Permalänk
Medlem

dölja ip

kan man dölja ip "gratis" utan att hastigheten sänks?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

kan man dölja ip "gratis" utan att hastigheten sänks?

jag använder vpn tunnel som byter min ip konstant så jag är inte på samma ip i mer än 5 minuter. varför vill du inte att någon ska se din ip?

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Medlem

hur gör jag de ?

varför vill du att andra inte ska se ditt ip nummer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pgu579:

hur gör jag de ?

varför vill du att andra inte ska se ditt ip nummer?

https://www.vpntunnel.com/

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk

Personligen tycker jag nästan frågan ska vara;
"Varför vill du/någon att andra SKA se ditt IP nummer?" Varför utgå från att det ska visas, tycker det är den positionen som kräver förklaring?

Permalänk
Medlem

fråga tobax

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av pgu579:

fråga tobax

Det var ju du som började tråden med den frågan -.-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan du säga lite mer specifikt var/från vem du vill "dölja" din IP. I någon mening så är det nämligen inte möjligt att göra detta till 100% eftersom du aldrig kommer kunna få någon data skickad till dig ifall ingen vet vad din IP är. (Förutsätter att du snackar om gamla hederliga Internet här alltså )

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk

Han vill dölja sin IP för att han vill vara anonym på internet, svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat utomlands och då bott på jobbet där deras internet har varit spärrat för det mesta - alla torrents, facebook etc. VPN-tunnlar fungerade då bra för att kringgå det, gratisvarianterna fungerade tyvärr inte bra nog.

De jag använde var iPredator och iGhost och båda fungerar okej, fast jag har av och till haft problem att koppla upp mig mot iPredator. De är inte gratis utan kostar 50kr/mån (iaf då jag använde tjänsterna), men det är ingen jättestor utgift.

Permalänk
Medlem

Går det inte bara köra inkognitofönster i Google Chrome ?? om det är anonym surfning man är ute efter ???

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pgu579:

kan man dölja ip "gratis" utan att hastigheten sänks?

Inte gratis, nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Beror lite på. Dels kan man slå på privat surfning i webbläsaren och då lämnar man inga spår på själva datorn. Sedan finns gratis proxy vilket fungerar för webbsurfning, dock inte utan att hastighet sänks. Sedan kan du abonnera på en vpn-tjänst vilket skyddar bra och en bra tjänst klarar att hålla hastigheten uppe på 100mbit. För att trafiken ska vara krypterad blir det lite overhead också, plus att datorn belastas lite mer men inget som märks på en modern dator.

Permalänk
Medlem

Helt dolt blir det dock aldrig. Tjänsten du använder måste känna till din ip annars blir det omöjligt att koppla sig dit.
Om tjänsten sen loggar din ip eller ej är en annan fråga. Tror svenska tjänster måste göra detta enligt lag. Krävs dock rätt mycket för att de ska tvingas lämna ut ngn information.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Han vill dölja sin IP för att han vill vara anonym på internet, svårare än så är det inte.

Jo.

Skrivet av jocke92:

Beror lite på. Dels kan man slå på privat surfning i webbläsaren och då lämnar man inga spår på själva datorn. Sedan finns gratis proxy vilket fungerar för webbsurfning, dock inte utan att hastighet sänks. Sedan kan du abonnera på en vpn-tjänst vilket skyddar bra och en bra tjänst klarar att hålla hastigheten uppe på 100mbit. För att trafiken ska vara krypterad blir det lite overhead också, plus att datorn belastas lite mer men inget som märks på en modern dator.

Som sagt, det beror på vem man försöker gömma sig för och vad man gör (vad man använder för protokoll tex). Proxy är vanligtvis enbart för HTTP och HTTPS. Dessutom spelar det ingen roll att man använder sig av proxy ifall avlyssningen sker mellan dig och proxy, tex av din ISP. Proxy är alltså enbart för att gömma sin IP för webbservern som man vill koppla upp sig mot.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Går det inte bara köra inkognitofönster i Google Chrome ?? om det är anonym surfning man är ute efter ???

Dock så framgår det inte om TS vill surfa ''anonymt'' i Chrome eller om han vill ta sig runt spärrar osv. För lite info i post #1 helt enkelt

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Går det inte bara köra inkognitofönster i Google Chrome ?? om det är anonym surfning man är ute efter ???

Inkognitoläget i Chrome har som syfte att inte lagra uppgifter om besökta webbplatser, uppgifter som någon annars kan ta del av om de får tillträde till datorn. Inkognitofönstret kan inte dölja din externa IP-adress, vilket är vad TS efterfrågar. Förstår du skillnaden?

Skrivet av Vackaan:

Dock så framgår det inte om TS vill surfa ''anonymt'' i Chrome eller om han vill ta sig runt spärrar osv. För lite info i post #1 helt enkelt

Han vill dölja sin IP - klart som korvspad! Varför framgår dock inte med all tydlighet men den med lite deduktion eller fantasi kommer nog till den slutsatsen att det handlar om illegal fildelning.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Inkognitoläget i Chrome har som syfte att inte lagra uppgifter om besökta webbplatser, uppgifter som någon annars kan ta del av om de får tillträde till datorn. Inkognitofönstret kan inte dölja din externa IP-adress, vilket är vad TS efterfrågar. Förstår du skillnaden?

Han vill dölja sin IP - klart som korvspad! Varför framgår dock inte med all tydlighet men den med lite deduktion eller fantasi kommer nog till den slutsatsen att det handlar om illegal fildelning.

möjligt men sådant diskuterar vi inte

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017