Permalänk
SpelClockers
Skrivet av foxzox7:

redan testat... Testat allt.

även testat att installera nya drivrutiner till punkbuster? Det funkade nämligen för mig då jag inte kom förbi loading screen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

redan testat... Testat allt.

testat att uppdatera punkbuster med bf4 valet?? Fixade det för mig iaf

Permalänk
Medlem

Kör i3570K oklockat med ett 770. Flyter på lite bättre efter patchen men "flytingheten" (känns som Quake Arena) finns kvar. Ljudet är lika burkigt som innan också. Hoppas verkligen de fixar till ljudet lite innan release.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk

Det var bättre förr efter patchen blev det så ryckigt o hackigt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Andyah:

NI som klagar att dit o datten inte funkar..har ni skrivit till dice på deras forum om problemen då?...lite svårt för dom o veta ALLT vad folk har för fel..det är därför ni BETA testar spelet..för att hitta felen o BERÄTTA för utvecklarna om felen...

Du tror inte folk redan gör det?

Permalänk
Medlem

Vafan denna patch har gjort så att mitt spel stängs av då och då!
Inte kul!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Nä, nu skulle jag faktiskt vilja kalla det ospelbart för min del. Jag har stuttering nästintill varje sekund efter patchen.. Drivrutin v327, Windows 7, testat hög, normal o låg prio i aktivitetshanteraren med lägsta inställningar @1080p

Tråkigt att inte testspela betan..

Edit: Verkar även ha lite krascher var o här och jag spawnar utan vapen ibland! haha

Kör beta drivrutinen 331.40, 327 är totalt hopplös med bf4 betan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppe79a:

testat att uppdatera punkbuster med bf4 valet?? Fixade det för mig iaf

Skrivet av ace_of_bass:

även testat att installera nya drivrutiner till punkbuster? Det funkade nämligen för mig då jag inte kom förbi loading screen.

Ja. Som sagt, testat allt...

Permalänk

Ingen skillnad med patch. Har fortfarande 25fps eller något:(

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag kan då inte spela med CF för då ligger jag på allt mellan 18-50fps men stänger jag av CF så ligger jag på 40-70fps på ultra.
Och vad patchen gjort har jag ingen aning om förutom att polaren inte kan spela mer för det fryser när han ska in i spelet på Load screenen

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk
Medlem

Flyter helt ok med riggen i signaturen. Kör med 320.49 å ligger nånstans mellan 65-110 Fps med fraps på Ultra. Trodde dock att 2st GTX680 skulle orka mer, men det kanske blir bättre när det släpps och de får patcha det hela och med ordentliga drivers? Har faktiskt inte haft några större problem. Tyckte BF3 betan var betydligt struligare.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Funkade bra innan, blev bättre efter.
4670K, 660 Ti SLI, Win 8.1 och senaste beta Nvidia drivisar.

Permalänk

Det blev mycket sämre nu

Permalänk
Medlem

Blev ingen märkbar skillnad för min del, dock så blir det en aning bättre när man ställer in låg processor-prio.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande inte in i spelet.... blir fast på laddskärmen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MääSkN:

Kör beta drivrutinen 331.40, 327 är totalt hopplös med bf4 betan.

331 fungerade sämre för mig 327.23 funkar hyffsat iaf.
Kanske bara var jag som missat nåt i inställningar i spelet men iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kommer fortfarande inte in i spelet.... blir fast på laddskärmen.

Uppdaterat Punbuster? Jag fick installera om mitt Punkbuster för att få det att fungera.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk

För mig så kunde jag spela i början på betan (4okt) men på senare dagar så är det ospelbart, hoppar mellan 20 och 80fps konstant på vilka settings jag en kör även efter patchen. Kör på senaste beta drivrutinerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

331 fungerade sämre för mig 327.23 funkar hyffsat iaf.
Kanske bara var jag som missat nåt i inställningar i spelet men iaf.

Testa 320.49. Hade 327.23 först och det var inge vidare (FPS-drops främst), installerade 320.49 och det blev betydlig bättre flyt i spelet. Inte benchat, men tycker Fraps visar generellt sett högre FPS. Detta var innan patchen, efter lirar det minst lika bra, men nu fastnar jag inte i loading-screen som jag gjorde förut.

3770K@stock, GTX660@stock, Win7

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kommer fortfarande inte in i spelet.... blir fast på laddskärmen.

hur länge har du väntat? för det tar evigheter att komma in..får säkert vänta 10min innan man kommer in till spelet för min del iaf. grymt långsamt är det..först laddningsbild..sen blir det svart bild. o sen några min senare kommer jag in.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Patchen gjorde en del, med betadrivisar (GTX770; AMD 6350).AHr fortfarande sisådär FPS runt 35-55 på Ultra men det flyter på mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Uppdaterat Punbuster? Jag fick installera om mitt Punkbuster för att få det att fungera.

Har haft ett göra i flera dagar med att få Punkbuster att fungerar överhuvudtaget. Så jag tror att jag har senaste versionen...

Skrivet av Andyah:

hur länge har du väntat? för det tar evigheter att komma in..får säkert vänta 10min innan man kommer in till spelet för min del iaf. grymt långsamt är det..först laddningsbild..sen blir det svart bild. o sen några min senare kommer jag in.

Före patchen väntade jag säkert 15-20 minuter (så lång tid det tar att rasta en hund) men inget hände.
Efter patchen väntade jag inte så länge, max 4 minuter. Tycker det ska fungera direkt (ja, jag vet att det är beta men ändå).

Btw, är det värt att vänta på? Provade spelet på PS3 men shit vad fult och tråkigt det var.... bättre på PC hoppas jag?

Permalänk
Medlem

Direkt efter patchen så var det helt ospelbart med SLI 680, jag gjorde då en clean om-install av beta drivers så efter det flöt det på riktigt najs med bara ett kort.
Provade därefter att slå igång SLI igen, flöt på magiskt bra för att vara en beta.
Tabbade ut i windows och gjorde nått med battlelog i samband med banbyte, samma visa igen!
Helt ospelbart, 10-70 fps upp å ned hela tiden, fick en panikattack och gick och slog på senaste Boardwalk Empire

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem

Hur uppdaterar man Punkbuster? Det är väl ingenting man installerat manuellt utan det följde väl bara med BF4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Spelet fryser fortfarande i loadingscreen...:(

Fryser spelet vid Loading eller fastnar du vid loading?
Jag hade problemet att ja fastnade vid loading, men ja hörde kriget i bakgrunden,
battleloggen sa att ja spelade mina vänner såg mig i Squaden men ja kom inte förbi Loading iaf.

Jag löste de genom att ladda ner PunkBuster manuellt och packa upp och installera det direkt i PB mappen i BF4betan.
Sedan manuellt i PB lägga till BF4 och uppdatera till senaste PB versionen för BF4 och efter det så funkade det för mig.

När ja sedan byggde min spelburik i signaturern i förrgår så fick ja göra om processen på den datorn
med punkbuster för o kunna spela vidare på den!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/repi/status/387582507710828546

So expect some improvements in the next #BF4 OpenBeta patch. Though Win8 w/ our DX11.1 backend is definitely the fastest path (until Mantle)

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndiOne:

Fryser spelet vid Loading eller fastnar du vid loading?
Jag hade problemet att ja fastnade vid loading, men ja hörde kriget i bakgrunden,
battleloggen sa att ja spelade mina vänner såg mig i Squaden men ja kom inte förbi Loading iaf.

Jag löste de genom att ladda ner PunkBuster manuellt och packa upp och installera det direkt i PB mappen i BF4betan.
Sedan manuellt i PB lägga till BF4 och uppdatera till senaste PB versionen för BF4 och efter det så funkade det för mig.

När ja sedan byggde min spelburik i signaturern i förrgår så fick ja göra om processen på den datorn
med punkbuster för o kunna spela vidare på den!

Det fryser. Hör inte ens kriget i bakgrunden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Det fryser. Hör inte ens kriget i bakgrunden.

Har du installerat Service Pack 1 med alla uppdateringar till det?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ascor:

Hur uppdaterar man Punkbuster? Det är väl ingenting man installerat manuellt utan det följde väl bara med BF4?

http://www.punkbuster.com/index.php?page=pbsetup.php

Ladda ner 3.6 For All Windows Games

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Har du installerat Service Pack 1 med alla uppdateringar till det?

Windows 8