MacBook Pro Retina var jag dum?

Permalänk

MacBook Pro Retina var jag dum?

Hej alla,

Ja jag har haft en Retina.
Men lämnade tillbaka den pga. fläktljud!
Men nu till min fråga! hitta en med samma specs (tror det var min) för ett förfärligt trevligt pris och slog till!

Men jag kan fortfarande lämna den åter.
Ska jag lämna den åter och vänta på dom nya eller tror ni att dom inte kommer inkludera grafikkort (diskreta) i dom nya?

Vi pratar om I7 2.6
16GB RAM
768 SSD

Så det känns som en ganska bra deal ändå!

Men vad tycker Ni?

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yellowtown:

Hej alla,

Ja jag har haft en Retina.
Men lämnade tillbaka den pga. fläktljud!
Men nu till min fråga! hitta en med samma specs (tror det var min) för ett förfärligt trevligt pris och slog till!

Men jag kan fortfarande lämna den åter.
Ska jag lämna den åter och vänta på dom nya eller tror ni att dom inte kommer inkludera grafikkort (diskreta) i dom nya?

Vi pratar om I7 2.6
16GB RAM
768 SSD

Så det känns som en ganska bra deal ändå!

Men vad tycker Ni?

Eftersom du inte har sagt något om priset så kan vi ju omöjligt avgöra om det är en bra deal.

Men ja, nya Macbook Pro Retina kommer förmodligen att släppas här inom ett par veckor.

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Eftersom du inte har sagt något om priset så kan vi ju omöjligt avgöra om det är en bra deal.

Men ja, nya Macbook Pro Retina kommer förmodligen att släppas här inom ett par veckor.

Jag ger 19 000kr för den! sorry!

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem

Alltså, det kommer ju nya modeller när som helst. Jag hade väntat då jag hatar att köpa "gamla" grejer när nytt kommit.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowtown:

Jag ger 19 000kr för den! sorry!

Det priset var inte så speciellt alls faktiskt.
Jag hade väntat tills dom nya kommer. Då kommer ändå dom äldre tappa en del i pris och du kan även om du väljer nuvarande modell, hitta en sådan till billigare pris.

Det är trotts allt bara 5 dagar kvar tills nya högst troligen släpps. Vänta iallafall tills dess innan du köper något.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Det priset var inte så speciellt alls faktiskt.
Jag hade väntat tills dom nya kommer. Då kommer ändå dom äldre tappa en del i pris och du kan även om du väljer nuvarande modell, hitta en sådan till billigare pris.

Det är trotts allt bara 5 dagar kvar tills nya högst troligen släpps. Vänta iallafall tills dess innan du köper något.

Jag fick det till 28 500 kr i nypris på Apple Store.

i7 2,7 GHz (hittade ingen 2,6, pratar vi om en äldre version?)
16 GB minne
768 GB SSD

Bara uppgraderingen från 512 till 768 GB kostar 3500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xe993:

Jag fick det till 28 500 kr i nypris på Apple Store.

i7 2,7 GHz (hittade ingen 2,6, pratar vi om en äldre version?)
16 GB minne
768 GB SSD

Bara uppgraderingen från 512 till 768 GB kostar 3500

Mm det är det, det är 2012 versionen.
Och det är en del i att priset inte är så bra.
Även om 2012 och early 2013 är lika, så skiljer priserna en del ändå.
2012 versionen hade mer problem med saker som ghosting på skärmarna och andra små problem som löstes i 2013 versionen.

Men det största i det hela är att priserna kommer gå ner ännu mer om 1 vecka om den nya kommer ut då. Samt att begagnat marknaden kommer säkert att ha ett mycket större utbud av rMBP att välja på och till lägre priser.
Butiker kommer även att rea ut dom äldre modellerna.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Okej, då håller jag med dig. Trådstartaren bör absolut vänta in de nya modellerna.

Permalänk
Medlem

Den nya modellen kommer med stor sannolikhet annonseras och förmodligen då också finnas till försäljning redan nästa vecka (22 Oktober kl 19). Dumt att lägga 19k på en 1½ år gammal modell i mitt tycke.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

Låt mig säga såhär visst det är lite dumt känner jag dock så kostar den där 768GB SSD apmycket om jag sen ska köpa dom nya! sedan är det frågan om dom kommer ha dedikerad GPU i dom nya! tänkte kunna spela en vända CIV 5 iaf!

Men jag tar och avbokar den på söndag och kommer det inte något bra så får jag hoppas den finns kvar på tisdag kväll. Eller så kör man öppet köp och faktura.

Tror nog det blir faktura och öppet köp. BTW vet att skärmen är ok om det är den som jag hade innan.

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yellowtown:

Låt mig säga såhär visst det är lite dumt känner jag dock så kostar den där 768GB SSD apmycket om jag sen ska köpa dom nya! sedan är det frågan om dom kommer ha dedikerad GPU i dom nya! tänkte kunna spela en vända CIV 5 iaf!

Men jag tar och avbokar den på söndag och kommer det inte något bra så får jag hoppas den finns kvar på tisdag kväll. Eller så kör man öppet köp och faktura.

Tror nog det blir faktura och öppet köp. BTW vet att skärmen är ok om det är den som jag hade innan.

Det är alltid dedikerad GPU i Macbook Pro.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200213:

Det är alltid dedikerad GPU i Macbook Pro.

Ah fast nej. Det är SÄLLAN dedikerad gpu i macbook pro.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Ah fast nej. Det är SÄLLAN dedikerad gpu i macbook pro.

Ah fast jo. Det alltid bara de minsta modellerna av 13-tummaren och Air som inte haft det. Alla andra har det. Utöver det så har alla modeller med i7 dedikerad GPU.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200213:

Ah fast jo. Det alltid bara de minsta modellerna av 13-tummaren och Air som inte haft det. Alla andra har det. Utöver det så har alla modeller med i7 dedikerad GPU.

Du kan ju kolla här och se att samtliga 13" modeller har hd 4000. De är alltså bara 15"arna som har dedikerad gpu. Min tjej har en macbook pro i7...

Edit: glömde länken. http://store.apple.com/us/buy-mac/macbook-pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Du kan ju kolla här och se att samtliga 13" modeller har hd 4000. De är alltså bara 15"arna som har dedikerad gpu. Min tjej har en macbook pro i7...

Edit: glömde länken. http://store.apple.com/us/buy-mac/macbook-pro

Det var ju exakt det jag sa?

EDIT: Okej, jag ser vad jag skrev för fel nu, det blev rörigt där, jag fick in ett "av" i min text där av någon anledning.

Permalänk
Inaktiv

Nej du sa följande: "Det är alltid dedikerad GPU i Macbook Pro. "

Permalänk
Inaktiv

Sen sa du: "Utöver det så har alla modeller med i7 dedikerad GPU." Vilke tinte heller stämmer eftersom att macbook pro 13" i7 inte har gpu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Sen sa du: "Utöver det så har alla modeller med i7 dedikerad GPU." Vilke tinte heller stämmer eftersom att macbook pro 13" i7 inte har gpu.

Jag menade förstås att det bara är 13-tummarna som saknar dedikerad GPU.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200213:

Jag menade förstås att det bara är 13-tummarna som saknar dedikerad GPU.

Lite svårt att läsa mellan raderna och förstå det. Men då är vi iaf överrens

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hugligan:

Lite svårt att läsa mellan raderna och förstå det. Men då är vi iaf överrens

Så går det när man pratar i telefon och skriver samtidigt.

Permalänk
Medlem

Nya MBPr kommer med hög sannolikhet att köra Iris pro integrerade GPUer dvs att lira Civ 5 eller SC2 etc kommer vara lugnt även på lite högre inställningar (Iris pro motsvarar typ ett gtx750). Dessutom säger ryktena att dedikerat gpu alternativ från nvidia kommer finnas i 15" åren. Jag tycker du ska vänta, haswell MBPr kommer vara än betydligt bättre maskin än föregångaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Yellowtown:

Låt mig säga såhär visst det är lite dumt känner jag dock så kostar den där 768GB SSD apmycket om jag sen ska köpa dom nya! sedan är det frågan om dom kommer ha dedikerad GPU i dom nya! tänkte kunna spela en vända CIV 5 iaf!

Ta en med 512 GB. Borde väl räcka till det mesta? Blir ju lite mindre överpris också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Det är alltid dedikerad GPU i Macbook Pro.

Skrivet av Hugligan:

Ah fast nej. Det är SÄLLAN dedikerad gpu i macbook pro.

Det är inte alls säkert att det blir en dGPU i nya rMBP.
Är mer som tyder på att det bara blir iGPU i form av Iris Pro på 15" och Iris på 13".
Men det har varit en del prat om att det möjligtvis kan komma dGPU som uppgraderings val, i form av 750-760m.

Återstår att se hur det blir. Man kan ju hoppas att det blir som uppgradering iallafall, så alla blir nöjda.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

hehe jag kan inte göra annat än att titta på din signatur och tänka "varför?" vad ska du med den till? du har ju en schysst stationär och en air bland flera! Big spender?

EDIT: sen undrar jag också var du fick tag i din macbook pro 15" med GTX 650m? eller är det bara en felskrivning? jag har GT650m själv i min.

Visa signatur

"And thus I clothe my naked villainy with old odd ends stolen forth from holy writ, and seem a saint when most I play the Devil"