Permalänk
Medlem

Battlelog: minimap

Jag gillar att man kan ha minmap på sin smartphone eller läsplatta men inget av mina hårdvara fungerar detta på. Jag har en Note 8 och en S4. Båda dessa känns ju som stat of the art, så jag är lite förvånad att det inte fungerar på dem. Några som har likande erfarenhet av samma eller andra modeller? Vilka fungerar? Finns det någon lösning annat än att Dice fixar?

Permalänk
Medlem

Är detta igång under betan?

Och isf hur kollar jag om det fungerar för mig.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Är detta igång under betan?

Och isf hur kollar jag om det fungerar för mig.

Ja det är igång, det är i varje fall vad spelvänner sagt mig.

Permalänk
Medlem

När du startat spelet kommer det upp en blå flik längst ner på skärmen när du sedan kommit in i spelt ..ALT TAB ut så finns där en flik att trycka på fär Battlescreen ... dvs en minimap över slagfältet..... bra om man har mer än en skärm OM du har en pad etc så bara logga in på ditt battlelog konto och tryck på samma knapp för att få upp samma skärm...

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Vetifan om de funkar på mobila enheter.
Men de funkar klockrent för mig på min andra skärm när ja spelar iaf!

Har spelet igång på ena skärmen och battle mapen i webbläsaren igång på andra skärmen.

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders7272:

När du startat spelet kommer det upp en blå flik längst ner på skärmen när du sedan kommit in i spelt ..ALT TAB ut så finns där en flik att trycka på fär Battlescreen ... dvs en minimap över slagfältet..... bra om man har mer än en skärm OM du har en pad etc så bara logga in på ditt battlelog konto och tryck på samma knapp för att få upp samma skärm...

Okay, det måste jag prova när jag kommer hem. Trodde man var tvungen att använda surfplattan men mycket hellre på skärm 2.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders7272:

När du startat spelet kommer det upp en blå flik längst ner på skärmen när du sedan kommit in i spelt ..ALT TAB ut så finns där en flik att trycka på fär Battlescreen ... dvs en minimap över slagfältet..... bra om man har mer än en skärm OM du har en pad etc så bara logga in på ditt battlelog konto och tryck på samma knapp för att få upp samma skärm...

Jo men den blå linjalen är utan flikarna på platta och telefon för mig.

Permalänk
Medlem

cooooooooolt!

kräver det sjukt mkt att ha mapen på ena skärmen?
annars får ja köra på ipaden? hur gör man det?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk

Det här låter coolt Måste testas.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Om jag loggar in via browser så ser jag den blå linjalen på både tel. och platta. Men gränssnittet är felaktigt. Den del av den blå linjalen som bland annat battlescreen är på är precis utanför skärmen, man ser kanten men träffar inte fliken.

På telefonen fick jag upp minimap när jag kladdade runt lite på slump på linjalen.

Skall man ställa om gränssnittet eller vad?

Permalänk
Medlem

Ja nu kan man göra så här, logga i via browser och sedan skriver man adressen till battlescreen:
battlelog.battlefield.com/bf4/battlescreen/show

då har man minimap, samt kan man ju göra ett bokmärke dit.

Permalänk
Medlem

Ipad, tanka hem Battlelog appen, logga in med dit origin konto voila

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

Det var coolt som fan o ha minimapen på ipaden!
Men frågan är hur snabbt man lär tanka ut sin surfkvot?

Blir nog isånnafall att hämta upp xtra-skärmen från källaren o installera.. Men kommer det kräva mkt xtra av min rigg? Mitt grafikkort är ju redan i REJÄL underkant....

Ska iallafall köpa nytt till fullrelease..

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Det var coolt som fan o ha minimapen på ipaden!
Men frågan är hur snabbt man lär tanka ut sin surfkvot?

Blir nog isånnafall att hämta upp xtra-skärmen från källaren o installera.. Men kommer det kräva mkt xtra av min rigg? Mitt grafikkort är ju redan i REJÄL underkant....

Ska iallafall köpa nytt till fullrelease..

Du får skaffa Wifi

Permalänk
Medlem

Mmm maybe

Finns det moderkort som har wifi inbyggt? Till min socket? 1155 om ja inte minns helt fel..

Kanske inte funkar eftersom ja har retail win7.. Det är väl låst till mobon va?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobani:

Mmm maybe

Finns det moderkort som har wifi inbyggt? Till min socket? 1155 om ja inte minns helt fel..

Kanske inte funkar eftersom ja har retail win7.. Det är väl låst till mobon va?

skaffa en router med wifi på bara

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

föredrar o ha det på moderkortet om det finns och funkar?

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Battlescreen funkar inte på min S4 eller Nexus 7.

Permalänk
Medlem

Vill bara få in det här: Vill ha Battlelog app till WP och Windows 8!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

DICE gillar ju inte Android så appen fungerar skit till det tyvärr. Jag har provat men Battlelog fryste min mobil (S3mini).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

DICE gillar ju inte Android så appen fungerar skit till det tyvärr. Jag har provat men Battlelog fryste min mobil (S3mini).

De skrev på forumet att de skulle optimera appsen till Android och IOS innan de ens tänker släppa en till Windows Phone. Så ni lär väl få det alla fall vänta bara till release av BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

De skrev på forumet att de skulle optimera appsen till Android och IOS innan de ens tänker släppa en till Windows Phone. Så ni lär väl få det alla fall vänta bara till release av BF4

Vilket forum? SweC?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Vilket forum? SweC?

Battlelog/BF4 forumet självklart

Permalänk
Medlem

Kör Android med Chrome på min platta och bara loggade in på battleloggen joinade servern på datorn och klickade på battlescreen på plattan
full karta på plattan utan problem funkade riktigt bra och va väldigt lite lagg mellan spelet och plattan

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

ja kör inte med padda eller telefon å sån skit, har minimapen på min andra skärm, dell u2713 eller vad den heter

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Försvinner minimappen från skärmen när man kör med t.ex en ipad eller blir det så att säga två minimaps?

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den borde finnas ett program till PC så man kan ha karta uppe på sin andra display (om man har någon)

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Försvinner minimappen från skärmen när man kör med t.ex en ipad eller blir det så att säga två minimaps?

Nej allt i spelet ser ut som vanligt. Det du får på ipaden är i princip hela kartan som kan zoomas.

Skrivet av Grip-:

Jag tycker att den borde finnas ett program till PC så man kan ha karta uppe på sin andra display (om man har någon)

Du kan väl bara surfa till battlelog på skärm nr 2 och starta battlescreen?

Jag har bara spelat conquest large och då blir kartan på ipad något liten imo. Det går att zooma, men kartan följer inte din position som minimapen gör. Därför har jag hittills bara använt den mer för taktisk vy för en större överblick, snabbtittar när kulorna viner får bli på minimapen.
Kan tänka mig att har man stor skärm eller kör mindre kartor går det bättre att ha battlescreen istället för minimap.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Battlelog appen är inte kompatibel med min Nexus 7:a men fick tag på apk:n och provade. Gick inte alls, men såg sedan nedan klipp & det ska jag testa.

Här kör han via chrome & det ser ju ut att fungera!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!