Permalänk
Medlem

CaseLabs STH10 (Bara chassit)

Detta galleri tänkte jag tillägna chassit som jag kommer ha för mitt första vattenkylningsbygge.
Jag tänkte slå till med stort, och vilka är då större och bättre än CaseLabs?

Jag tänkte gå igenom de färdigbyggda baschassit, berätta fördelar och nackdelar. (Protip: Finns enbart en nackdel)

Så låt mig vissa er CaseLabs STH10 lite snabbt.

PS. Bygglog kommer göras när delar till Chassit kommer.

CaseLabs STH10 (Bara chassit)

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Permalänk
Medlem

får man fråga vad man kan behöva fyra nätagg till?
jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig en dator för personligt bruk som kräver fyra nätagg

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

får man fråga vad man kan behöva fyra nätagg till?
jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig en dator för personligt bruk som kräver fyra nätagg

Bra fråga. Jag planerar ju bara ett nätagg i den.

Kanske om man vill köra fyra 450 wattare?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Vad låg frakten på och behövde du betala skatt eller tull?

Permalänk
Medlem

Tyckte min V2120B var nog stor, men gissa att jag hade fel.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

Vad låg frakten på och behövde du betala skatt eller tull?

Tror frakten ligger på ca 60 USD och ingen tull tillkom. Då chassit var enormt körde dom den till dörren då kartongen var för stor för något av postombuden i stan.

Skrivet av JohanFalk:

Tyckte min V2120B var nog stor, men gissa att jag hade fel.

Är STH10 inte stor nog, då är inget stort nog!

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Tror frakten ligger på ca 60 USD och ingen tull tillkom. Då chassit var enormt körde dom den till dörren då kartongen var för stor för något av postombuden i stan.

Är STH10 inte stor nog, då är inget stort nog!

60 USD låter väldigt trevligt. Hör dock så mycket olika gällande skatt och tull så man är nog lite rädd för att beställa om man skulle hamna betala 24% skatt och tull ännu till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grafit:

60 USD låter väldigt trevligt. Hör dock så mycket olika gällande skatt och tull så man är nog lite rädd för att beställa om man skulle hamna betala 24% skatt och tull ännu till.

Jag slapp tull och skatt. Kanske hade tur.
Men eftersom det ser ut som metallbitar när de scannas så tror jag ju inte det är nån högprofilspaket att kolla igenom direkt. Om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

riktigt fint chassi det där! hur och var beställde du detta chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rimpac:

riktigt fint chassi det där! hur och var beställde du detta chassit?

CaseLabs hemsida.
http://www.caselabs-store.com/

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Trodde colan var på 0,5l...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jaha, kollade där. men tydligen så beställer dom inte till där jag bor av någon anledning..

Permalänk
Avstängd

Mitt chassi är ungefär lika stort som coca cola flaskan.

Permalänk
Medlem

Lagom storlek, nu är frågan vad det är för best som ska installeras i detta chassi.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av traebit:

Trodde colan var på 0,5l...
Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det är 1.5 liter. Det kan du få min garanti på.

Skrivet av rimpac:

jaha, kollade där. men tydligen så beställer dom inte till där jag bor av någon anledning..

Hur menar du nu?

Skrivet av Derpina:

Mitt chassi är ungefär lika stort som coca cola flaskan.

Lite skillnad då alltså

Skrivet av Arazand:

Lagom storlek, nu är frågan vad det är för best som ska installeras i detta chassi.

Har mina planer.
Bestående av 2x360-radiatorer, 2x480-radiatorer, GTX 770 i 3-way SLI (kanske 4-way SLI i framtiden) och lite annat smått och gott.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Nej, det är 1.5 liter. Det kan du få min garanti på.

Hur menar du nu?

Lite skillnad då alltså

Har mina planer.
Bestående av 2x360-radiatorer, 2x480-radiatorer, GTX 770 i 3-way SLI (kanske 4-way SLI i framtiden) och lite annat smått och gott.

Haha ja jag tror dig! Skrev bara den första tanken jag fick!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm... plats för 4st nätagg... Kanske ha din spelrigg där i då sedan gör du ett till system som du kopplar alla hdd till och kör som nas, sedan kan du ha en till dator i datorn som du bara surfar på...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Skall bli kul att se datorn du skall sätta i. Antar att det är ett mITX bygge? ; )

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Hmm... plats för 4st nätagg... Kanske ha din spelrigg där i då sedan gör du ett till system som du kopplar alla hdd till och kör som nas, sedan kan du ha en till dator i datorn som du bara surfar på...

Kör det sen så kör man en kvm switch på det och swapar runt emellan datorerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Skall bli kul att se datorn du skall sätta i. Antar att det är ett mITX bygge? ; )

Nej, blir tyvärr dock inget större än ATX
Sökt efter E-ATX och XL-ATX i antingen blått eller svart/grått tema, men de jag hittat är rött, orange, gult eller grönt.
Och jag är klart bestämd på att de ska vara blått tema.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Nej, blir tyvärr dock inget större än ATX
Sökt efter E-ATX och XL-ATX i antingen blått eller svart/grått tema, men de jag hittat är rött, orange, gult eller grönt.
Och jag är klart bestämd på att de ska vara blått tema.

Det går ju att montera loss alla kylflänsar och lacka dom själv ifall du verkligen vill ha den färgen du vill ha.

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

Det går ju att montera loss alla kylflänsar och lacka dom själv ifall du verkligen vill ha den färgen du vill ha.

Problemet då är ju ramplatserna och PCI-e platserma.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

okej, det var ju synd

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Problemet då är ju ramplatserna och PCI-e platserma.

http://www.inet.se/produkt/1902171/asus-p9x79

Finns ju detta i blått, men kanske lite över din prisklass

Visa signatur

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Permalänk
Medlem
Skrivet av waveer:

http://www.inet.se/produkt/1902171/asus-p9x79

Finns ju detta i blått, men kanske lite över din prisklass

Kortet i sig går inte över prisklass. Men då jag måste byta processor, då går de över budget. Dock återkommer tanken att byta till
Denna: http://www.inet.se/produkt/1902574/asus-rampage-iv-black-edit... och köra ny processor och mer ram. Men de får isåfall vänta till nästa lön. Men hade helst sluppit byta processor.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Avstängd

Jag måste fråga, mwen vad kostade frakten och vad gick tull och annat på sammanlagt?
(har funderingar på att beställa ett STH10 därav frågan )

Behöver man piedestal till, eller räcjker utrymmena ändå på detta chassi till kylare och annat?
(fick intrycket att det gör det på denna högre modell... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

kostade hemma och klart med tull å allt??

Permalänk
Avstängd

verkar som frakten går på ca 160 dollar exklusive tull och moms, men det kan ha ändrats...
Dyrt... Men skall kolla igen, dock skulle jag också väldigt gärna vilja veta samtliga kostnader för just detta chassi.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

$165.70 enligt caselabs kalkylator (man måste vara inloggad för att se den tydligen (?)
Hursom, jag vet ej om det är med eller exklusive moms då detta var litet otydligt...

Tull lär man tyvärr också får räkna på... Grrr...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number