Permalänk

vad ska man välja

har nu flyttat till hus där det inte finns tillgång till stadsnätet å inte heller till Bredband/fiber
det fins dock ADSL, men sen prata jag med en som bodde här innan oss å hon sa att hon hadde kört med Boxer, å de hadde funkat bra för henne
dock så använde hon bara internet till räkningar å failbook å lite sånt, å då funkar det mästa att använda imo

det jag vill veta är om Boxer levererar stabil hastighet via tv-box samt låg ping när man kör online,
för man vill inte gärna sitta å spela typ Dota2 lr Arma3 med en ping på 2000+ =P

så jag behöver lite tipps å råd på vad jag bör köra med för leverantör, Bahnhof, ComHem, Telia, TeliaADSL..

kan tillägga att det tydligen går rätt mycket routrar å shit i de här området när åskan går, därav käns de säkrare med en Box.. men som sagt, Stabil hastighet, med bra Ping via ADSL lr box/anten/kabel..

Permalänk

Skulle kört på Telia eller Bahnhof.

Permalänk

så du rekomenderar ADSL före Kabel/TVbox

Permalänk

ADSL framför Boxer alla dagar.

Permalänk
Avstängd

Alltså va?

För att köra en tv-box från boxer så måste du ju ha en internetuppkoppling, sen om det är ADSL eller ej är ju en annan sak. I ditt fall verkar det ju vara ADSL som gäller om du inte har fiber indraget.

Så det finns inget "ADSL före tv-box". ADSL eller inte alls.

Permalänk

altså det jag menar är att jag har 2 alternativ, antingen kör jag via Telejacket, eller så kopplar jag en boxer till tv antennen och sen kopplar jag router/dator in i boxen och då behöver jag inte använda Telefonjacket över huvud taget

Permalänk
Skrivet av smorfkekke:

altså det jag menar är att jag har 2 alternativ, antingen kör jag via Telejacket, eller så kopplar jag en boxer till tv antennen och sen kopplar jag router/dator in i boxen och då behöver jag inte använda Telefonjacket över huvud taget

Du kan väl inte mena att du får bredband via din tv-antenn?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Avstängd

Då är ADSL helt klart att föredra. Räcker i princip med dåligt väder så får du sämre hastighet ifall du kör via antenn/satellit.

Permalänk

H4nsson, inte den blekaste man jag antar att de lär vara nåt sånt.. vet inte hur de funkar

men som Barren skrev så lutar de mer åt ADSL, å då är de väll Felia antar jag som är det "bästa" alternativet
dock vette fan om jag gillar iden med deras "telia smart" eftersom enligt det jag läst orsakar en hel del strul med Ping å tappat uppkoppling osv

Permalänk
Skrivet av smorfkekke:

H4nsson, inte den blekaste man jag antar att de lär vara nåt sånt.. vet inte hur de funkar

men som Barren skrev så lutar de mer åt ADSL, å då är de väll Felia antar jag som är det "bästa" alternativet
dock vette fan om jag gillar iden med deras "telia smart" eftersom enligt det jag läst orsakar en hel del strul med Ping å tappat uppkoppling osv

Du kan ju alltid testa någon annan isp

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

mjo, dock är fördelen om jag beställer från telia att det inte blir någon startavgift, sen står de ju dock att de inte är nån bindningstid på telias bredband så jag kan väll säga upp de om de fular sig å sen ta nåt annat

Permalänk
Hedersmedlem

Boxer levererar ADSL. Det är bara ett paket för att binda upp dig till fler tjänster.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!