slipper jag CCC och kan använda senaste drivrutinen, bästa av båda världarna! Case closed

Du kan ju ladda ned RadeonPro om du ändå skulle vilja använda olika funktioner för kortet, typ som forced tripple buffering, forced AA.. osv

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Du kan ju ladda ned RadeonPro om du ändå skulle vilja använda olika funktioner för kortet, typ som forced tripple buffering, forced AA.. osv

RadeonPro, ska göra en notis på det. Antar det är som dom vanliga drivrutierna från AMD fast kanske mindre lull-lull och dom fungerar? Tack för tipset.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk

Vad är 13.10B ? Är det nya beta drivare jag missat eller ?

EDIT: Såg nu på deras hemsida

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Testa att köra driversweeper mellan avinstallation och ominstallation.

Vill också uppdatera till 13.9, måste jag använda driver sweeper, räcker inte en avinstallation i Kontrollpanelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Vill också uppdatera till 13.9, måste jag använda driver sweeper, räcker inte en avinstallation i Kontrollpanelen?

Du borde inte ens behöva avinstallera den gamla. Installera den nya ovanpå.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av muffinet:

Paket som ska installeras
Installationshanterare för AMD Catalyst
Slutligt tillstånd: Misslyckades
Objektets version: 8.0.915.0
Storlek: 20 Mbytes

Programinstallation: paketet gick inte att installera!

Någon som har någon som helst aning om vad man kan göra? jag tog bort dom gamla drivrutinerna dum som jag var och nu går inte dom nya installera, har provat både 13.9 och 13.10B blir exakt samma fel i båda, har provat ladda ner installen flera gånger hjälper ej heller.

Blir lite mörkrädd när jag söker på sweclockers hittar bara gamla trådar från 2009 osv, fungerar de verkligen att installera dessa för alla utom just mig?

Vet inte vilket os du kör, men kan det vara så att du valt drivare för win 8.1?

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemonIllusion:

Du borde inte ens behöva avinstallera den gamla. Installera den nya ovanpå.

Varför sa du att man måste använda dirver sweeper ? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShutteN:

Varför sa du att man måste använda dirver sweeper ? :/

Om man får problem kan man använda driversweeper. TS hade problem, därför skrev jag att man kunde använda driversweeper.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.