Fåtag på Plants Vs. Zombies till ps3?

Permalänk

Fåtag på Plants Vs. Zombies till ps3?

Imorgon tänkte jag kasta mig iväg och köpa ett begagnat PS3 och överraska tjejen med denna.
Ett av hennes favoritspel är Plants Vs. Zombies så försöker hitta någon butik som säljer denna, vilket inte var lätt, inte via nätet iaf.
Hittar på Ebay men jag börjar få en aning att man kan köpa spelet online, rakt ner i hårddisken.

Hur går detta till? Måste man ha registrerat användarkonto? Är det säkert att handla?

Eller har någon sett spelet kring Göteborg?

Permalänk
Medlem

Har inte ett PS3 själv men skulle tro att du köper spelet från Playstation Store och sedan så binds det spelet till ditt Playstation konto. Du handlar från Sony så det är säkert.

Edit: Om jag förstår det rätt så spelar det ingen roll vilket konto som köper spelet, alla konton på konsolen kommer fortfarande åt det.

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att det finns något annat sätt än Playstation Store.
Ja, du behöver konto och ja, det är säkert.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Ifall jag köper ett playstation där personen har ett antal spel på hårddisken som är köpta online.
- Kommer jag kunna spela dessa eller är dom låsta till hans konto?

Permalänk
Medlem

Alla spel funkar på konsolen de är installerade på oavsett konto, du kan dock inte installera dom på andra enheter. Eller tja du kan registrera ett konto mot 2 PS3 så på det viset går det att installera på 2 samtidigt.

Men i alla fall är det installerat så funkar det för alla användare på just den konsolen.

Samt Plant Vs Zombies är ett PSN spel. Dvs det har enbart släpps över PSN och inte på skiva.

Spelet släpptes dock på Skiva i USA så om du verkligen vill ha det på skiva köpt det från Ebay http://www.ebay.com/bhp/plants-vs-zombies-ps3

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Det är inga problem att köra spel från usa, eller är maskinerna regionslåsta?

Överväger att köpa en som troligen är rätt så välanvänd. Slim 320gb. Är det hög risk att lasern är slut?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeltaMelta:

Det är inga problem att köra spel från usa, eller är maskinerna regionslåsta?

Överväger att köpa en som troligen är rätt så välanvänd. Slim 320gb. Är det hög risk att lasern är slut?

Köp det på PSN bara. Det blir mycket jobbigare och dyrare att frakta hit det från USA och chansen är att du får betala skatt osv. PSN har blivit hackat en gång så räkna med att Sony har gjort allt de kan för att så inte ska ske igen. Sen är det inte oansvarigt att använda en sådan tjänst så även ifall de skulle bli hackade igen, vilket är väldigt osannolikt, så riskerar aldrig du några av dina pengar utan banken (eller snarare dess försäkringsbolag) står för den risken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Det är inga problem att köra spel från usa, eller är maskinerna regionslåsta?

Överväger att köpa en som troligen är rätt så välanvänd. Slim 320gb. Är det hög risk att lasern är slut?

Finns bara ett enda spel till PS3 som är region låst, Spelet i fråga är Persona 4 Arena.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.