Permalänk
Medlem
Skrivet av Frozensweetness:

känns som att det är fler som generellt är emot dig än med dig

Ser inte logiken, "realism framför att spelet är roligt"
Ofta blir spel roliga om de är realistiska, men hur kul är det att ladda ett magasin manuellt med kullor egentligen? eller vara tvungen att fippla med en säkring innan man skjuter?

Ett spel ska vara så roligt som möjligt, realistiskt kan det vara till en viss grad innan det drar med nackdelarna som finns i verkliga livet.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Håller inte med alls, det är lättare och snabbare att döda någon i bf4 än i bf3, alltså mer likt cod. Vapnena i bf4 är mycket lättare att sikta med än i bf3, det är den stora skilnaden där jag inte gillar. Även om jag spelat mycket battlefield så är bf 4 är väldigt "noob friendly" vilket inte jag gillar, jag vill ha det mer hardcore, det ska vara svårare än vad det är nu att döda någon och någon

tycker det är duktigt svårt att döda nån i bf4 jämfört med team deathmatch i bf3 pga den usla prestandan, lagget och all camping på hustak... eller ja, inte om man spelar assault med ak-12 eller använder rpg mot infanteri lol

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Hej!

Har spelat en del bf4 beta, men tycker inte alls spelkänslan liknar den i battlefield 3 eller något tidigare battlefield spel för den delen heller. Man springer mest runt ganska mållöst för sin egen skull, inte som i bf3 när man var tvungen att tänka i förväg innan man sprang ex. mot en viss flagga eller liknande.

Känns mer som att battlefield 4 är som: "How CoD was suposed to be" eftersom vapnena beter sig mer som om de vore från Cod, Det är bara att peka och klicka, få en kill och spring vidare. Tidigare har man ju varigt tvungen att bursta för att motverka rekylen på avstånd.
Visst är det en beta, men det är endå en försmak på hur slutprodukten kommer bli. Jämför bf3 mot bf4 så är det enorma skillnader. bf3 hade ju trots allt viss kompetens i ex. squad rush för e-sportssyfte, men känns inte alls som att bf4 kommer lyckas bli något bra teamwork/e-sportspel som föregångarna.
Bf4 spelar det inte så stor roll hur duktig man är, en som spelar för första gången kan lätt ta någon mer erfaren bara för att slupfaktorn är så stor....

Känns som om det enda som är bättre med bf4 är tekniken bakom (på både gott och ont), Spelet känns inte alls lika genomarbetat som bf3 var inför betan. Jag tror inte det kommer bli alls lika bra som bf3, men de kommer väl lyckas få andelar från Cod, vilket förmodligen är poängen, för att EA ska få mer pengar...

Håller om det du säger.
Fattar att det är subjektivt men jag har alltid haft skitkul när jag har spelat BF3 och har det fortfarande.
De som tycker att de e kasst får väl göra det men som sagt, det är subjektivt.
Smaken e som baken.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Ser inte logiken, "realism framför att spelet är roligt"
Ofta blir spel roliga om de är realistiska, men hur kul är det att ladda ett magasin manuellt med kullor egentligen? eller vara tvungen att fippla med en säkring innan man skjuter?

Ett spel ska vara så roligt som möjligt, realistiskt kan det vara till en viss grad innan det drar med nackdelarna som finns i verkliga livet.

"Generellt"

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

tycker det är duktigt svårt att döda nån i bf4 jämfört med team deathmatch i bf3 pga den usla prestandan, lagget och all camping på hustak... eller ja, inte om man spelar assault med ak-12 eller använder rpg mot infanteri lol

Haha xD

Annars, kanske bättre exempel än cod att jämföra med, Medal of honor 2010 har lite liknande spelkänsla just för hur vapnerna funkar

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frozensweetness:

känns som att det är fler som generellt är emot dig än med dig

Den som inte samtycker med mängden, får inte uttrycka sin åsikt?

Detta är ett forum, här diskuterar man!

Permalänk
Medlem

Jag lirade obliteration idag och jäklar vad det var roligt. Roligare battlefield matcher vet jag inte om jag haft. Även fast jag lirade helt själv så hittade jag en schysst squad och vi körde straight on PTFO.
BF4 är lite som ett BF3,5 men samtidigt mycket roligare i min mening. Samtidigt tycker jag att BF4 känns som ett så väl raffinerat BF3 att det förtjänar en 4:a.
Sen när hela spelet kommer, då tror jag det kommer bli enormt mycket roligare.

Det här med mindre rekyl tycker jag är bra men det är för bra. I BF3 tyckte jag det var nästan var för mycket rekyl. I BF4 för liten rekyl.

"Eller, är det bara jag?"
- Partaj Ulf Brunnberg

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem

Själv är jag inte jätteförtjust i "siege of shanghai" mapen, men tycker bf4 är över lag bättre än bf4. Jag känner att den promotar squad play bättre än i bf3, och gillar känslan i vapen etc bättre. Dock lite besviken på att man inte kan skjuta ner rubble från byggnader lika effektivt som innan.

Tycker bf4 är ett steg åt rätt håll! dessutom mer e-sport vänligt!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

1 karta ... Ingen commander svårt att säga om det är FLOPP eller inte.
Men mina åsikter.
Beta är beta. MEN i min värld släpper man en BETA när man behöver hjälp med fin justeringar / eventuella exploits / Buggar som inte har hittats. Testar system/servar m.m m.m. + reklam för att faktiskt sälja sin produkt som skall vara bra. Där har dom failat totalt. Så sjukt mycket buggar om man nu faktiskt testar spelet och inte bara sätter sig på ett hustak och försöker få så mycket kills som möjligt. Så många att det är konstigt att dom faktiskt vågat släppa det till öppen beta där dom nu faktiskt förlorar många kunder.

Efter mycket tweaking så tror jag spelet KAN bli bra. Kan bara hoppas att kartan som dom släppt har mest exploits och buggar i sig som dom vill följa upp och att dom andra kartorna är "godkända".

Permalänk
Medlem
Skrivet av sm0ky:

Man måste ju visst bursta i detta spelet dessutom är det svårare att döda folk i detta spelet. Sen dömmer du i princip hela spelet på en relativt tråkig map där alla står på taket och snipar.

Svårare att döda folk i spelet? Det är ju busenkelt att få kills :/ nästan point and click (med burst). Dessutom är det knappt någon bullet drop heller. Och ja, det är förjävligt med alla takkampare.

Skrivet av sten1930:

Håller med dig, sitter hellre och spelat BF3 än BF4 just nu. BF4 är inte alls kul.

Permalänk
Medlem

Jag har bara blivit positift överraskad på Battlefield 4 betan änsålänge

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Hur många Battlefield spel har du spelat?

Ja, min 8'a eller din 10'an betyder inget om man inte har stats.

Att jämföra betan med det färdiga spelet är förmodligen inte speciellt begåvat. Fanns folk som gjorde det med 3'an också. Den betan var iofs lite sämre. Men ändå samma utspel från så kallade veteraner

Jag kommer troligtvis lägga hutlös många timmar på detta. Jag komme störa mig på saker och jag kommer bli överraskad av andra. Enda viktiga är att det är kul och otvingat

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk

Skulle vilja säga att bf4 än så länge är feeeeett nice. braaa mycket bättre feel än bf3. Får typ bf2 känsla fan

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem

Bra med beta är att man slipper de flesta gnällrövar som bara klagar när full versionen väl är ute <3

Permalänk
Medlem

Personligen upplever jag BF4 som vad jag hade hoppats BF3 skulle bli. Ganska Bad company aktigt men BC2 spenderade jag många timmar i. Man kunde ju för fan inte ens välja squad i BF3 betan det blev något av ett ensamvarg spel. Bf4 har fått tillbaka squadkännslan tycker jag.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Tycker bf4 är nästan bättre på alla punkter.
Kartdesignen är bättre mer varierande, höjdskillnader, fler vägar till samma mål.
Fordon är bättre balanserade ( ammo), kan inte längre skjuta random utan tänka sig för.
Vapenhanteringen, mindre rekyl, men man måste ändå bursta på de flesta avstånd.
Bättre balansering mellan klasser känns det som. Recon är användbart, assult är inte tråkigt överlägsna.

Såg inte direkt fram emot bf4, men efter ha spelat betan så verkar bf4 vara mycket intressantare än jag trodde.

skickat från mobilen, så alla fel får skyllas på den.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Har spenderat runt 600 timmar i Bf3 och Bf2 körde jag i sex års tid. Måste säga att jag uppskattar Bf4 mer än trean, squadtänket är mer utvecklat och sen gillar jag detaljerna med bla. Hissar, nerfällbara galler å stridsvagnshinder. Ska bli intressant att se hur Commanderfunktionen fungerar?! Sen så är det ju detta med de eviga snipercamparna, tycker man fått stått ut med dessa i alla BFspel tyvärr. Alla tycks ju tyvärr inte fatta att det handlar om att ta flaggor utan ser enbart till mängden kills. Dock kan man rensa rätt bra på taken med helis på Shanghaimappen. Nä jag tror faktiskt att Bf4 kommer bli en succé!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Dock kan man rensa rätt bra på taken med helis på Shanghaimappen. Nä jag tror faktiskt att Bf4 kommer bli en succé!

Det är ju nästan de bästa. Sitta som gunner i helin och har turen att få se naturen i action när ett hisslass med snipers kommer upp på taket!

Permalänk
Avstängd

Origin tankade ner den senaste patchen till betan för mig ikväll.Det var inte roligt,från att vara spelbart i ultra så såg all grafik ut som i gamla quake eller nåt sånt med jaggies överallt:(Inte en rak linje på någonting i spelet och fps sjönk från stabila 110 i ultra till bara 60 nånting?Kommer fullversionen bli så här så glöm det,man kan ju fan inte se nånting på avstånd:(
Det blir nog flopp isåfall:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Jag lirade obliteration idag och jäklar vad det var roligt. Roligare battlefield matcher vet jag inte om jag haft. Även fast jag lirade helt själv så hittade jag en schysst squad och vi körde straight on PTFO.
BF4 är lite som ett BF3,5 men samtidigt mycket roligare i min mening. Samtidigt tycker jag att BF4 känns som ett så väl raffinerat BF3 att det förtjänar en 4:a.
Sen när hela spelet kommer, då tror jag det kommer bli enormt mycket roligare.

Det här med mindre rekyl tycker jag är bra men det är för bra. I BF3 tyckte jag det var nästan var för mycket rekyl. I BF4 för liten rekyl.

"Eller, är det bara jag?"
- Partaj Ulf Brunnberg

Obliteration var otroligt hektiskt och roligt. En tyo av capture the flag, men mycket roligare.

Det här med spray/rekyl. Jag tyckte att det är svårare att träffa med helautomat i bf4 än bf3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sten1930:

Spelet ska inte vara realistiskt framför att spelet är roligt, vill man ha realism så spela arma..

Vill man ha realismen BF4 erbjuder så spelar man det.
Förstår inte riktigt. Battlefield-serien har på senare tid varit en mix mellan arkadshooter och realism, men helt plötsligt skall det vara en rå arkadshooter?

Vill du inte ha den realism som Battlefield erbjuder så finns det diverse andra alternativ att gå efter.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag tycker mycket har förbättrats i BF4 jämfört med BF3. Sen ska man komma ihåg att detta bara är en beta och bara en karta som inte är så bra direkt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

BETA!

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem

Rpg mot infanteri bra, hör direkt att du knappt startat skiten för dom suger ju balle mot infanteri jmf med, tja, allt?

Permalänk

Kan inte spela pga av allt lagg så vet inte vad jag ska säga. Jag är mer en TD kille så inte så mycket för Domination där alla ligger o campar på taket. Tycker dock att det är lätt att döda någon för att vapnen gör mer skada, vet inte om ni har märkt det. Sen så har vi inte haft några jättesnabba vapen för att kunna säga något om rekylen. Jag vill se på AEK, blir kul om det är samma rekyl som på scar-l

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Svårt att säga att Battlefield 4 är en flopp eller ej då det inte ens är släppt.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
SpelClockers

Jag vet att det är en beta men när bugar som var med i bf 3 betan och är med i bf 3 är kvar i bf 4 betan exempel vis flygande Apc när dom stutsar på vatten att rpg skott de spawar om man dör (ja jag vet att dice säger att det ska vara så men det är extremt störande)

-Vapnen käns extremnt lika varandra en M16 och en m4 är lika bra i trång CQb
-Sättet som avataren kan hoppa över murar käns inte bra
-Rpg 7 kan låsa på fordom (hur tänker dom där)
-Dom belönar inte samarbete mer än att döda
-Medic systemet är fortfarande trasigt du kan bli helad och dödad utan att medicen drabas borde vara så att medic enbart får poäng om den medic helar lever i 40 sec anars får han ingen poäng
- inget mod stöd bf 1942 mod scen kommer antagligen över leva Bf 3 (och antagligen bf 4)

har kört alla bf spel sen 1942 till bf 4 betan förutom Bc 1 bf 1943
har spenderat timmar i bf 2 moden projekt realety

För min del så är Battlefield dött
SATAKARNAK Out

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Att Battlefield äntligen verkar ha fått bra hit detection kan ju inte vara annat än positivt och det reviderade supressionsystemet tycker jag fungerar ypperligt. Är du bra på att sikta så vinner du eldstriden, som det ska vara.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag är sugan på att gå tillbaka och spela BF2 igen. Lever det fortfarande? Tyckte att allt gick utför efter Bad Company 2.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

2000 timmar BC2, 1400 timmar BF3, ~35 timmar BF4 beta.

Jag avinstallerade BF3 utan ångest, BC2 saknar jag fortfarande BF4 har chansen att bli det BF3 borde ha blivit.

BF4 lider av att RPG kan låsa vilket är helt knasigt, och att teammates inte vet vad repairtool, ammobox och defib är för något men i överlag så är jag nöjd.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|