Battlefield 4 – allmänt om spelet

Permalänk
Medlem

BF4 tycker jag ser precis ut som en "fixad" BF3. BF-serien har inte ens samma känsla längre (minns ni BF1942, BF2, BF:Vietnam).
De kommer väl ut med BF5 nästa år eller nått, jag tycker det är ett bra spel men förtjänar inte få all hype som den får nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

BF4 tycker jag ser precis ut som en "fixad" BF3. BF-serien har inte ens samma känsla längre (minns ni BF1942, BF2, BF:Vietnam).
De kommer väl ut med BF5 nästa år eller nått, jag tycker det är ett bra spel men förtjänar inte få all hype som den får nu.

ska vara vartannat eller vart tredje år enligt EA

Permalänk
Medlem

Allmänt om spelet ja. Jag förutsätter att cpu-problemet fixas. Det är inte ok med nära 100% användning och alla kärnor lika mycket belastning.

Jag gillar det. Det har mer "grit" än bf3. Det är disigt och svårt att urskilja folk. I Bf3 var det för rent, man såg folk väldigt väl för att de avvek från terrängen alltför mycket. Nu har allt ett dis som gör att människorna blir en del av det hela snarare än nåt extra.

Justerbara sikten är ju ett lyft, på tiden kan man tycka.
Viktigare att sikta. Jag märker att mitt lite slarviga skjutande med helautomat då och då från bf3 funkar sämre i bf4. Kan vara hitboxes som är bättre.
Kul med lite knappar att trycka på här och där, inte viktigt men lite extra interaktion är kul.
Battlelog särsk. minimap på läsplatta blir ett lyft för mig i varje fall.
10 kartor som alla verkar bra, kul. Det var för lite i bf3. Shanghai använder vertikalplan mycket, jag gillar det.
VOIP
Lean
Spotting bättre. Den slocknar framförallt avsevärt snabbare än i bf3 och är ibland svår att få till även på folk man ser (men så kunde det vara i bf3 med.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horus:

Allmänt om spelet ja. Jag förutsätter att cpu-problemet fixas. Det är inte ok med nära 100% användning och alla kärnor lika mycket belastning.

Nu är det väl en bugg men generellt om ett spel ligger på hög cpu och gpu användning är bra iom att den använder hårdvaran du köpt ? Varför ha kraftfull cpu om den ska ligga 10% Belastad.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Battlefield har blivit CoD med fordon.
Skillnaden från BF3 är i stort sett nya banor och UI. De borde släppt detta som en expansion imo.
Det blir inte så många tekniska framsteg på 2 år att det är vettigt att släppa en helt ny produkt. Förutom att tjäna pengar på att folk vill spela det senaste spelet med sina polare.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Nu är det väl en bugg men generellt om ett spel ligger på hög cpu och gpu användning är bra iom att den använder hårdvaran du köpt ? Varför ha kraftfull cpu om den ska ligga 10% Belastad.

Generellt kan det vara så, men nu handlar det om bf4 beta. Om alla kärnor är lika belastade är det något fel. Men detta löser sig med all säkerhet.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Nu är det väl en bugg men generellt om ett spel ligger på hög cpu och gpu användning är bra iom att den använder hårdvaran du köpt ? Varför ha kraftfull cpu om den ska ligga 10% Belastad.

Handlar väl mest om att med 100% cpu belastning kan du inte ha Skype eller Team Speak på i bakgrunden, eller lyssna på musik utan att det hackar. Att sen spelet tar 100% CPU och ändå vill ha mer, vilket gör att spela hackar...ja det säger sig självt att det inte blir en speciellt njutbar upplevelse

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Battlefield har blivit CoD med fordon.
Skillnaden från BF3 är i stort sett nya banor och UI. De borde släppt detta som en expansion imo.
Det blir inte så många tekniska framsteg på 2 år att det är vettigt att släppa en helt ny produkt. Förutom att tjäna pengar på att folk vill spela det senaste spelet med sina polare.

DICE har alltid släppt nya Battlefieldspel i den här takten. Inte så konstigt att det är likt BF3 heller eftersom den tekniska utvecklingen inte gått framåt så jättemycket de senaste 2 åren. Man ska även komma ihåg att detta är en beta och de har själva sagt att detta inte är representativt för den färdiga produkten.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

DICE har alltid släppt nya Battlefieldspel i den här takten. Inte så konstigt att det är likt BF3 heller eftersom den tekniska utvecklingen inte gått framåt så jättemycket de senaste 2 åren. Man ska även komma ihåg att detta är en beta och de har själva sagt att detta inte är representativt för den färdiga produkten.

Alla företag säger så om sina spel * Man ska även komma ihåg att detta är en beta och de har själva sagt att detta inte är representativt för den färdiga produkten.* endå så är det exakt likadant när det släpps

Visa signatur

RTX 3080, I5 13600KF

Permalänk
Medlem

någon som lyckas komma online på PS3-versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av E6420:

Är det någon mer än jag som känner sig lite besviken på BF4 betan so far?
Gameplay menar jag då.

Jag har svårt o sätta fingret på vad det är men har inte alls lika roligt som när jag gör BF4 som BF3.
IMO så är det inte samma feel i vapnena som i BF3, känns mer som BC2. Känn som att dom har mergat BF3 och BC2.
Tkr inte de e lika gött helt enkelt.
Givetvis har jag reservation för att de bara e beta.

BC2 har ju en betydligt bättre känsla än BF3 så det borde ju anses som positivt.
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det är så likt dock, men och andra sidan spelar jag BC2 dagligen.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunziee95:

Alla företag säger så om sina spel * Man ska även komma ihåg att detta är en beta och de har själva sagt att detta inte är representativt för den färdiga produkten.* endå så är det exakt likadant när det släpps

Vi får väl se hur det blir. Jag gillar redan hur t.ex. rörelsemönstret har ändrats på framför allt övriga spelare. De rör sig mycket mer naturligt nu jämfört med i BF3 där de ofta knyckte till som sprattelgubbar. Det är även bättre känsla i hur den egna spelaren rör sig med mycket mer tyngd i rörelserna när man t.ex. springer. Vapenmodellerna har även förbättrats.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av dammskog:

någon som lyckas komma online på PS3-versionen?

Öppnar väl inte förrän kl 20 ikväll?

Har kört lite nu efter öppna betan startade, betydligt sämre fps och mer lagg än tidigare :/

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Najsman:

Öppnar väl inte förrän kl 20 ikväll?

Har kört lite nu efter öppna betan startade, betydligt sämre fps och mer lagg än tidigare :/

spelat ett par omgångar, inga matcher med fler än 24 spelare och kartorna har varit mycket mycket mycket mindre än PC-versionen

kontrollerna är hemskt dåliga tyvärr

skjut/sikta är på fel knappar och går inte att ändra
Commorose kommer upp alltför snabbt när man ska spottar vilket gör att man ofta dör pga att flödet förstörs och man dör

kommer inte lägga mer tid på PS3-betan förräns de fixar kontrollerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av dnne:

BC2 har ju en betydligt bättre känsla än BF3 så det borde ju anses som positivt.
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det är så likt dock, men och andra sidan spelar jag BC2 dagligen.

Skrivet av milky81:

Är också rätt besviken, tycker känslan i köra tank, springa omkring som infantery är bättre i BF3 och så har de pajjat tanken med hur skotten går från den. BF3 känns allmänt bätte fortfarande. Kanske är att man är ovan bara jag vet inte. Skjutande från infanteri känns dock likt som det är i BF3. Kommer nog inte spela så mycket mer innan riktig release, hoppas de har fixat tanks m.m tills dess.

Ja, de är en löjligt "bullet drop" från tanksen.

Skrivet av Flopper:

100ggr bättre än Bf3.
TTK fortfarande för snabb men funktionell.
bästa kartan i BF serien IMO på 13 år I klass med Aberdeen.

Gameplay är bättre och utvecklat från BF3 och BC2 och med bättre destruktion gör det BF4 till ett kul fps spel.
BF3 var bara frustration i hur de designat spelet.
så långt rockar betan.

En go runda igår.
http://i40.tinypic.com/fvvdqf.jpg

Får säga att jag inte håller med faktiskt. E väl en smak sak elr en "de va fan bättre förr" sak.
Efter 15 min kändes de bara "meh"....fuck it.

Skrivet av dnne:

BC2 har ju en betydligt bättre känsla än BF3 så det borde ju anses som positivt.
Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det är så likt dock, men och andra sidan spelar jag BC2 dagligen.

Va ett tag sen jag lirade BC2 så jag reserverar mig för eventuella felaktigheter!
Gick tillbaka o lirade lite BC2, tyckte det kändes rätt primitivt jämfört med BF3. Men det är ju subjektivt.

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga som någon vänlig själ kanske kunde svara på. Hur countrar man folket som sitter på taket i domination? Det finns ju uppgångar men är det ett gäng där uppe så blir det svårt. Hissen och stegen finns ju, men är det någon mer som jag missat?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Jag har en fråga som någon vänlig själ kanske kunde svara på. Hur countrar man folket som sitter på taket i domination? Det finns ju uppgångar men är det ett gäng där uppe så blir det svårt. Hissen och stegen finns ju, men är det någon mer som jag missat?

snipers spottar och skjuter,
helikopter lyfter upp CB-soldater som fallskärmshoppar och rensar
helikopter som skjuter

tanks och RPGs siktar och skjuter mot spottade fiender

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

snipers spottar och skjuter, helikopter lyfter upp folk och skjuter

tanks och RPGs siktar och skjuter mot spottade fiender

Sant, men det finns ju inga helikoptrar eller tanks i domination Man kanske helt enkelt får förlita sig på att dom blir nersniprade helt enkelt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Sant, men det finns ju inga helikoptrar eller tanks i domination Man kanske helt enkelt får förlita sig på att dom blir nersniprade helt enkelt.

ok,
har inte spelat så mycket domination

då får man väl ta sig upp på samma sätt som de som är på taket tog sig upp (hiss eller stege, om de inte fuskat sig upp)

Permalänk
Medlem

Finns det något sämre vapen än U 100 MK5???!!!
Blev så jävla trött på skiten att jag bytta ut till pistolen helt några rundor men märkte till min förskräckt då att LMG skillen är separat...
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Just nu har jag kul i spelet även fast banan enligt mig är otroligt värdelös, att sikta känns lättare än vad det gjorde i BF3 så dom har gjort det ännu mer arcade ala CoD vilket inte faller mig i smaken direkt..

Köp i nuläget, nopp.

edit: någon skrev tidigare i tråden att det kändes mer som BC2, nej... sluta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av E6420:

tyckte det kändes rätt primitivt jämfört med BF3. Men det är ju subjektivt.

ja de är ju relativt vad man tycker är positivt!

(Försök till att va rolig så här vid midnatt). Öhm... fail

Permalänk
Medlem

Synd att många spränger skyskrapan direkt efter start - känns lite meningslöst. Mycket lagg och misstänkt fusk. Tömde ett helt magasin i en bakifrån och han rörde sig knappt... Kan ju vara spelet iofs.

Lite besviken faktiskt.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem

Hmm, tydligen är "Soflam" på nya RPGn kombon OP i grupp
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=XNvw...

(Btw, lärde mig idag att RPGn har möjlighet att låsa på en laser lock)

Permalänk

har nån annan märkt vad it sajterna pumpar ut Battlefield 4 uppdateringar,datorer redo för BF4 mm mm vilken jäkla cirkus det blivit.
men det ska väl smidas medan järnet brinner som i detta fall

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

har nån annan märkt vad it sajterna pumpar ut Battlefield 4 uppdateringar,datorer redo för BF4 mm mm vilken jäkla cirkus det blivit.
men det ska väl smidas medan järnet brinner som i detta fall

Faktiskt inte sett någon reklam? Går det att dela med sig om vilka utan att kasta skit på dem?

Permalänk

Jag gillar nya bf, mycket dom har förbättrat från bf3.Det är ju en beta så det kommer nog förmodligen vara mycket mera optimerat i fulla versionen än vad det är just nu.Tyvär verkar det som även detta spel är precis som bf3 överkänsligt mot överklockningar Ja kan inte spela bf3 på min primära speldator som är i signaturnen för det crashar för eller senare ibland efter fyra banor ibland efter 10 minuter.Samma sak upplever ja i bf4 tyvärr

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Jag gillar nya bf, mycket dom har förbättrat från bf3.Det är ju en beta så det kommer nog förmodligen vara mycket mera optimerat i fulla versionen än vad det är just nu.Tyvär verkar det som även detta spel är precis som bf3 överkänsligt mot överklockningar Ja kan inte spela bf3 på min primära speldator som är i signaturnen för det crashar för eller senare ibland efter fyra banor ibland efter 10 minuter.Samma sak upplever ja i bf4 tyvärr

Äre grafikkortet eller CPU:n som krashar ? Går väl klocka ner lite annars.
Totalhänger det sig är det nog CPU:n annars graffet om det blir directx error eller liknande..

Permalänk

Grafiken ser ju sämre ut än vad den gjorde på BF3 betan. hmm...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Äre grafikkortet eller CPU:n som krashar ? Går väl klocka ner lite annars.
Totalhänger det sig är det nog CPU:n annars graffet om det blir directx error eller liknande..

Det rör sig nog om en gpu crash.Visst kan man klocka ner om man vill, men det är just det att man inte vill det, man vill att det ska fungera lika bra som allt annat gör utom dice produkter.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Äre grafikkortet eller CPU:n som krashar ? Går väl klocka ner lite annars.
Totalhänger det sig är det nog CPU:n annars graffet om det blir directx error eller liknande..

för min del så låser sig hela datorn när jag lirar bf3 elr 4 lite random, det började bråka efter att jag skaffade ssd. innan körde jag på mekanisk utan problem på bf3. har även flyttat över hela origin till den mekaniska o ändå hänger det sig random. o det är samma prylar i datorn som innan ssdn kom in..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...