Lyckats avinstallera realtek, kan inte ansluta till internet.

Permalänk
Medlem

Lyckats avinstallera realtek, kan inte ansluta till internet.

Hejsan, i all iver av att få bort massa skit från min dator lyckades jag avinstallera realtek och kan efter det inte ansluta till internet. Kan någon hjälpa mig? Tack få förhand /desperat

Permalänk
Hedersmedlem

Gå till moderkortstillverkarens (eller laptoptillverkarens) hemsida med en annan dator, ladda hem drivrutiner för nätverkskort (till det moderkort eller den laptop du har), flytta till USBsticka och installera drivrutinerna på datorn du har problem med

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Gå till moderkortstillverkarens (eller laptoptillverkarens) hemsida med en annan dator, ladda hem drivrutiner för nätverkskort (till det moderkort eller den laptop du har), flytta till USBsticka och installera drivrutinerna på datorn du har problem med

elr alternativt hitta mobo skivan och installera därifrån

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Ok, som ni kanske förstår är jag inte så jättebra på detta. Lyckades hitta det här dock http://www.asus.com/Motherboards/P8H67/#support_Download_30 Vad är det jag ska ladda ner?

Permalänk

Du ska gå in under fliken LAN och ladda ner tex: Realtek LAN Driver V7.49.927.2011 for Windows Win7 32bit & Win7 64bit.

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

När jag försöker installera drivrutinerna får jag upp felmeddelandet: "The Realtek Network Controller was not found.
If Deep Sleep Mode is enabled Please Plug the Cable." Vad menas?
Uppskattar verkligen all hjälp, tack så mycket.

Permalänk
Skrivet av born_in_fire:

elr alternativt hitta mobo skivan och installera därifrån

aaah. fast nä. Då får man inte den nyaste drivrutinen..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

aaah. fast nä. Då får man inte den nyaste drivrutinen..

men det funkar iaf, bättre än ingen

Permalänk
Medlem

Fan jag är så jävla bra, lyckades hitta vad som var fel i enhetshanteraren! Hade dock inte klarat det utan er, tack<3

Permalänk
Medlem

Grattis till lösningen!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck