Noctua NH-D14 med ASUS Crosshair V Formula-Z?

Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14 med ASUS Crosshair V Formula-Z?

Tja! Jag tänkte köpa en ny kylare till min dator med ASUS Crosshair V Formula-Z och AMD FX-8350 8core då den medföljande processorn både låter som in i och kyler rätt så dåligt vid hög belastning. Kylaren jag tänkte köpa är Noctua NH-D14 och jag vet att den är GIGANTISK! Frågan är om den får plats? Jag har även ett Sapphire Radeon HD 7970 Ghz edition som är stort och ligger relativt nära processorn. Kommer jag kunna få in kylaren med dessa spec? Vad de gäller chassit kommer jag fråga nere i affären om det får plats eftersom de har ett sånt chassi ute. I fall det inte skulle få plats, har ni några andra tips om vilken luftkylare jag hade kunnat köpa som är både tyst och kyler bra? Upp till ca. 800-900 kr annars går jag över till vattenkylning ^^

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem

NH-D14 är inte längre den bästa luftkylaren, så du vet.
Thermalright Silver Arrow piskar den enligt mig. Bättre temps och tystare fläktar + PWM.

Mitt moderkort har också grafikkortet på översta platsen, och jag får in en NH-D14. Har dock satt krympslang på metallpinnarna som håller fast fläktarna så att om de ligger emot grafikkortet så ska de inte kortsluta någonting, det är verkligen på millimetern så.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Då får jag ta mig ner till butiken och prata med dom. Tack i alla fall för svaret

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z
Processor & Kylare: AMD FX-8350 8 Core @4,0 Ghz med Noctua NH-D14
PSU: EVGA Supernova G2 750W modulär
Grafikkort: Sapphire Radeon HD 7970 3GB Vapor-X Ghz edition
RAM: Patriot 2 x 8GB 1600 mhz

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska handla i butik är det lika bra att ta diskussionen med dem på plats, de borde kunna hjälpa till tycker man. Själv är jag nöjd med min NH-D14 och den låter inte nämnvärt mycket ens under belastning. Jag visste ju att den skulle vara ganska stor fast jag blev ändå lite förvånad över hur stor den faktiskt var när jag packade upp den, hehe.
Något som jag vet jag läste en del om innan jag köpte min var att en del har haft problem med plats pga för höga RAM-stickor, vilket kanske också kan vara värt att tänka på och se över så inte det blir ett problem.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |