Permalänk

I stället för OSZ Terminal

Hey,
Jag vill ha förslag på program som ersätter kommandoskrivning i Terminalen. Något som med ett enkelt knapptryck gör samma hacks. Skriv gärna en lista över vad som finns

Permalänk
Medlem

Har svårt att se hur du ska ersätta ett scriptspråk för interaktiv användning med ett grafiskt program.
Men fish shell är ju färgglatt åtminstone

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av joakim sjöstedt:

Hey,
Jag vill ha förslag på program som ersätter kommandoskrivning i Terminalen. Något som med ett enkelt knapptryck gör samma hacks. Skriv gärna en lista över vad som finns

Alla UI's till Linux är ju vad du efterfrågar... Någon specifik funktion du är ute efter ?

Permalänk
Medlem

En filhanterare speciellt de northon commander inspirerade gör ju en hel del saker som man kan göra i ett kommand shell. Kanske Krusader eller GNOME Commander?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim sjöstedt:

Hey,
Jag vill ha förslag på program som ersätter kommandoskrivning i Terminalen. Något som med ett enkelt knapptryck gör samma hacks. Skriv gärna en lista över vad som finns

Write once, use it forever.

Gör script.
(lägg dom i menyn el.dyl. så dubbelklickar du på dom och .. så har du ditt grafiska.)

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Hmm, jag tänkte mig mer program som Onyx. Fler liknande

Permalänk
Entusiast
Skrivet av joakim sjöstedt:

Hey,
Jag vill ha förslag på program som ersätter kommandoskrivning i Terminalen. Något som med ett enkelt knapptryck gör samma hacks. Skriv gärna en lista över vad som finns

Skrivet av joakim sjöstedt:

Hmm, jag tänkte mig mer program som Onyx. Fler liknande

Du får specificera mer exakt vad det du är ute efter.
...och beskriva vad OSZ och Onyx är mer exakt. (Jag söker på "OSZ, och den här tråden är den allra första träffen. Och "Onyx" är ett oerhört brett "koncept".)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)