Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem

Använder folk laddplattor?
Vad använder ni, och rekommenderar ni dem?

Är jävligt sugen på DT-910 "stand", hoppas egentligen bara på en knuff i riktningen mot ett köp. Men det är trots allt 500kr för en laddare;)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Använder folk laddplattor?
Vad använder ni, och rekommenderar ni dem?

Är jävligt sugen på DT-910 "stand", hoppas egentligen bara på en knuff i riktningen mot ett köp. Men det är trots allt 500kr för en laddare;)

Använder just DT-910 och jag älskar den!
Har den vid sängen så har man klockan på natten och det är lätt att bara ställa den där och den glider inte ur "stället" så lätt heller vilket är skönt.

Jag rekommenderar denna otroligt varmt och föredrar denna framför en där den ligger ner just för att man kan ha den som en klocka och inte behöver ta upp mobilen för att se vad klockan är.

Väl värt pengarna!

Permalänk
Medlem

Efter att ha ägt min Lumia 920 i ungefär en vecka börjar jag märka av att vibrationen "skramlar" aningen, jag har sett att flera andra har haft liknande problem men tyvärr inte hittat lika mycket information om uppföljningen. Så min frågor är helt enkelt;
1, Är detta generellt, är det bara så Lumia 920 "ska låta".
2, Tar garantin lång tid? Och kan ni rekommendera vart jag ska lämna in den?

Lite OT för detta inlägg men jag tycker generellt att färgerna i WP8 borde vara lite "gråare", dem flesta är alldeles för skrikiga nu. Det är egentligen bara de grå/bruna/olivgröna som går att använda.
EDIT: färger på tiles, that is.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Efter att ha ägt min Lumia 920 i ungefär en vecka börjar jag märka av att vibrationen "skramlar" aningen, jag har sett att flera andra har haft liknande problem men tyvärr inte hittat lika mycket information om uppföljningen. Så min frågor är helt enkelt;
1, Är detta generellt, är det bara så Lumia 920 "ska låta".
2, Tar garantin lång tid? Och kan ni rekommendera vart jag ska lämna in den?

Lite OT för detta inlägg men jag tycker generellt att färgerna i WP8 borde vara lite "gråare", dem flesta är alldeles för skrikiga nu. Det är egentligen bara de grå/bruna/olivgröna som går att använda.

du kan ändra på färgerna om du installerat amber uppdateringen!?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

du kan ändra på färgerna om du installerat amber uppdateringen!?

Jag har Amber, inte kan jag göra något annat än att välja mellan de 4x5 standard färgerna?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Jag har Amber, inte kan jag göra något annat än att välja mellan de 4x5 standard färgerna?

inställningar,skärm,färgjusteringar har du ändrat där?

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

inställningar,skärm,färgjusteringar har du ändrat där?

Dock ändrar det inställningarna i hela operativsystemet vilket inte är det jag letar efter.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Använder just DT-910 och jag älskar den!
Har den vid sängen så har man klockan på natten och det är lätt att bara ställa den där och den glider inte ur "stället" så lätt heller vilket är skönt.

Jag rekommenderar denna otroligt varmt och föredrar denna framför en där den ligger ner just för att man kan ha den som en klocka och inte behöver ta upp mobilen för att se vad klockan är.

Väl värt pengarna!

+1 på detta. Skulle aldrig klara mig utan min DT-910 nu. Verkligen en pryl som är värd varenda slant. Precis som du så har jag den även som en klocka.

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Dock ändrar det inställningarna i hela operativsystemet vilket inte är det jag letar efter.

Generellt, färgerna, wp8. Hur är det inte os du talar om ? Vad är du ute efter då?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Generellt, färgerna, wp8. Hur är det inte os du talar om ? Vad är du ute efter då?

Inser att jag missade att lägga till ""färger på tiles" i mitt inlägg, ursäktar för det!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Inser att jag missade att lägga till ""färger på tiles" i mitt inlägg, ursäktar för det!

hmm du kan ju välja färg på tiles med, men då blir alla samma färg, sen finns ju program så du kan använda tex:5 tiles till ett kort mm

du kan ha alla tiles gråa ,vet inte om jag fattar riktigt vad du menar;)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av linde:

hmm du kan ju välja färg på tiles med, men då blir alla samma färg, sen finns ju program så du kan använda tex:5 tiles till ett kort mm

du kan ha alla tiles gråa ,vet inte om jag fattar riktigt vad du menar;)

Förlåt, febern igår gjorde inte att jag blev tydligare i skrift:)

Det jag menar är att färgerna man har att välja på för live tiles är lite för skrikiga, MS borde göra dem lite gråare (= göra att färgerna inte sticker ut lika mycket). Alltså en generell förändring av färgschemat. Eller så kan de bara lägga till lite fler färger, 20 stycken är lite för lite.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Har själv fått problem nu..
Rotationen fungerar inte när jag spelar upp videos eller ska skriva sms.
Skönt på ett sätt men jobbigt med videos..

Är det någon ny inställning som kommit eller kan något ha gått sönder? :/

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Svårt att ta 'nisselask' på allvar när det här är ett typiskt problem för honom:

.

Jag är säker att många vanliga användare kan känna igen sig i problemet att växla ljudkälla via bluetooth genom deras telefon när de använder sin hemmabio.

Eh, varför skulle det vara ovanligt att vilja byta ljudkälla från blåtand till hörlurar?
Och ja, det är en stor brist på WP att det inte går att göra smidigare än idag.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Eh, varför skulle det vara ovanligt att vilja byta ljudkälla från blåtand till hörlurar?
Och ja, det är en stor brist på WP att det inte går att göra smidigare än idag.

Framför allt när man som jag också har en Iphone med IOS 7 att jämföra med, hur smidigt som helst att via den nya kontroll panelen skifta mellan hörlurar, bluetooth eller Airplay. Finns en hel del kvar att utveckla på Windows Phone, därmed inte sagt att jag inte gillar det på andra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Någon som vet om man kan växla ljudkälla under uppspelning exempelvis om jag lyssnar via Bluetooth till min hemmabio och sedan vill byta till hörlurar, måste finnas ett enklare sätt än att gå in i inställningar och stänga av Bluetooth?]

Hur menar du här? Om du lyssnar på BT och vill byta till vanliga hörlurar så är de antingen redan ipluggade i luren eller så pluggar du in dem?

Eller missförstår jag dig? Annars fattar jag inte problemet, för du ska ju byta både ljudkälla och lurar och vad hindar dig, menar du? Antingen har du BT och vill byta till hörlurar till samma källa, eller så har du BT och vill både byta ljudkälla och till hörlurar, och det kan du.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Troberg:

Har själv fått problem nu..
Rotationen fungerar inte när jag spelar upp videos eller ska skriva sms.
Skönt på ett sätt men jobbigt med videos..

Är det någon ny inställning som kommit eller kan något ha gått sönder? :/

Det är en bugg. Vet flera inkl. jag själv som har det. Starta om telefonen så fungerar det igen (ett tag)..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Hur menar du här? Om du lyssnar på BT och vill byta till vanliga hörlurar så är de antingen redan ipluggade i luren eller så pluggar du in dem?

Eller missförstår jag dig? Annars fattar jag inte problemet, för du ska ju byta både ljudkälla och lurar och vad hindar dig, menar du? Antingen har du BT och vill byta till hörlurar till samma källa, eller så har du BT och vill både byta ljudkälla och till hörlurar, och det kan du.

Testat idag, och det fungerar som du säger, tankevurpa av mig!
Men skulle ändå vilja kunna kontrollera det i musik spelaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Testat idag, och det fungerar som du säger, tankevurpa av mig!
Men skulle ändå vilja kunna kontrollera det i musik spelaren.

Kontrollera, hurdå? Ska den känna av att du byter från BT till vanliga? Det gör ju telefonen, om inte annat. Eller menar du något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jfqvist:

Det är en bugg. Vet flera inkl. jag själv som har det. Starta om telefonen så fungerar det igen (ett tag)..

Skickades från m.sweclockers.com

Okej! Hoppas de fixar det snarast för det är ganska jobbigt
Men ska se om inte en soft reset eller så kan fixa det.
Men då vet jag i alla fall att inget är trasigt och behöver inte lämna in den
Tackar!

Permalänk
Medlem

Vågar man använda appen Bankhubben? Kommer man få sitt konto kapat?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Vågar man använda appen Bankhubben? Kommer man få sitt konto kapat?

Ingen fara. Enda du kan göra med den appen är att se hur mycket du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Vågar man använda appen Bankhubben? Kommer man få sitt konto kapat?

Varför skulle den appen innebära den risken?

Skrivet av Troberg:

Ingen fara. Enda du kan göra med den appen är att se hur mycket du har.

Man kan även skapa direkta genvägar till bankernas mobila sidor där man kan kan fixa och trixa och verifiera med sitt mobila bank-ID.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Varför skulle den appen innebära den risken?

Man kan även skapa direkta genvägar till bankernas mobila sidor där man kan kan fixa och trixa och verifiera med sitt mobila bank-ID.

Jag har ingen aning om vad appen kan göra, det är därför jag frågar xD

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Jag har ingen aning om vad appen kan göra, det är därför jag frågar xD

Jag nyttjar den till att kolla saldo, sedan kör jag med de inbyggda länkarna till respektive bank. Jag gillar att man har allt i samma app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Jag nyttjar den till att kolla saldo, sedan kör jag med de inbyggda länkarna till respektive bank. Jag gillar att man har allt i samma app.

Låter bra! Jag får testa den då.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Avstängd

Är jag den enda som har drabbats av en sprakande samtalshögtalare? Alltså den man hör motparten i, bredvid frontkameran.
Trodde att det blev bättre efter en soft reset men är tillbaka igen.. Låter som den är sprängd, hur den nu kan bli den.

Man drar sig in i det sista för att skicka iväg den till Telecare.

Permalänk
Medlem

Har problem med hörlursjacket. Telefonen tror att lurarna sitter i, så när det ringer måste jag slå på högtalaren för att höra.
Blir inget ljud när jag trycker på knapparna heller. Har blåst jacket med tryckluft, utan resultat. Funkade två ggr innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fan vad Nice att glance screen får notifiering på sms tlf nästa update

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ottossod:

Har problem med hörlursjacket. Telefonen tror att lurarna sitter i, så när det ringer måste jag slå på högtalaren för att höra.
Blir inget ljud när jag trycker på knapparna heller. Har blåst jacket med tryckluft, utan resultat. Funkade två ggr innan.

Haft samma problem i någon månad nu. Jag har provat allt, utan resultat.

Blir att lämna in den snart.

Skickades från m.sweclockers.com