Ny uppdatering till Google Chrome stör mig.

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering till Google Chrome stör mig.

Google Chrome har nyss uppdaterat och det har kommit upp en liten knapp vid bokmärken "Appar" hur ska jag göra för att få bort den?
Och när jag öppnar en ny flik så kommer jag direkt till google och under ser jag "nyligen stängda bokmärken" förut hade jag bara så de kom upp en ny flik men hände inget mer än så.

Permalänk
Medlem

Personligen gillar jag den nya uppdateringen.

Angående App-knappen, har du prövat att högerklicka på den och ta bort visa genväg för appar?

Permalänk
Medlem

Det som jag stör mig mest på att de har tagit bort den traditionella "ny flik" knappen där man kunde välja senast använda flikar...

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nocy123:

Google Chrome har nyss uppdaterat och det har kommit upp en liten knapp vid bokmärken "Appar" hur ska jag göra för att få bort den?
Och när jag öppnar en ny flik så kommer jag direkt till google och under ser jag "nyligen stängda bokmärken" förut hade jag bara så de kom upp en ny flik men hände inget mer än så.

Du högerklickar på den och väljer att bocka ur ''visa genväg för appar''.

Chrome har nollställts i och med uppdateringen så du får göra om alla inställningarna för hur ny flik ska visas t.ex. och om du vill ha en hem-knapp.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

För att få tillbaka "New Tab" som förut kan du prova stänga av "Enable Instant Extended API" i chrome://flags.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För att få tillbaka "New Tab" som förut kan du prova stänga av "Enable Instant Extended API" i chrome://flags.

Funkade fint

För den som inte förstod ska man skriva chrome://flags i adressfältet.

Nu har jag chrome på svenska, så på svenska skall man inaktivera Aktivera det utökade API:et för Instant

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Nice nice tack hörrni!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

För att få tillbaka "New Tab" som förut kan du prova stänga av "Enable Instant Extended API" i chrome://flags.

Jaaaa Tack så mycket

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Något jag undrar är hur man får bort Google sökfältet+loggan som kommer upp för mig på förstasidan (startsidan) där jag har mina mest besökta sidor. Jag har ju redan ett Google sökfält i URL-fältet, varför ha ett till direkt under?

Permalänk
Medlem

Det jag gjorde när jag blev trött på någon Google uppdatering för några månader sedan: Kastade ut det och började använda Firefox/Opera istället. Ångrar mig inte en sekund.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det jag gjorde när jag blev trött på någon Google uppdatering för några månader sedan: Kastade ut det och började använda Firefox/Opera istället. Ångrar mig inte en sekund.

Älskar när de uppdaterar, för mig får de uppdatera varje dag om de vill. Blir trött på att köra samma UI för längre.

Firefox har problem som gör att jag inte klarar av att ha den som standard webläsare. Opera Next kommer bli kul att följa när de får utt ett par uppdateringar, finns inte ens bookmarks bar atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

*Tråd flyttad*

Får man fråga varför tråden ligger under "linux och övriga operativsystem"?

Det kan inte vara så att du trodde det handlade om chromebooks typ?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Tycker detta är ganska intressant, har polare som klagat på detta också. Det intressanta är att jag kör Version 31.0.1650.4 dev och fortfarande har det "gamla" utseendet (en sida recent och en apps) på ny tab. Antar att ni som stött på detta kör på stabil version.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Jag kör chromium och ser ingen ändring alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cecar:

Jag kör chromium och ser ingen ändring alls.

Min ändrades till nya först när jag tvingade chrome://flags/#enable-instant-extended-api till enabled... På arbetsdatorn ändrasdes det dock automagiskt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jaqob:

På arbetsdatorn ändrasdes det dock automagiskt.

automagiskt, kul felskrivning, magiskt är det allt Gillar ändringarna själv.
Mindre kul tycker jag det är att de planerar för riktad reklam i android Gmail appen.

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya uppdateringen skarpt. Fast det är lite synd att den inte kommit till Linux. Eller är det bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

automagiskt, kul felskrivning, magiskt är det allt Gillar ändringarna själv.
Mindre kul tycker jag det är att de planerar för riktad reklam i android Gmail appen.

Ingen felskrivning här inte
http://sv.wikipedia.org/wiki/Automagisk

Permalänk

Har denna uppdateringen kommit till Linux än? Har uppdaterat min och kör fortfarande version 29 och ingen app knapp.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I