Nybörjare hålla sig borta, BF4?

Permalänk
Medlem

Nybörjare hålla sig borta, BF4?

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul till medspelares stora sorg. Hållit mig borta från BF serien sedan dess men alltid varit sugen.

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4? Är som vanligt sugen.

Tillkommer att om jag var kass då lär det inte vara bättre nu med tanke på åldrande nervbanor och synapser.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Varför i h*lvete ska man hålla sig borta från något man inte är bra på, om man tycker att det är kul?

Testa spelet, gillar du det, köp det. Hur bra du är spelar ingen roll, spel är gjorda för att man ska ha roligt och har du roligt så kvittar resten.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul till medspelares stora sorg. Hållit mig borta från BF serien sedan dess men alltid varit sugen.

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4? Är som vanligt sugen.

Tillkommer att om jag var kass då lär det inte vara bättre nu med tanke på åldrande nervbanor och synapser.

Om du är sugen så är det ju självklart att du skall inkassera, man blir ju bättre brukar man säga.

/MVH N

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem

Jag är utav den uppfattningen att spel är till för alla. Tycker definitivt att du ska spela!
I min värld är alla välkomna, oavsett hur bra man är.

Permalänk
Medlem

Så länge det är kul, spela!

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Kör för fan. Om du vill så kan du få en exclusive beta-nyckel från mig, så kan du pröva redan den 1a istället för 4e oktober.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Spela på, kommer alltid finnas folk som är sämre än dig ändå.
Suger själv på de flesta typer av snabba spel, mest för att jag helt enkelt inte bryr mig om att vara bra utan spelar för att det är kul.

Att sitta och vänta 5 minuter i en buske för att få en kill är tråkigt, då hoppar jag hellre in och kör lite Kamikaze även om jag inte får en enda kill.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

jävla fasoner till tankar, givet att du skall spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrezZeR:

Jag är utav den uppfattningen att spel är till för alla. Tycker definitivt att du ska spela!
I min värld är alla välkomna, oavsett hur bra man är.

Tycker det är lite roligt när man först läser ditt inlägg och sedan din signatur.

OnT: Testa betan och avgör därefter, väldigt mycket har förändrats under tiden och det är inte säkert att du tycker om dessa förändringar. Alla har vi varit nybörjare någon gång, finns ingen annanstans att börja ifrån.

Permalänk
Medlem

Är ju bara slå av chatten och köra. Publika servrar kommer alltid ha en stor spridning av spelare.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är det Mycket värre när folk inte fattar att dom måste röra på sig för att ta punkterna än att dom är "dåliga", spela du på och skit i vad andra tycker.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul till medspelares stora sorg. Hållit mig borta från BF serien sedan dess men alltid varit sugen.

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4? Är som vanligt sugen.

Tillkommer att om jag var kass då lär det inte vara bättre nu med tanke på åldrande nervbanor och synapser.

Självklart, bara att prova! Bara du är i andra laget så! *skämt*

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Kör på bara!
Om du tycker det är skoj så är det ju bara win, sen om man möter folk som är mindre bra än en själv (till viss del) så får man ju bättre stats och då tycker "stats-h*ror" det är roligt också.

Win-Win!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kör på, så länge du har kul, det är det viktigaste! Jag själv var jag som du, hade inte spelat sen Vietnam och hoppade på BF3, spelade riktigt illa i början och dog så pass mycket att jag tänkte "jag klarar nog inte det här", men enveten som man är fortsatte man och har nu passerat 600h speltid och är rätt hyfsad

Övning ger färdighet

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Haha, jag hoppas att du inte är så försiktig på riktigt att du avstår från gaming p.g.a. flamers. Jag hör ju också hur småbarnen skriker frustrerat i xbox-chatten hur de hatar "n00bs" och skyller på lagg. Men de skriker också efter kakor och mjölk och annat. De är bara barn, ta inte åt dig. Själv spelar jag inte xbox heller, men det är bara för att jag inte står ut med deras pipiga små stämmor, man ska strunta i vad de säger

Funderar du på att prova så gör det, men vad rör "spelet" är jag säker på att du kommer att bli djupt besviken. Try it before you buy it. Gillade du - liksom jag - det gamla BF: Vietnam så kommer du upptäcka att det har blivit ett helt annat spel idag. T.o.m. det nyare Vietnam är sämre (BFBC:Vietnam). Om du "håller dig borta" från ett spel hoppas jag att du gör det av rätt (frivillig!) anledning.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem

Testa betan.. Kul så köp... Sen får man ge det en hel del timmar på att bli en ok lirare...

Bara hitta det gamemode man gillar sen lära sig kartorna tar tid

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Om man är bra i BF handlar mer om inställning och taktik än hur snabb man är med musen.
Exempelvis de många ack så skickliga snipersarna som är värdelösa för laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul till medspelares stora sorg. Hållit mig borta från BF serien sedan dess men alltid varit sugen.

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4? Är som vanligt sugen.

Tillkommer att om jag var kass då lär det inte vara bättre nu med tanke på åldrande nervbanor och synapser.

Får verkligen hoppas det inte är krav på att vara duktig för att spela. Oavsett spel, är jag rätt så jättekass. Men huvudsaken är väl att man har kul Sitter i samma sits som dig med åldrande nervbanor o allmänt seg, o har aldrig varit bra. Men ändå är det jävligt kul

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Kör för fan. Om du vill så kan du få en exclusive beta-nyckel från mig, så kan du pröva redan den 1a istället för 4e oktober.

har du kanske mer än en nyckel?

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

har du kanske mer än en nyckel?

Kanske det

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Hejsan Beginner,

Skrivet av Beginner:

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul till medspelares stora sorg. Hållit mig borta från BF serien sedan dess men alltid varit sugen.

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4? Är som vanligt sugen.

Tillkommer att om jag var kass då lär det inte vara bättre nu med tanke på åldrande nervbanor och synapser.

Enligt vem var du "urkass"?

Om enligt dig själv:
Du glömmer att att hjärnan lär sig med tiden.
Såååå, börja nöta spelet så kommer något att fastna till slut!

Om du läste det i in-game chatten:
Det finns idiot*er överallt som inte tänker på vad de säger.
Dvs bry dig inte om det.

Permalänk
Medlem

Om du tycker det är kul är det väl klart du ska spela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så länge man försöker ta flaggor,objektivs och hjälpa teamet så är det lugnt. Det är oftast livat i chatten men det är bara dölja den med en knapptryckning. Den används ändå inte till något användbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4?

Free frags kan man väl inte klaga på? BF är ett spel som erbjuder spelaren att själv välja taktik efter erfarenhet. Är du nybörjare så går det bra att ta det lugnt i början. Det du måste göra är att strunta i i alla dåliga förlorare med uppblåsta egon som hela tiden skyller sitt tillkortakommande på din spelstil och vapenval.

Välkommen till BF

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Jag är också nybörjare, men ska spela BF4. På PC, naturligtvis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul till medspelares stora sorg. Hållit mig borta från BF serien sedan dess men alltid varit sugen.

Bör jag, för er skull, hålla mig borta från BF4? Är som vanligt sugen.

Tillkommer att om jag var kass då lär det inte vara bättre nu med tanke på åldrande nervbanor och synapser.

Jag tillhör själv den skara spelare som är ganska dålig. Får konstant 0,5 K/D ratio och har inte så värst bra koll på vad som händer omkring mig. Men ju mer man spelar ju bättre blir man och det är ju faktiskt att man har kul själv som är det viktigaste. Du spelar ju inte för de andra på servern utan för din egen skull.
Kör på som sagt och bry dig inte om andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ho.

Lirade BF Vietnam (?) på stenåldern och var urkass men hade kul

Kör på!

Fördelen med BF är att du kan välja din spelstil. Det ända jag hade begärt av dig är att du skulle vara en lagspelare och hjälpa dina kamrater.

Spring och ta flaggor med din squad, skit i om du dör/dödar, återuppliva stupade soldater/dela ut ammo.

De som jag tycker är kassa är de som ligger och inte ens försöker ta en flagga, bara ligger där med sitt prickskyttegevär på en oviktig del av banan och väntar på gratis kills.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Tränar man inte blir man inte bättre, klart alla oavsett skill ska ha möjlighet att spela tillsammans. Sen brukar de som är duktiga tex spela mer på Hardcore servers vilket man kanske ska fundera på om man ska som nybörjare då det inte är poppis att döda fel killar hela tiden i spawn när man faktiskt ser dem och de inte skjuter på dig:)

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Det bästa med BF är att man inte behöver vara duktig. Det räcker med att man kan rikta sin karaktär mot närmaste flagga så hjälper man mer än dom flesta prickskyttar med 2000+ speltimmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Det bästa med BF är att man inte behöver vara duktig. Det räcker med att man kan rikta sin karaktär mot närmaste flagga så hjälper man mer än dom flesta prickskyttar med 2000+ speltimmar.

Som när man spelar Damavand Peak och det är i princip bara prickskyttar som kampar i bas? Då byter man server

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net