BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur fixar man Ak5c? Måste man lira Engineer massor eller?

Yep

Permalänk
Medlem

Hej är det bara jag som får problem med spelet när den är i Loading Level inGame att spelet kraschar, fryser till så får man error, APPCRASH och BEX64 fel?

Hade en del små tur igår och kunde köra, jag har också testat att installera om till tidigare drivrutiner men det gick inte heller samma sak att ominstallera den nyaste och installera den igen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Hej är det bara jag som får problem med spelet när den är i Loading Level inGame att spelet kraschar, fryser till så får man error, APPCRASH och BEX64 fel?

Hade en del små tur igår och kunde köra, jag har också testat att installera om till tidigare drivrutiner men det gick inte heller samma sak att ominstallera den nyaste och installera den igen.

Det problemet löstes av många genom att alla loggade ut på Battlelog appen man har i sin Android/iOS leksak. Jag provade logga ut och det hjälpte att starta spelet genom vanliga Battlelog

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

BF4 är ju gjort för att även funka på våra snart antika 8 år gamla spelkonsoller, annars hade vi nog fått större skillnader i dynamisk gameplay, förstörelse osv jämfört med BF3.

Skrivet av milo_:

Här är några saker som gnager mig något ofantligt mycket under betan:

  • Pansarvagnen är helt värdelös gentemot hur den är i BF3. Hastigheten på kulan är löjligt låg och sjunker som en sten så fort den lämnat kanonen. Splash damage mot infanteri är ju helt obefintlig i stort sett. En snubbe gömmer sig bakom en pelare och jag skjuter mitt framför hans fötter, ingen hit mark whatsoever.

  • RPG:n är tillbaka i det stadiet där den fullkomligt trasar sönder infanteri även när projektilen är en bit ifrån kroppen.

  • Ingen feedback i stort sett när man blir beskjuten, skotten upplevs ofta ljudlösa när de träffar vilket gör att man aldrig hinner reagera innan man ligger där död. Det här är nog det som irriterar mig mest.

  • En granat studsade framför mina fötter, helt ljudlöst, det enda jag såg var en ful blinkande ikon. Vad hände med det metalliska klirret när den slår i marken? Varför ser jag inte ens granaten utan bara en jäkla ikon? Samma sak när jag kastar iväg en granat.

  • Rösterna från utomstående, såväl lagkamrater som fiender är väldigt svårtydda. Det hörs bara ett babbel i stort sett, väldigt svårt att urskilja ifall det är en fiende eller en kamrat. Detta var väldigt tydligt i BF3. (Har troligtvis att göra med dem kinesiska rösterna som jag är ovan vid)

Tänkte på ungefär samma saker men det känns ju som typiska grejer som kommer fixas i patchar. Plus att grafiken ser allmänt halvfärdig ut i demot på något sätt. Som om det saknas texturer här och där. Och konstant maxad CPU trots att jag sänkte inställningarna. Men det ordnar sig nog.

Är man petig med buggar så kan man gott vänta med att köpa tills om ett halvår iaf och det släppts 2-3 patchar. Brukar vara så med BF-spelen.

Permalänk
Medlem

Behöver bara säga att jag har avbokat mitt spel! Ne detta är fan bf3 fortfarande!
Hade hoppats på något nytt.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk

För er som har riktigt låg fps, kolla cpu användningen. Mitt hackar lika mycket på high som på low, anledningen är att bf4 inte kan hantera alla cpukärnor. Vet inte vad som är fel, men cpun ligger på 100% och det är många andra som har samma fel.

Läs mer här:
http://answers.ea.com/t5/Battlefield-4/BF4-Beta-Massive-lags-...

Permalänk
Medlem

Ingen bra beta alls detta....
Inga optimeringar alls, sjukt hög CPU-usage samt låg GPU-usage vid alla grafikinställningar. Grafiken känns plastig, kontrollerna sega och levelution var en besvikelse. Nä t.o.m Bf3 betan med bara Metro va bättre....för att svära i kyrkan

Men men, bara en beta som sagt......

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Siktet känns lite off tycker jag, eller kanske snarare hur man rör det. Kolla uppåt och försök sikta på kanter på hus och liknande så känns det lite som att ens vapen sitter på en 50 cal. "svivel" snarare än på en person. Men det kanske bara är jag?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

INTE NÖJD
Tycker det känns som man spelar COD och grafiken känns "plastig". Gick runt lite och kollade på olika detaljer både i ULTRA MEDIUM LOW och får en känsla av att texturerna är väldigt dåligt målade (inget färgdjup eller kontraster i dom olika färgpartierna).

Vattnet ser mycket bättre ut än i BF3 men resten av grafiken tycker jag är under godkänt.

EDIT: Jag vet att det är under BETA stadiet men jag hade större och bättre förhoppningar.

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem

Har inte kollat tråden men tänkte infoga ett par benchmarks på olika processorer och två grafikkort.

FX-8350 får en rejäl boost med ett NVIDIA kort, mellan 15-20 fps och presterar då lika bra som 2nd och 3th i5/i7 processor och några fps under 4th.
En till bekräftelse på att NVIDIAs drivtuner gillar mer AMD CPU än AMD GPU gör och att AMD FX CPU + NVIDIA GPU är ett bättre val än AMD FX CPU + AMD GPU... som jag har pratat om på forumet tidigare men ingen tror på det trots att benchmarks (tydlig) bevisar det svart på vit, inte bara i det här spelet :<

PS. Båda kort presterar endast ett par fps hit och dit tillsammans med en Intel CPU vilket tyder på att båda kort presterar samma när de fungerar i en snabbare CPU som inte flaskar sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Fast det där är ju en dåligt ursäkt tycker jag.

Istället vad dom bör göra är att göra helikoptrarna lika agila som i bf2, även tv missilen, och istället balansera spelet runt det.
Varför?
Därför att schúmacher kan inte visa sina skills i en sliten gammal minibuss. Där måste finnas kraft och smidighet för att skickligheten ska kunna yttra sig. Så har jag känt ända sedan noobanpassningen utav helikoptrarna efter bf2. Nu kan man inte ens göra en loop och ännu mindre en barrelroll. Dom har även tagit bort alla skicklighets moment som luft striderna i bf2 innebar, som att göra en barrelroll i exakt rätt timing för att undvika fiende tv missilen (som man kunde styra genom klick=reaktions styrning). Det var en helt annan dimension utav spel.
Nu är allt dumbed down och alla kan flyga helt okej och det spelar ingen störra roll vem som flyger egentligen.

Är det så ett spel bör vara nu för tiden? Jäkligt trist imo och det största misstaget DICE har gjort då man inte längre kan utvecklas över en väldigt låg nivå egentligen.

Vad jag gärna sett är att dom gjort ferrari attack helis typ som i bf2 så man ser skillnad på bra och dåliga piloter, och att man istället balanserar spelet runt detta. Ex placerar ut stationer där en inf soldat genom skicklighet kan slå tillbaka mot helikoptrarna, ex genom kraftfulla mgs. Är även emot all autolock som kräver 0 skill, det borde dom också ta bort helt från spelet.

Håller med!!!! Helikoptrar ska inte var något för alla, jag satt i flera timmar förut i bf2 och bara flög! Nu vill man knappt flyga för att det är så dåligt med både jets och heli

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k AMD RX 5600XT

Permalänk

Tycker fortfarande det känns som att det är mycket latancy.
Även fast det är normal och man uppenbart behöver ha många överkroppsträffar för att någon ska dö, så tenderar det att vara så att man hela tiden bara uppfattar en träff (ljud och visuellt) från fiender sen är man död. Och titt som tätt så ser och hör man inte ens att någon skjuter på en fören man redan varit död i någon bråkdels sekund. Har testat att sänka networksmoothing.

Permalänk
Medlem

jag kan inte köra betan alls överhuvudtaget

Antingen så står de bara o tuggar på Loading level eller så fryser de i loading screen. Oftast Så tuggar de på bara.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart med min dator, jag får max 20-25FPS. Testat senaste WHQL samt BETA drivisarna till mitt graffekort.

CPU: FX-6300@4.4GHz
Moderkort: ASUS M5A99X EVO R2.0
RAM: 16GB Crucial ballistix sport 1600MHz CL9
GPU: Gigabyte GTX 670 OC 2GB
OS: Win 8 Pro 64-bit

Testat Ultra, high och low. Max 25FPS är vad jag får ut, totalt ospelbart.

Skulle vart kul å testa Betan men 25FPS är inte spelbart på en PC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

jag kan inte köra betan alls överhuvudtaget

Antingen så står de bara o tuggar på Loading level eller så fryser de i loading screen. Oftast Så tuggar de på bara.

Uppdatera punkbuster!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Helt ospelbart med min dator, jag får max 20-25FPS. Testat senaste WHQL samt BETA drivisarna till mitt graffekort.

CPU: FX-6300@4.4GHz
Moderkort: ASUS M5A99X EVO R2.0
RAM: 16GB Crucial ballistix sport 1600MHz CL9
GPU: Gigabyte GTX 670 OC 2GB
OS: Win 8 Pro 64-bit

Testat Ultra, high och low. Max 25FPS är vad jag får ut, totalt ospelbart.

Skulle vart kul å testa Betan men 25FPS är inte spelbart på en PC.

http://www.geforce.com/drivers/results/63458

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Uppdatera punkbuster!

Jag installera ju PB i samband med BF 4 betan, ska det verkligen behövas då?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Samma skit.......det är nog min CPU som inte orkar med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Ogillar "kill cam" att man ser spelaren som sköt en i färgen orange, känns inte som ett BF spel utan mer som Medal of Honor i det fallet.

Eller hur! Spelet känns mycket mer "arkad-aktigt" med detta...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

hehe lite rolig ser LITE bättre ut på PC än så länge iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Saknar bf2 helikoptrarna...

Permalänk

Har tittat på en hel del videos och livestreams och har märkt att alla verkar ha någon form av dimma på kartan när skyskrapan är nere, men också lite i horisonten när den är uppe... Men jag ser ingen dimma :/...

Ska det se ut såhär?.. Blir ju nästan lite fuskigt annars.

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Skrivet av ZealONeal:

Har tittat på en hel del videos och livestreams och har märkt att alla verkar ha någon form av dimma på kartan när skyskrapan är nere, men också lite i horisonten när den är uppe... Men jag ser ingen dimma :/...
http://gyazo.com/f87f1d502f0df9d74d7359701b109e0d.png

Ska det se ut såhär?.. Blir ju nästan lite fuskigt.

Kör du på ultra LOW eller nått? Ser väldigt tomt ut ^^

Visa signatur

CPU:AMD Ryzen 9 3900X 3.9 GHz 70MB (vattenkyld)
GPU: RTX 2070S Aorus 8G
Minnen: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

Nu flyter allting på helt perfekt på HIGH för mig med Crossfire HD6870 och i7-2600K @ 4,6GHz

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Tyckte ljudet är mycket sämre än i BF3. Känns som om ljuden är komprimerade och saknar dynamik. Känslan i spelet känns mer Bad Company på något sätt. Man kan ju så klart inte döma spelet än, men så känns det.

Jag tyckte också ljudet kändes riktigt kefft, men jag märkte sedan i ljudinställningarna i spelet att det var surround, så jag ändrade till stereo och det blev en markant skillnad.

Någon kanske redan har påpekat detta men jag orkade inte kolla igenom trådens alla poster

Dold text
Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Hade lite problem första försöken att komma in på servrar. En gång fastnade jag till exempel på deploy skärmen, det gick inte att spawna in alls. En annan gång fastnade det på loading-skärmen och det kom aldrig längre än så.

Och jag vet inte hur ni upplever det, men jag känner det som om att nätkod-problemen är kvar. På den dryga timme jag spelade blev jag skjuten genom hörn ett antal gånger, samt att jag även ofta "dog av en enda träff". Samtidigt kunde jag ibland få in ett stort antal träffar på en fiende på nära håll utan att de dog.

Och så nån gång ibland framedrops/stuttering som alla andra verkar ha. Men för det mesta så flyter det bra.

Har inte bestämt mig om jag gillar eller ogillar det ännu. Jag har helt enkelt inte vant mig. Spelstilen känns lite annorlunda, uppenbarligen. Lite mjukare på nått sätt. Sprintar man t.ex. så "accelererar" man mer realistiskt bland annat, man kommer inte till full fart på direkten som i BF3. Men jag ska prova mer. Jag tror det blir bra.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av Techno_Bass:

Kör du på ultra LOW eller nått? Ser väldigt tomt ut ^^

Japp, allt på lägsta & 768p

Visa signatur

i7-920 D0 @ 4.2GHz | MSI GTX 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Har inte kollat tråden men tänkte infoga ett par benchmarks på olika processorer och två grafikkort.

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4_beta...

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10/bf4_beta...

FX-8350 får en rejäl boost med ett NVIDIA kort, mellan 15-20 fps och presterar då lika bra som 2nd och 3th i5/i7 processor och några fps under 4th.
En till bekräftelse på att NVIDIAs drivtuner gillar mer AMD CPU än AMD GPU gör och att AMD FX CPU + NVIDIA GPU är ett bättre val än AMD FX CPU + AMD GPU... som jag har pratat om på forumet tidigare men ingen tror på det trots att benchmarks (tydlig) bevisar det svart på vit, inte bara i det här spelet :<

PS. Båda kort presterar endast ett par fps hit och dit tillsammans med en Intel CPU vilket tyder på att båda kort presterar samma när de fungerar i en snabbare CPU som inte flaskar sönder.

Folk som benchar är fan alltid dumma i huvudet. Varför i helvete köra på ultra när det är massa olika processorer man ska testa?

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Folk som benchar är fan alltid dumma i huvudet. Varför i helvete köra på ultra när det är massa olika processorer man ska testa?

För att det är massa skitinställningar som ligger på CPU och man vill få en bild vad för slags CPU som krävs för Ultra?
.......

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZealONeal:

Japp, allt på lägsta & 768p

Samma här dock får jag nu efter ett par ominstallationer av grafikdrivisar samt ett antal omstarter ~40-45FPS avg. Att FX-6300 är dålig det vet jag men så kass det trodde jag inte

Visa signatur