Permalänk
Medlem

Är det inte lite overkill med 760w undrar jag?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det vore grymt om du hade någon bild på hur det ser ut som du kan lägga upp. Jag är nämligen ruskigt sugen på att skaffa ett Node 304 och använder i så fall samma nätaggregat

Bild kommer senare ikväll, måste iväg nu. Men kabeldragningen är inget jag gett mig in på men tar en bild på avståndet mellan enheterna så du ser det:)

Visa signatur

| i7-8700K @ 5.0 Ghz | Fractal Design S24 AIO | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | Asus ROG STRIX Z370-H GAMING | Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz C15 | Samsung 840 EVO 250GB SSD | Kingston 240GB V300 SSD | Seagate BarraCuda Green 1.5TB | Fractal Design C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorkelfarsan:

Tror du att det finns någon typ av kardborreband som man kan knyta runt nätaggregatet och dra igenom de utstansade hål som finns i ramen på chassit? Så man slipper klistra osv?

Allt är möjligt, speciellt efter lite arbete med en Dremel.
Men jag har svårt att se att du kan fixera PSU:n riktigt bra på det sättet (om du inte använder spännband istället, men det vore väl lite överkill i ett datorchassi )

Permalänk
Medlem

Ska köpa denna till min node 304 när det kommer, 650W modulärt och 80+ guld. 140mm djupt och en bättre prislapp än silverstone.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/183213-cooler_master_...

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Allt är möjligt, speciellt efter lite arbete med en Dremel.
Men jag har svårt att se att du kan fixera PSU:n riktigt bra på det sättet (om du inte använder spännband istället, men det vore väl lite överkill i ett datorchassi )

Ptja, försöka går ju alltid. Var inne och snackade med en kille på Inets butik på Hötorget, och han påpekade att det kan ju faktiskt vara en brandfara med klister/tejp på komponenterna. Vad tror ni om det? Nätaggregatet brukar ju inte bli så varmt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorkelfarsan:

Ptja, försöka går ju alltid. Var inne och snackade med en kille på Inets butik på Hötorget, och han påpekade att det kan ju faktiskt vara en brandfara med klister/tejp på komponenterna. Vad tror ni om det? Nätaggregatet brukar ju inte bli så varmt ändå.

  1. Som du säger, nätdelar blir inte så varma i verkligheten

  2. Det finns annat i nätdelen (diverse plaster, elektrolytkondensatorer m.m.) som kommer fatta eld vid samma temperatur som klister/tejp som sitter på utsidan...och nu brukar inte nätdelar till vardags börja brinna p.g.a. överhettning...

Summa summarum: jag skulle säga att risken är obefintlig...

Permalänk

Har själv en Seasonic 660w p-600 (XP²) i min vardagsrums data.Fläkten snurara bara då det behövs.Riktigt bra för hemabio bruk.Corsair har väll också några modeller som int är alls farligt dyra i "RM serien.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Nu när jag kollat runt som fan på nätet så kommer jag köra Silverstone strider 450W
http://www.inet.se/produkt/5322167/silverstone-strider-sfx-45...
som är SFX formfaktor, men man får med en ATX platta för skruvhål etc. Endast 100 mm långt och helt modulärt! kommer ha ungefär 100 w tillgodo också när jag räknat på det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Kör Cooler Master Silent Pro Gold 800W i min Node. Funkar fint med att ta bort fästet och tejpa fast det.

Datorn drar knappt 200W under belastning så värme är inget problem

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Jag har ett FSP Aurum 550W Gold, det är bara 16cm djupt så det blir inga problem bakom för grafikkort.

http://www.inet.se/produkt/6909626/fsp-aurum-550w-80-gold-mod...

Tycker inte jag hör det något, och sambon som är känslig för ljud när hon ska sova klagar inte alls fast burken står öppet på ett bord 3m max från hennes huvud.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Tackar för dina svar, det har varit till hjälp i min tankeprocess...tror att jag gör enligt följande:

  • Köper ett AX760, ta bort ramen, flytta in PSU:n och fästa den med kardborre (en av guds gåvor till mänskligheten).

  • Montera in ett grafikkort jag har liggande och verifierar att det mekaniskt går ihop avståndsmässigt.

  • Om det faller väl ut så blir det ett MSI GTX760 Hawk (långt), annars ett Asus GTX760 DC Mini (kort).

Hur gick det med din PSU och köpte du nån hök?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Jag körde på en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=996051Be-Quiet Straight Power BQT E9 CM 480W modulärt i min Node 304.
Fick inte plats, tog bort delen som håller nätagget på plats och det ligger på sniskan mot GPU'n. (har ett 7970 referens)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Hur gick det med din PSU och köpte du nån hök?

Köpte en Seasonic Platinum-460 Fanless, är supernöjd...
Sedan mätte och flyttade jag runt nätdelen för att se hur mycket frigång jag kunde få mellan grafikkort/nätdel.
Kom fram till att det skulle bli svårt/trångt, så jag köpte en Asus GTX 670 DirectCU Mini istället.
Inte lika nöjd med den ljudmässigt, men det får duga - jag vet att det var en kompromiss...

Men vid första bästa tillfälle är det tillbaka till ett fläktlöst grafikkort igen, så har jag kört i många år nu och saknar verkligen tystnaden...

Permalänk
Medlem

Ah, direkt från premiumsegmentet. Fränt!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av idjut:

Använde först ett lite billigare nätagg i min Node på grund av längden. Men efter en vecka hade jag fått nog av coilwhine och högt fläktljud och köpte mig ett nytt. Kör just nu med AX760 från Corsair. Det fungerar utmärkt om man monterar bort "ramen" och sedan använder dubbelhäftande tejp och stripes. Burken är nu helt tyst.

Skulle du kunna ta en bild på hur det ser ut?
Behöver nog byta agg snart och det vore trevligt med ett 760.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB