Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

förboka playstation 4

Någon som vet vart man kan förboka ps4 och vara garanterad leverans på release ? Man ser ju inte på Webhallen etc om dom har tillräckligt med konsoler eller om man kommer att få vänta tills andra leveransen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2 | ASUS Rampage IV Extreme | X79 I7 3820 | 2-way SLI Gigabyte GTX 670 Windforce | Kingston 1600Mhz 16Gb | 128Gb Corsair Force | 800W Fractal Design R2 PSU | 3x 19" LED Nvidia Surround |

Permalänk

Läste redan för nån månad sen, nånstans, att det kommer vara svårt att få ett ex.
Du gör nog bäst i att höra av dig till återförsäljaren och fråga då dom antagligen vet sina siffror bättre än vad vi gör!

Permalänk
Medlem

Eftersom vi inte vet det exakt officiela priset samt release datum samt något alls så tvivlar jag på att även alla distributörer här i Sverige vet hur många exemplar de fått.

Priset på 3800 är fortfarande inte bekräftat, T.ex. webhallen gick ut och sa att de valde det priset på grund av alla andra butiker.

Just nu finns ingen info så tvivlar på att en enda butik kan svara.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Finns inga garantier då ingen vet hur många de kommer få. Har därför bokat på 2 ställen så jag bör få tag i en iaf tycker jag.

Permalänk
Medlem

Priset i Sverige är väl spikat till 4490kr vilket är i princip samma som för Xbox One fastän One har mer inkluderat

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Priset i Sverige är väl spikat till 4490kr vilket är i princip samma som för Xbox One fastän One har mer inkluderat

Fel. Det är inte "spikat". Olika butiker har olika priset, och dom billigaste har 3889kr.

OnT: Enda sättet att vara 100% säker på att få en konsol är att börja tälta redan nu utanför valfri spelbutik

Permalänk
Webhallen
Skrivet av kenney:

Någon som vet vart man kan förboka ps4 och vara garanterad leverans på release ? Man ser ju inte på Webhallen etc om dom har tillräckligt med konsoler eller om man kommer att få vänta tills andra leveransen.

Vi har inte fått indikationer på att det kommer att råda brist på varken PS4 eller Xbox One.
Troligen är Norden en så pass liten region att även om vi får "galet många" förbokningar så är det så liten siffra i det stora hela att det inte är ett problem.

"There are reportedly as many as 2,500 next-gen consoles per minute being preorderd on Amazon.com"
Vi ligger ju lite i lä jämfört med en sådan siffra får jag ju erkänna

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

"There are reportedly as many as 2,500 next-gen consoles per minute being preorderd on Amazon.com"
Vi ligger ju lite i lä jämfört med en sådan siffra får jag ju erkänna

Jo, lite skillnad Sverige har väl ingen "störst" onlinebutik så som Amazon är i USA, och inte heller har vi 320 miljoner i befolkningsmängd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har inte fått indikationer på att det kommer att råda brist på varken PS4 eller Xbox One.
Troligen är Norden en så pass liten region att även om vi får galet många förbokningar så är det så liten siffra i det stora hela att det inte är ett problem.

"There are reportedly as many as 2,500 next-gen consoles per minute being preorderd on Amazon.com"
Vi ligger ju lite i lä jämfört med en sådan siffra får jag ju erkänna

Jag förhandsbokade PS4 hos er för vädligt längesedan, var nog 2008 eller 2009, ligger dessa förhandsbokningar kvar när komplett kommer köpa upp er?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lodisen:

Jag förhandsbokade PS4 hos er för vädligt längesedan, var nog 2008 eller 2009, ligger dessa förhandsbokningar kvar när komplett kommer köpa upp er?

Kompletts uppköp påverkar inget på det sättet. Webhallen kommer att finnas kvar precis som vanligt.
Bokade du så tidigt har du bra plats i kön så om worse come to worst och det mot förmodan blir brist så lär du inte ha något att oroa dig för.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Gäller ju att välja ett stort och välkänt företag som man vet kommer köpa in massor av exemplar
sen gäller det att vara snabb med att förbeställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Fel. Det är inte "spikat". Olika butiker har olika priset, och dom billigaste har 3889kr.

OnT: Enda sättet att vara 100% säker på att få en konsol är att börja tälta redan nu utanför valfri spelbutik

Jag tror nog att olika priserna beror på att det inte är "svenska" konsoller, därmed ingen Nordisk Film inblandat. Webhallen brukar ju köra lite "fulingar" med öststatsimport och dylikt då och då för att hålla bra priser

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Bokade på spelbutiken för 3698 och det är det priset som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi har inte fått indikationer på att det kommer att råda brist på varken PS4 eller Xbox One.
Troligen är Norden en så pass liten region att även om vi får "galet många" förbokningar så är det så liten siffra i det stora hela att det inte är ett problem.

"There are reportedly as many as 2,500 next-gen consoles per minute being preorderd on Amazon.com"
Vi ligger ju lite i lä jämfört med en sådan siffra får jag ju erkänna

Vet ni fortfarande inte det exakta priset?
Sedan hörde jag något om att det skulle komma en bundle där det säljs ps4 + ps vita för samma pris som xbox one (500$). Vet ni något om det?

Permalänk

är det lönt att förhandsboka ?

Visa signatur

WHAT IS UP

Permalänk
Medlem

Är de inte bara lika bra att köpa närmsta elektronik butik samma dag och ta ett ex?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE